Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg har lenge slitt med depresjon, angst, anoreksi og ensomhet. 

Har noen av dere hatt positive forbedringer innenfor psykisk helse ved bruk av noe innenfor den alternative retningen? Eks healing?

(jeg går til psykiater og får profesjonell hjelp, er bare veldig nysgjerrig på om det er noe annet som kanskje kan hjelpe)

Anonymkode: 89ef2...3cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

har prøvd healing før, og det er bortkasta penger. Aner egentlig ikke om noen egentlig har de evnene. Jeg tror noen kan ha evner slik at de kan føle hvordan du har det, finne hvor i kroppen det sitter og du kan føle at de faktisk går inn i kroppen din. Har ei venninne som er slik, og hun er den eneste jeg har følt det med.
Men stort sett, de healere som utgir seg som det i annonser har jeg ingen positiv erfarng med. Du tror kanskje bare du har blitt bedre, fordi det er psykisk. Ingen kan gå inn i kroppen din å gjøre deg frisk. Det som kan hjelpe mest er å bare ha noen å snakke med. 

Anonymkode: c6b0b...6c4

• Liker 3
Skrevet

Det er godt mulig du opplever bedring om du benytter en healer? 

Hvorfor? 

Placebo. Det er en godt dokumentert effekt. 

Anonymkode: 1ee75...d9e

• Liker 1
Skrevet

Har gått til kinesiolog og det hjalp mot angsten. Sliter litt i perioder nå, mest med depresjon, så skal få time der igjen. Fikk noen øvelser jeg skulle ta, kan ligne litt på yoga men er ikke det samme. 

Anbefalte det til en her på kg for noen år siden, men hun merket ingen effekt. 

Skrevet
On 8/10/2018 at 1:00 AM, AnonymBruker said:

Hei!

jeg har lenge slitt med depresjon, angst, anoreksi og ensomhet. 

Har noen av dere hatt positive forbedringer innenfor psykisk helse ved bruk av noe innenfor den alternative retningen? Eks healing?

(jeg går til psykiater og får profesjonell hjelp, er bare veldig nysgjerrig på om det er noe annet som kanskje kan hjelpe)

Anonymkode: 89ef2...3cf

"Healing" er kvakksalveri, ikke la deg lure for du vil bare bli enda mer deppa etter at du innser at svindlere har lurt deg for penger. 

Anonymkode: b69b4...2f1

Skrevet

Om det virkelig hadde hjulpet, så hadde det ikke vært alternativt. 

Når det er sagt, så benytter jeg av og til en reiki healer selv. Men jeg ser på det mer som en velvære-greie, mer på linje med å ta en massasje eller spa-dag liksom? Det gjør meg godt, blir avslappa og fokusert, får grått litt når jeg trenger det. Men ikke så mye ut over det. 

Anonymkode: 14bd9...d02

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøvde reiki healing for noen dager siden. Merket ikke noe der og da, men dagen etter følte jeg meg så lettet. Kan ikke forklare det helt, men jeg hadde mye energi og var glad. 

Jeg vil prøve det igjen til uken. 

Jeg har råd til det tenker jeg, blir som å droppe en take away i uka😊

Anonymkode: e7ca5...113

Skrevet

Healing og alternativmedisin kan nok fint fungere mot lettere psykiske lidelser (Placebo ❤️ ), men alternative behandlere (også såkalte "life coachere") som tar på seg å kunne behandle sykdommer er bare svindlere, og etter min mening direkte uetisk.

Anonymkode: 0c72c...282

• Liker 1
Skrevet

Hvis du sliter psykisk så må du holde deg langt unna "healere" og "alternativ medisin". De som driver med det er enten den type mennesker som ønsker å gjøre seg spesiell fordi de ikke passer inn i samfunnet som oss andre. Eller så er det svindlere som vet å gjøre penger på godtroende idioter.

Anonymkode: 833c1...863

Skrevet

Tror du, så kan det virke.Om du jo ber med hva en "healer" sier, eller jobber med hva psykologen sier, så jobber du da med saken og kan kjenne bedring. Men siden Psykologen/psykriateren faktisk kan yrket sitt, ville jeg jobbet ed det de sa.

Anonymkode: a085e...e8c

Skrevet

Ja det har jeg. Depresjon mye redusert etter Emotion Code og boka Medisinsk Klarsynt.

Anonymkode: dae2f...a11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...