Gå til innhold

For mye venting?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha vielsen kl. 15.00, og middagen kl. 18.00. I mellomtiden skal vi til fotografen. Jeg har hele tiden tenkt at gjestene da kjører opp til hotellet etter vielsen og venter på oss der. De får frukt og velkomstdrink, og vi tenkte at det ikke blir noe problem å vente de to timene før vi kommer, for de kan jo prate med hverandre, og se på gavene og sånt. Men så begynte moren min med at det kanskje ble for mye venting. Og jeg har lest her inne at noen skal ha opplegg med sightseeing og greier i mellomtiden, så da ble jeg veldig usikker....hva tror dere? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg selv hadde syntes det ville blitt litt for lenge mellom ja. Kan dere ikke bare starte middagen litt før? Eller at dere har et opplegg i mellomtiden!

Skrevet

Tror det er helt vanlig vente tid det der.

Vielsen vår er kl 13:00 vi skal til fotografen 14:30 å være der i 1 1/2 time. så middagen blir vel ikke før 16:30 - 17:00

Vi skal ha en liten konkuranse i mellom tiden vi, har laget noen spm, de eller h*n som har fått flest riktige svar vinner en flaske med vin.

Skrevet
Tror jeg selv hadde syntes det ville blitt litt for lenge mellom ja. Kan dere ikke bare starte middagen litt før? Eller at dere har et opplegg i mellomtiden!

Starte middagen før brudeparet kommer?

Skrevet

Hehe..Ja det hadde jo tatt seg ut. Nei misforsto litt der! Har ikke SÅ rare meninger da..! Men kanskje finne på noe for gjestene i mellomtiden i allefall!

Skrevet

Vi har vielse kl 14.30 og middag kl 17.00 ca.. jeg er redd det blir for stressende...

Tror det er greit med litt tid jeg.. Men organiser noe på hotellet vel, slik at gjestene blir kjent med hverandre:=)

Skrevet

Vanlig tidsramme for mange det der tror jeg...

Der vi skal ha det sa de faktisk at det var en fordel, for når gjestene får mottakelse med drikke og kanskje noe å bite i, som frukt eller kanapéer, og skravler i vei, så går faktisk timene nokså fort - erfaringsmessig! :wink:

Og når dere er ferdig med fotografering, synes vel dere også at det vil være hyggelig å kunne puste litt ut og kanskje hilse ordenltig på gjestene, før det er bordsetting!? Sånn har i alle fall vi tenkt, og jeg tror ikke det blir noe problem jeg - bare man opplyser om middagstidpunktet, slik at folk kan få anledning til å spise noe hvis de er veldig sultne etc! :wink:

Skrevet

I høst var jeg i et bryllup hvor det var så lang tid mellom vielse og middag, og for å være ærlig, så var det fryktelig kjedelig. Man har jo gjerne først brukt tid på å komme seg til vielsen, vært ute i god tid og så stått utenfor kirken litt etter vielsen.

Hvis man greier å finne på noe, så kan det være en god ide å legge inn litt aktivitet.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Hehe..Ja det hadde jo tatt seg ut. Nei misforsto litt der! Har ikke SÅ rare meninger da..! Men kanskje finne på noe for gjestene i mellomtiden i allefall!

Hvorfor må gjestene aktiviseres? Kan ikke de mingle og bli kjent med folk? Må det skje noe hele tiden?

Vel, vi kommer ikke til å legge opp til noe sånt for gjestene, for de har ikke vondt av å måtte bare slappe av og kose seg også. :wink:

Skrevet

Jeg skrev det av erfaring. Siste bryllupet jeg var i så måtte vi vente ca 2 timer etter kirken før middag. Det var virkelig kjedelig. Men folk har jo forskjellig syn på dette også! Har heller ikke sagt at gjestene MÅ aktiviseres, det var et forslag.....

Gjest Gjesta
Skrevet

Er det sånn at de fleste som går i bryllup ikke kjenner de andre gjestene i det hele tatt...? Hva i all verden er det som er farlig med å sitte i to timer og prate med folk...?

Vi hadde vielse klokka 13 og middag ca 16.00. Ikke noe problem!

Skrevet

Jeg liker godt å mingle og skravle med folk, og ikke minst å drikke champagne! Men min erfaring er at alle går og tripper og venter på brudeparet, det er jo tross alt pga de vi er der! Så det blir ikke helt den samme stemningen når de ikke er til stede. Sikkert en god ide at det kan være en eller annen form for aktivitet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Klarer man ikke å opprettholde stemningen når man venter på brudeparet...?

Jeg trodde folk hadde god trening fra julaften, jeg.......

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor er det vanskelig for enkelte kommende bruder å forstå at tre timer er lenge å vente? Klart vi kan aktivisere oss selv, men det er vente tid, dødtid som regel. Og nei, man er ikke garantert å kjenne mange andre i et bryllup. Jeg har vært i flere alene uten å kjenne andre enn brudeparet. Da er tre timer lenge.

Har forståelse for at det er deres dag, men tenk nå litt på gjestene også.

Kommentarer som går på at gjestene er "sååå håpløse" fordi de ikke synes det er kjekt å vente i tre timer faller på sin egen urimelighet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig for enkelte gjester å forstå at brudeparet gjerne vil ha litt tid for seg selv, få til en fin fotosession, og ikke minst, at det er brudeparets dag...?

Det er denne ene dagen i livet man har sjans til å få tatt skikkelige bilder, og jeg for min del ville aldri klaget på at brudeparet brukte tid på det som jo faktisk er deres dag. Herregud, hvorfor ikke dra hjem, eller finne på noe annet i mellomtiden...?

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor er det så vanskelig for enkelte gjester å forstå at brudeparet gjerne vil ha litt tid for seg selv, få til en fin fotosession, og ikke minst, at det er brudeparets dag...?

Det er denne ene dagen i livet man har sjans til å få tatt skikkelige bilder, og jeg for min del ville aldri klaget på at brudeparet brukte tid på det som jo faktisk er deres dag. Herregud, hvorfor ikke dra hjem, eller finne på noe annet i mellomtiden...?

tror de fleste gjester har full forståelse for det. Men heldigvis så finnes det brudepar som faktisk tenker litt mer på gjestene enn det du tydeligvis gjør og kanskje arrangerer noe i ventetiden. Skal ikke så mye til.

det kan bli drøyt.

Men som sagt, all ære til de som tenker på gjestene sine.

Skrevet

Vi har vielsen kl 14:00, og middag serveres kl 16:30. Når gjestene ankommer hotellet får de velkomstdrink og frisk frukt. I tillegg kommer vi til å sette sammen en bilde/video-fremvisning om oss som de kan se på mens vi er hos fotografen. Håper dette hjelper å korte ned ventetiden litt, selv om de sikkert hadde klart seg uten. :)

Skrevet

Dra hjem?? Er vel ikke så ofte man nødvendigvis er i bryllup der man bor selv? Har selv gått på cafe i mellomtiden, og det er helt ok, men vi vil gjerne at våre gjester skal slippe avbrekk mellom kirke og fest.

Jeg synes at det beste er om brudeparet enten går til fotografen før vielsen (det skal vi), eller de legger opp til at det skjer litt mellom vielse og middag hvis de skal fotograferes da.

Skrevet

Vi har også vielse kl 15 og mottagelse kl 18, fordi vi vil ta bildene etter vielsen, altså er jeg helt enig med tex her. :Nikke:

En av mine beste venninner er fotograf og hun sier at hun merker sååå stor forskjell på brudeparene som tar bilder etter vielsen framfor før. Hun sier at liksom parene virker mer anspente, stive o.l før og desto mer avslappende, liksom mer forelsket og sprudlende etter vielsen.

Vi har ikke tenkt så mye enda på hva vi skal gjøre/finne på for gjestene. Kankjse noe frukt og forfriskende :-?

Det er også folkefest i byen vår den dagen vi skal gifte oss med underholdning, tivoli etc. Og siden alle gjestene blir å ligge på hotell e.l. i byen, så kan det jo hende at de kan skifte klær (kjoler iallefall) i mellomtiden, og bare gå rundt å kikke :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...