Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #21 Skrevet 11. mars 2005 Hvorfor velger ikke flere å fotografere seg før vielsen? Da drar man rett fra kirka og starter festen med middag.
Miori Skrevet 11. mars 2005 #22 Skrevet 11. mars 2005 Hvorfor velger ikke flere å fotografere seg før vielsen? Da drar man rett fra kirka og starter festen med middag. Jeg kommer til å være så nervøs før vielsen jeg, så tror ikke akkurat de bildene hadde blitt så bra! derfor fotograferer vi oss etter vielse og før middag:=)
Snutus Skrevet 11. mars 2005 #23 Skrevet 11. mars 2005 Jeg er nok litt gammeldags og vil absolutt ikke at brudgommen skal se meg i brudekjolen før jeg kommer opp kirkegulvet. I tillegg tror jeg nok at jeg kommer til å slappe mer av hos fotografen etter vielsen enn før.
leela Skrevet 11. mars 2005 #24 Skrevet 11. mars 2005 Hvorfor velger ikke flere å fotografere seg før vielsen? Da drar man rett fra kirka og starter festen med middag. Vi kunne aldri fotografert oss før vielsen, litt kjipt å se på bildene i ettertid og tenke at vi ikke var gift da bildene ble tatt. Og i tillegg som det ble skrevet over her tror jeg man "ser" og føler seg mer lykkelig etterpå, slikt synes sikkert på bildene
Gjest Gjesta Skrevet 11. mars 2005 #25 Skrevet 11. mars 2005 Å ta bilder først ville blitt helt feil for oss. Og ærlig talt, hvor mange bryllup går man i i løpet av året? Det dreier seg rett og slett ikke om så veldig mange timene av livet ditt.............. Syns en kan ofre såpass for brupdeparet.
Minerva Grey Skrevet 11. mars 2005 #26 Skrevet 11. mars 2005 Grunner til ikke å fotografere før vielsen: * Jeg kommer til å ha tusen millioner sommerfugler i magen og nervene utenpå huden - bare tanken på å prøve og smile søtt og virke lykkelig avslappet slår krøll på tarmene mine... * Da er jeg jo ikke gift! Jeg vil ha bilder av det nybakte ekteparet - ikke bilder av det gamle samboerparet i fine klær! Tidsskjema: Har vært i flere bryllup hvor det var ventetid mellom vielse og fest/middag. Kan fort bli kjedelig, men så lenge man slipper inn i festlokalet en stund i forveien går det greit. Har vært med på å gjøre litt forskjellig i mellomtiden - har dratt hjem en times tid når det har vært i nærheten, blitt med en annen familie på lunsj (pølser og pommes!) og ellers bare minglet, sett på gaver, etc. Ja, ventetiden kan bli lang, men jeg har alltid forstått at brudeparet har gjort som best de kunne. Mange barnefamilier som ikke skal ha med barn på middag/fest setter også pris på pausen for å være sammen med barna, ordne mat for dem, etc. Vi har vielse kl.13, middag kl.16, men kommer til å åpne festlokalet kl. 15 slik at gjestene kan komme inn og mingle. Gjestene er enten lokale eller kommer fra Sverige, og jeg tror de vil dra nytte av en time til å se på byen og ta 'the scenic route' til festen.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #27 Skrevet 11. mars 2005 Vi skal ha vielse kl 15:30. Festen skal være rett ved siden av vielsesstedet. Vi skal ikke gå til fotograf, men bruke en i familien som er flink til å ta bilder. Dermed sparer vi inn litt tid. Regner med at vielsen varer ca 30 min, vi bruker en time til å ta bilder, så bruker vi 30 min til aperitif sammen med gjestene. Dermed håper vi å gå til bords ca 17:30. Mens vi fotograferes har vi tenkt å arrangere en spørrekonkurranse, noe a la "Hvem vet mest om brudeparet?". Da skulle jeg tro at det ikke blir så mye dødtid. Jeg gjør ikke så mye av om jeg selv må vente litt på brudeparet når jeg er i bryllup. Det jeg stresser mest med til vårt bryllup er at middagen ikke skal starte for sent siden vi må være ute av lokalet til kl. 02. Kvelden kommer til å fyke avsted...
Gjest Melk Skrevet 11. mars 2005 #28 Skrevet 11. mars 2005 Vi giftet oss 15.30, dro fra kirken 16.30, ankom lokalet etter foto kl 18 og spiste kl 18.30. Helt greit. Så har de litt tid til å komme seg dit de skal uten å stresse, bli litt kjent, pakke opp gaver mm. Var snakk om kun 1,5 t fra de dro fra kirken til vi kom, det bør de klare på egenhånd.
Gjest Melk Skrevet 11. mars 2005 #29 Skrevet 11. mars 2005 Hvorfor er det vanskelig for enkelte kommende bruder å forstå at tre timer er lenge å vente? Ingen her som har nevnt noe i NÆRHETEN av 3 timer.
Gjest Melk Skrevet 11. mars 2005 #30 Skrevet 11. mars 2005 Ang bilder før vielse: jeg har bilder av meg (amatør) fra før vielsen, med pappa, forlover, alene osv. Ser nesten sur og stressa ut på ALLE, fordi jeg var så nervøs. Bildene fra etterpå er nesten uten unntak superfine.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #31 Skrevet 11. mars 2005 Herregud, mange som skal gifte seg er så selvhøytidelige på "den store dag" at det blir nærmest kvalmt. Hvis det var et bryllup hvor jeg var der av plikt, hadde jeg vel syntes det var vel så trivelig å dra på hytta akkurat den dagen som å vente i mange timer på at brudeparet skal gjøre seg ferdig hos fotografen.
Gjest Melk Skrevet 11. mars 2005 #32 Skrevet 11. mars 2005 Herregud' date=' mange som skal gifte seg er så selvhøytidelige på "den store dag" at det blir nærmest kvalmt. Hvis det var et bryllup hvor jeg var der av plikt, hadde jeg vel syntes det var vel så trivelig å dra på hytta akkurat den dagen som å vente i mange timer på at brudeparet skal gjøre seg ferdig hos fotografen.[/quote'] Hvorfor da ikke dra på hytta isteden? Ingen er tvunget til å gå i selskap.
Gjest Gjesta Skrevet 11. mars 2005 #33 Skrevet 11. mars 2005 Herregud' date=' mange som skal gifte seg er så selvhøytidelige på "den store dag" at det blir nærmest kvalmt. Hvis det var et bryllup hvor jeg var der av plikt, hadde jeg vel syntes det var vel så trivelig å dra på hytta akkurat den dagen som å vente i mange timer på at brudeparet skal gjøre seg ferdig hos fotografen.[/quote'] Ja, da syns jeg virkelig du skal dra på hytta, bedre for alle parter
Gjest Madam Felle Skrevet 11. mars 2005 #34 Skrevet 11. mars 2005 Herregud' date=' mange som skal gifte seg er så selvhøytidelige på "den store dag" at det blir nærmest kvalmt. Hvis det var et bryllup hvor jeg var der av plikt, hadde jeg vel syntes det var vel så trivelig å dra på hytta akkurat den dagen som å vente i mange timer på at brudeparet skal gjøre seg ferdig hos fotografen.[/quote'] Reis på hytte, for brudeparet har nok iKKE noe glede av å ha deg som gjest. Og nei, jeg går ikke i bryllup av plikt, men gleder meg sammen med brudeparet, og forstår at alt ikke dreier seg om meg den dagen, for det er (tro det eller ei) brudeparets dag.
Miori Skrevet 11. mars 2005 #35 Skrevet 11. mars 2005 Herregud' date=' mange som skal gifte seg er så selvhøytidelige på "den store dag" at det blir nærmest kvalmt. Hvis det var et bryllup hvor jeg var der av plikt, hadde jeg vel syntes det var vel så trivelig å dra på hytta akkurat den dagen som å vente i mange timer på at brudeparet skal gjøre seg ferdig hos fotografen.[/quote'] God tur på hytta!
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #36 Skrevet 11. mars 2005 Herregud' date=' mange som skal gifte seg er så selvhøytidelige på "den store dag" at det blir nærmest kvalmt. Hvis det var et bryllup hvor jeg var der av plikt, hadde jeg vel syntes det var vel så trivelig å dra på hytta akkurat den dagen som å vente i mange timer på at brudeparet skal gjøre seg ferdig hos fotografen.[/quote'] Du har kanskje ikke fått med deg hva konseptet bryllup er for noe du? Selvfølgelig er man selvhøytidelige.. Dra på hytta du, tror nok det er der du gjør deg best. Takke seg til ærlige gjester som høflig takker nei istedet for å surmule over at de må mingle med andre gjester et par timers tid.
aprilbrud Skrevet 11. mars 2005 #37 Skrevet 11. mars 2005 En av mine beste venninner er fotograf og hun sier at hun merker sååå stor forskjell på brudeparene som tar bilder etter vielsen framfor før. Hun sier at liksom parene virker mer anspente, stive o.l før og desto mer avslappende, liksom mer forelsket og sprudlende etter vielsen. Vår fotograf sier det motsatte, og han tar uten tvil de flotteste brudebildene i Bergen. Har fulgt med på brudebildene i avisen en stund ja! Men alle fotografer gjør vel ting på sin måte, slik at det som fungerer best for en fotograf ikke er det beste for en annen. Akkurat som med brudepar... Håper alle blir fornøyd med sin dag, og at valgene man tar er riktig for en selv!
Gjest Betty Boop Skrevet 11. mars 2005 #38 Skrevet 11. mars 2005 Jeg er glad vi har fotografen med oss hele dagen, jeg, så slipper vi å dra i studio....
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #39 Skrevet 11. mars 2005 Vår fotograf sier det motsatte, og han tar uten tvil de flotteste brudebildene i Bergen. Har fulgt med på brudebildene i avisen en stund ja! Men alle fotografer gjør vel ting på sin måte, slik at det som fungerer best for en fotograf ikke er det beste for en annen. Akkurat som med brudepar... Håper alle blir fornøyd med sin dag, og at valgene man tar er riktig for en selv! Det syns jeg høres rart ut, vår fotograf sa også at hun så stor forskjell på bildene tatt før vielsen kontra etter. Og, er ikke det logisk da? At bildene blir bedre når vielsen er overstått og man er mann og kone?
Gjest gjest1 Skrevet 11. mars 2005 #40 Skrevet 11. mars 2005 Vi har vielse kl 1500. Regner med at gjestene drar fra kirken kl 16 og middagen er satt til kl 1730. Har ikke tenkt å legge opp til noe ekstra denne tiden. Om det er pent vær kan jo folk bare rusle en tur på brygga og kose seg i det fine været. Hvis ikke får de mingle og bli litt kjent før middagen. Syns selv denne tiden mellom vielsen og middagen er ypperlig til å bli kjent med andre gjester i bryllupet. Det er jo gjerne endel folk man ikke kjenner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå