AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #1 Skrevet 9. august 2018 Bare lurte på hva som er vanlig? Anonymkode: 75118...4e3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #2 Skrevet 9. august 2018 Farmor 3,4 mill Farfar - Vet ikke. ingen kontakt. Anonymkode: 2d594...1fb
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 De er majestet, så du kan tenke deg. Anonymkode: 5948c...00b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #4 Skrevet 9. august 2018 Jeg aner da ikke hva foreldrene mine og svigers har av sparepenger. Er det normalt å vite? Anonymkode: c7a28...45b 27
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 Hvor mange sparepenger har barnets tanter/onkler/kusiner/fettere/kontaktlærere/barnehagelærere/venner/bekjente? Anonymkode: 5281d...e67 6
Zienna Skrevet 9. august 2018 #6 Skrevet 9. august 2018 Tror de fleste besteforeldre av i dag vet at det er dårlig økonomi å plassere pengene sine i banken. Renten (avkastningen) er altfor lav i forhold til f.eks. investering i eiendom. Mine venninner (alder 60-70 år) har alle hus eller leiligheter som de selv eier. De betaler kun rente, og ingen avdrag på lån. Det gir økonomisk romslighet nok til at de kan reise, oppleve, besøke barnebarn og hjelpe om barna deres står i problemer. Verdi veksten gjør at den dagen barna deres arver, så blir det forhåpentligvis litt igjen til dem
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #7 Skrevet 9. august 2018 Akkurat hvor mye penger de har aner jeg ikke, men både mine foreldre og bf sine foreldre er gjedfrie og har store hus og flere biler. Og de har nok til å kjøpe nye biler og pusse opp for ganske mye kun med ek. I tillegg har ungene alle fire parene med oldeforeldre i live som er i samme økonomiske situasjon som nevnt over. Uten at det er snakk om noe luksusliv for det. Men det er kanskje derfor de har en del også da, fordi de aldri kjøper noe de ikke trenger. Men når de først kjøper noe så kjøper denne ordentlig. Det er en stund til jeg kommer i samme situasjon 🙄 Anonymkode: 02b6f...72d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #9 Skrevet 10. august 2018 7 timer siden, Zienna skrev: Tror de fleste besteforeldre av i dag vet at det er dårlig økonomi å plassere pengene sine i banken. Renten (avkastningen) er altfor lav i forhold til f.eks. investering i eiendom. Mine venninner (alder 60-70 år) har alle hus eller leiligheter som de selv eier. De betaler kun rente, og ingen avdrag på lån. Det gir økonomisk romslighet nok til at de kan reise, oppleve, besøke barnebarn og hjelpe om barna deres står i problemer. Verdi veksten gjør at den dagen barna deres arver, så blir det forhåpentligvis litt igjen til dem Pass på at det ikke skjer det som skjedde under finanskrisen da. Husker at ett familiemedlem 65+ fortalte om mange i deres omgangskrets som mistet huset fordi de lånte til forbruk på det da nedbetalte huset. Noen måtte til og med flytte inn til sine barn etter mange år med overforbruk, reiser, dyre biler osv etter tidlig pensjon. Anonymkode: 87e9b...787 3
atropos Skrevet 10. august 2018 #10 Skrevet 10. august 2018 Aner ikke hva besteforeldrene har, men ikke så mye. De har hus og hytte alle sammen, men de er ikke rike. Det er ikke så viktig heller egentlig. Jeg er ikke så opptatt av arv, jeg vil heller at de skal hygge seg mens de er i live.
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. august 2018 #11 Skrevet 10. august 2018 (endret) .... feil tråd. Endret 10. august 2018 av Dævendøtte
Million Skrevet 10. august 2018 #12 Skrevet 10. august 2018 Herregud, er det noe å spørre om??? Det er vel ikke normalt å gå rundt og vite hva besteforeldrene har av sparepenger! Snoke i andres privatøkonomi på den måten håper jeg virkelig ikke er "vanlig"! 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #13 Skrevet 10. august 2018 Det vet jeg ikke, bryr meg heller ikke. Anonymkode: ea7bd...42b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #14 Skrevet 10. august 2018 11 hours ago, Zienna said: Tror de fleste besteforeldre av i dag vet at det er dårlig økonomi å plassere pengene sine i banken. Renten (avkastningen) er altfor lav i forhold til f.eks. investering i eiendom. Mine venninner (alder 60-70 år) har alle hus eller leiligheter som de selv eier. De betaler kun rente, og ingen avdrag på lån. Det gir økonomisk romslighet nok til at de kan reise, oppleve, besøke barnebarn og hjelpe om barna deres står i problemer. Verdi veksten gjør at den dagen barna deres arver, så blir det forhåpentligvis litt igjen til dem Nettopp det har en venninne gjort, hjulpet barna veldig mye, og nå da hun ble arbeidsledig i oljenedturen på Vestlandet, er blant dem som ikke har fått ny jobb og er nå gått ut sine 2 år på arbeidsledighetstrygd og må nå på sosialen. Risikerer nå å miste boligen sin grunnet lånt opp på bolig istedenfor å betalt ned. Dumskap lenge leve tenker jeg om sånt. En lager en livsstil på lånte penger, men boligen som sikkerhet! Djises! Anonymkode: 382e2...ecf 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #15 Skrevet 10. august 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare lurte på hva som er vanlig? Anonymkode: 75118...4e3 Det er ikke vanlig å snoke rundt i andres økonomi!! Det får være grenser for nysgjerrig en skal være!! Anonymkode: ab26a...89e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #16 Skrevet 10. august 2018 Er det vanlig å vite dette? 😛 jeg vet at min egen far er god for en del millioner, men aner ikke hva som er «sparepenger», hva som er investeringer, aksjer, osv. Aner ikke hva min mor eller svigers har i «sparepenger» men de klarer seg tilsynelatende godt Er det normalt å få utdelt kontoutskrift månedlig eller noe? Anonymkode: b4394...e0f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #17 Skrevet 10. august 2018 Svigers har mer enn nok i banken, i tillegg til flere hus og biler. Mine foreldre har noe i banken, flere hytter og biler. De har mer enn nok til en god alderdom, og hverken jeg eller mannen min forventer at de pengene skal dryppe på oss den dag de går bort. Da er det bedre at barnebarn arver og får egenkapital til den dagen de skal kjøpe seg leilighet. Anonymkode: 073ec...442
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #18 Skrevet 10. august 2018 Et gammelt hus som ikke er gjort noe med siden 19 pil og bue, gamle arvede møbler og gammel bil, så det er ikke likt for alle Anonymkode: e7964...dcc
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #19 Skrevet 10. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Et gammelt hus som ikke er gjort noe med siden 19 pil og bue, gamle arvede møbler og gammel bil, så det er ikke likt for alle Anonymkode: e7964...dcc Huff, tøft å være fattig ja Anonymkode: 5948c...00b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #20 Skrevet 10. august 2018 Altfor masse. 14 millioner til sammen på farssiden, sikkert kun gjeld på morsiden. Jeg vil ikke arve, mine barn vil. Farfar og farmor er rare.... Anonymkode: 2b10d...ef5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå