AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #1 Skrevet 9. august 2018 Ja, dette er altså en litt dum ting å henge seg opp i. Men det er slik at jeg har flyttet inn i kollektiv med to venninner. Den ene venninna vår har vært bortreist siden vi flyttet inn, så det har kun vært oss to her. I leiligheten vår er det to bad og en do - min venninne som er her sammen med meg i leiligheten nå har sitt eget bad med dusj og do av rommet sitt. Jeg og venninna vår som er ute og reiser skal altså dele det andre badet. I tillegg til dette har vi en liten do nede. For meg gir det mening at min venninne som har sitt eget bad bruker det badet, og selvfølgelig doen nede når det er mer beleilig. Jeg ville aldri funnet på å bruke hennes bad (med mindre det var helt krise), for det er jo hennes bad som kun skal være til hennes bruk. Men jeg merker at hun bruker det andre badet, som jeg skal ha på deling med hun som er bortreist. Jeg vet at hun bruker doen fordi hun ikke er så god på å "ordne opp etter seg selv" i doen... Jeg skjønner jo at dette er en teit ting å tenke på, men jeg synes det plager meg litt? Hvorfor bruker hun den doen som egentlig skal være for meg og hun som er bortreist, når hennes do er rett ved siden av? Det er en liten leilighet, og det ville ta henne ett sekund lengre å gå til sitt eget bad for å gå på do. Kvier meg for å ta opp dette, for jeg vet jo at det bare er tull å henge seg opp i noe så smått. Men det er litt vanskelig å slå det fra seg! Noen som har tanker om det? Anonymkode: 2093e...cbd
Katana Skrevet 9. august 2018 #2 Skrevet 9. august 2018 (endret) Er det mulighet for at du kan låse badet ditt slik at hun ikke får tilgang? Tviler på at hun da kommer til å spørre om hvorfor du har låst, men i tilfelle hun gjør det har du en gylden mulighet til å spørre hvorfor hun må bruke ditt bad når hun har sitt eget. Endret 9. august 2018 av Katana 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 Nei, det er faktisk ingen lås på noen av badene i leiligheten. Kjemperart! Men uansett ville det vært en veldig rar ting å gjøre for meg, så det ville jeg nok ikke gjort. TS Anonymkode: 2093e...cbd
altflyter Skrevet 9. august 2018 #4 Skrevet 9. august 2018 (endret) "Så greit at du ikke gidder å være så nøye med hvem som er hvem sitt bad. Jeg bare går og bruker ditt toalett jeg" *Rydder ikke opp etter seg* Og "Vasker du badet i dag? Du bruker det jo like mye som meg så da må du selvsagt også vaske... og kjøpe toalettpapir" Endret 9. august 2018 av altflyter 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 21 minutter siden, altflyter said: "Så greit at du ikke gidder å være så nøye med hvem som er hvem sitt bad. Jeg bare går og bruker ditt toalett jeg" *Rydder ikke opp etter seg* Og "Vasker du badet i dag? Du bruker det jo like mye som meg så da må du selvsagt også vaske... og kjøpe toalettpapir" Altså, vi er jo gode venninner så jeg har ikke lyst til å være hverken passiv aggressiv eller frekk...tror kommentarer som disse bare ville skapt problemer mellom oss. Jeg vil jo bare skjønne hvorfor hun gjør dette, og kanskje få råd til hvordan jeg kanskje kan ta det opp på en ok måte. TS Anonymkode: 2093e...cbd
Katana Skrevet 9. august 2018 #6 Skrevet 9. august 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er faktisk ingen lås på noen av badene i leiligheten. Kjemperart! Men uansett ville det vært en veldig rar ting å gjøre for meg, så det ville jeg nok ikke gjort. TS Anonymkode: 2093e...cbd Det kan jo være at man har smykker, dyre armbåndsur og lignende liggende på badet, og når et menneske tar seg til rette uten en gang å spørre deg om det er greit, er det ikke så rart om du låser døren. Hun har kanskje besøk også når du er borte. Selv er jeg tilhenger av å være direkte, så jeg ville bedt henne bruke sitt eget bad. 1
altflyter Skrevet 12. august 2018 #7 Skrevet 12. august 2018 På 9. august 2018 den 23.49, AnonymBruker skrev: Altså, vi er jo gode venninner så jeg har ikke lyst til å være hverken passiv aggressiv eller frekk...tror kommentarer som disse bare ville skapt problemer mellom oss. Jeg vil jo bare skjønne hvorfor hun gjør dette, og kanskje få råd til hvordan jeg kanskje kan ta det opp på en ok måte. TS Anonymkode: 2093e...cbd Hvis dere er gode venninner, så tenker jeg at det beste er å spørre rett ut. "Jeg bare lurer på om det er noen grunn til at du bruker "mitt" bad og ikke ditt eget. Det kan fort bli kø om morgenen hvis vi alle bruker samme bad når du har ditt eget". Åpenhet og det å være direkte kan man komme langt med! 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #8 Skrevet 12. august 2018 Hva mener du med "ordne opp etter seg"? Trekker hun ikke ned etter seg? Spruter det over alt? Anonymkode: e92c2...03f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #9 Skrevet 12. august 2018 Kanskje du kan gå på do når hun er på do? Så oppdager du «plutselig» at hun bruker deres? Anonymkode: 2c538...02b 2
visp Skrevet 12. august 2018 #10 Skrevet 12. august 2018 Antageligvis tenker hun ikke på det i det hele tatt. Siden dere er gode venninner synes jeg godt du kan konfrontere henne med at hun ikke ordner opp etter seg. Det er grisete og hun må lære det. Også synes jeg godt du kan si at det går jo endel mer dopapir om hun skal bruke den doen og ikke sin egen. Eller, jeg tror egentlig jeg hadde begynt å gå på hennes do og sett om hun kommenterte det. Gå når hun er på deres, for da kan du unnskylde deg med at det var jo opptatt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #11 Skrevet 12. august 2018 Ta bort dassrullen. Anonymkode: 04cc2...3b5 1
Gjest hind Skrevet 12. august 2018 #12 Skrevet 12. august 2018 On 8/9/2018 at 11:49 PM, AnonymBruker said: Altså, vi er jo gode venninner så jeg har ikke lyst til å være hverken passiv aggressiv eller frekk...tror kommentarer som disse bare ville skapt problemer mellom oss. Jeg vil jo bare skjønne hvorfor hun gjør dette, og kanskje få råd til hvordan jeg kanskje kan ta det opp på en ok måte. TS Anonymkode: 2093e...cbd Jeg skjønner ikke hvorfor du oppfatter disse forslagene som aggressive eller frekke. Jeg synes de var veldig gode og absolutt ikke frekke. Den venninnen som ikke takler de kommentarene må være svært hårsår.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #13 Skrevet 12. august 2018 For en drittvenninne. Anonymkode: 6796b...bd2
Sorceress Skrevet 12. august 2018 #14 Skrevet 12. august 2018 Herregud, jeg tenkte trikk og sånt jeg... (kollektivt) #himlermedøya Synes ikke det er så tullete å ta opp. Ta en prat om ditt og datt generelt, deriblant bruksfordeling av de to badene? Ganske så vanlig å ha konkrete husregler I et kollektiv, har hatt det begge stedene jeg har bodd iaff.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #15 Skrevet 12. august 2018 Ikke sikkert hun tenker over det i det hele tatt, og bare går til det nærmeste. Sånt kunne jeg vært dust på selv, uten at det lå noe mer bak enn at kan være innmari korttenkt til tider - do er do liksom? Har dere snakka om hvordan fordele vaskingen f.eks? Kunne jo være en naturlig vei for å ta opp fordelingen av badene mellom dere? Anonymkode: 66b33...1fc
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #16 Skrevet 12. august 2018 Hvorfor bruker du vårt bad når du har ditt eget? Enkelt og greit Anonymkode: 102cf...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå