AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #21 Skrevet 10. august 2018 Men hvorfor henter han ikke barnet selv og har samvær hjemme hos seg? Anonymkode: 38128...b48 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #22 Skrevet 10. august 2018 Han bor er stykke unna barnet, det er meg og mor som kjører. Samvær skjer også hos ham. Hvis mor kjører, blir hun gjerne til kaffi og sånn, da holder jeg meg hjemme. Men jeg har vært tilstede hos ham også, men blir mye det samme opplegget.. Jeg vet ikke, kanskje det bare er tiden som kan få dette inn i en komfortabel hverdag Anonymkode: b20c9...0b9
Rotemor Skrevet 10. august 2018 #23 Skrevet 10. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts igjen.... Vil bare si at jeg nevnte det for han i dag hvordan jeg følte det-endte med total stillhet i timesvis, så en melding om at jeg var helt ute og at han faktisk inkluderte meg ved å ta meg med på samvær- at jeg lagde styr av ingenting og at jeg leiter etter feil i situasjonen. Jeg har ikke svart, jeg ble sint inni meg faktisk. Aldri har ham lagt en krone ut i bensin i de to årene vi har vært sammen, jeg har kjørt hit og dit, går på samvær fordi han har sagt at vi tre må bli vår egen lille flokk. Hvorfor kan han ikke si navnet mitt en eneste gang til barnet da, eller hvertfall prøve å få oss til å bli noe sammen der og da... Jeg er ikke med hver gang heller, men når jeg er det, så kunne vel han tatt det LITT på en annen måte.. Men greit, jeg kommer til å takke nei noe oftere, tror jeg... Anonymkode: b20c9...0b9 Du valgte å ikke følge noen av rådene du fikk? Hvorfor spurte du om råd? Du dreit deg ut slik Jeg ser det!!!! 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #24 Skrevet 10. august 2018 Jeg fikk faktisk råd til snakke med han om det, jeg er glad jeg tok det opp med han,ellers hadde det vel byllen blitt større etterhvert. Anonymkode: b20c9...0b9 1
Rotemor Skrevet 10. august 2018 #25 Skrevet 10. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk faktisk råd til snakke med han om det, jeg er glad jeg tok det opp med han,ellers hadde det vel byllen blitt større etterhvert. Anonymkode: b20c9...0b9 Du har tatt et veldig egoistisk valg som bet deg i rompa. Nå bet han jo ikke hvordan han skal oppføre seg... Du tigger om oppmerksomhet som ikke er naturlig å gi deg. Du konkurrerer med et barn på fire år.... 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #26 Skrevet 10. august 2018 Jeg konkurrerer ikke, jeg prøver å bli inkludert de gangene jeg er med, jeg liker jo barmet. Han treffer barnet ofte uten meg Anonymkode: b20c9...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #27 Skrevet 10. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg konkurrerer ikke, jeg prøver å bli inkludert de gangene jeg er med, jeg liker jo barmet. Han treffer barnet ofte uten meg Anonymkode: b20c9...0b9 Ikke ta deg nær av, Rotemor. Hun liker å provosere. Du har ikke gjort noe galt. Helt naturlig at du ønsker å bli inkludert og kjempebra at du ønsker å bygge et tillitsforhold til stedatteren din. Ikke gi opp, det går seg til etter hvert. Anonymkode: 42b41...36a 1
Rotemor Skrevet 10. august 2018 #28 Skrevet 10. august 2018 Tenker det er vanskelig nok å være samværsforelder, godt voksen og så avhengig av andre. Det er jo noe litt uvanlig der. Han har mer enn nok om han ikke skal belemres med Ts sin overfølsomhet.Beviselig så var der jo ikke lurt 1
Rotemor Skrevet 10. august 2018 #29 Skrevet 10. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ta deg nær av, Rotemor. Hun liker å provosere. Du har ikke gjort noe galt. Helt naturlig at du ønsker å bli inkludert og kjempebra at du ønsker å bygge et tillitsforhold til stedatteren din. Ikke gi opp, det går seg til etter hvert. Anonymkode: 42b41...36a Jeg mener helt alvorlig at det var galt p lage sitt problem til hans.
Biloba Skrevet 10. august 2018 #30 Skrevet 10. august 2018 23 minutter siden, Rotemor skrev: Jeg mener helt alvorlig at det var galt p lage sitt problem til hans. Hun etterspør hvorfor kan han ikke si navnet hennes til barnet en eneste gang under samværet. Skal man forstå det bokstavelig, bruker han henne som gratis sjåfør, men ignorerer henne totalt under samværet. Det er hensynsløst og uhensiktsmessig, og sender helt feil signal til 4-åringen. Hvis han ikke vil inkludere ts i samværet på nåværende tidspunkt bør hun selvsagt heller ikke være tilstede. Han kan ordne seg med transport selv. 4
Rotemor Skrevet 10. august 2018 #31 Skrevet 10. august 2018 (endret) 29 minutter siden, Biloba skrev: Hun etterspør hvorfor kan han ikke si navnet hennes til barnet en eneste gang under samværet. Skal man forstå det bokstavelig, bruker han henne som gratis sjåfør, men ignorerer henne totalt under samværet. Det er hensynsløst og uhensiktsmessig, og sender helt feil signal til 4-åringen. Hvis han ikke vil inkludere ts i samværet på nåværende tidspunkt bør hun selvsagt heller ikke være tilstede. Han kan ordne seg med transport selv. Jeg er uenig med deg mht nevne navnet. Jeg ser for meg at han skal tvinges til å rette barnets oppmerksomhet mot henne ved ting som «Se på Beate. Hun har langt hår..» eller wadever. Hvis det ikke er naturlig for ham så er det ikke det. Enten er hun en selvstendig voksen i rommet eller så er hun sjåføren som forstyrrer? Mrn hele settingen er litt snål her. Han får ordne transport selv ja. Endret 10. august 2018 av Rotemor 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #32 Skrevet 10. august 2018 46 minutter siden, Rotemor skrev: Tenker det er vanskelig nok å være samværsforelder, godt voksen og så avhengig av andre. Det er jo noe litt uvanlig der. Han har mer enn nok om han ikke skal belemres med Ts sin overfølsomhet.Beviselig så var der jo ikke lurt Ts er ikke overfølsom. Det er heller du som er ufølsom. Helt normalt å føle på det hun føler i den situasjonen hun er i. Og ikke har hun driti seg ut for at hun valgte å høre på et annet råd enn ditt heller. Du sitter faktisk ikke med fasiten på alt. Du får mene hva du vil, men måten du svarer på er særdeles lite konstruktiv og fremstår mer som et angrep på ts enn som et forsøk på å komme med velmenende råd. Anonymkode: 42b41...36a 3
Rotemor Skrevet 10. august 2018 #33 Skrevet 10. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts er ikke overfølsom. Det er heller du som er ufølsom. Helt normalt å føle på det hun føler i den situasjonen hun er i. Og ikke har hun driti seg ut for at hun valgte å høre på et annet råd enn ditt heller. Du sitter faktisk ikke med fasiten på alt. Du får mene hva du vil, men måten du svarer på er særdeles lite konstruktiv og fremstår mer som et angrep på ts enn som et forsøk på å komme med velmenende råd. Anonymkode: 42b41...36a Jeg forutså utfallet. Lik det eller ei.
Rotemor Skrevet 10. august 2018 #34 Skrevet 10. august 2018 13 timer siden, Rotemor skrev: Du ER fremmed i dette og du fremstår som trengende. Du er opptatt av at oppmerksomheten skal rettes mot deg; riktignok indirekte vis barnet, ta et skritt tilbake. Det er fullt lov å ha følelser rundt situasjonen, men som mor selv så vet du jo at din rolle ikke kan presses. Slutt å kjør han. Snu på flisa. Din rolle skal komme naturlig med tiden, ikke ved at du presses på fordi du «må være der». Dere er godt voksne i et lite voksent forhold akkurat nå. Far var visst ikke uenig med meg. Jeg gir jo slike råd med hensikt. Det er ikke for å være slem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå