AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #1 Skrevet 9. august 2018 Ok, dette er ikke verdens undergang. Men jeg er ikke glad i å bli fotografert hele tiden. Er dritt lei av å måtte være med på bilder ved enhver anledning.. Ikke er det alle dager jeg ser fin ut heller. Det er liksom blitt så om å gjøre å oppdatere mest mulig hele tiden. Kan man ikke heller nyte øyeblikkene og kose seg i hverandres selskap istedenfor å fokusere på sosiale medier hele tiden? Jeg er dritt lei av å få bilder i stygge vinkler midt i fjeset dagen etter. Fks bilder fra siden hvor man spiser, eller bilder tatt uten at man vet det mens man snakker og har en rar bevegelse i ansiktet osv. Og det er jo aldri snakk om å få slippe unna. Man måååå være med på bildene 🙄 Hater faktisk instagram og snap noen ganger. Flere som er dritt lei? Anonymkode: 0c1c5...f58 11
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #2 Skrevet 9. august 2018 Jeg skjønner du er drittlei. Heldigvis er vennene mine like lei som meg og driter stort sett i å knipse bilder. Anonymkode: 0357a...263 1
Gjest Cocosa Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 JEG legger faktisk vekk telefonen, uansett om det er bursdagsmiddag på restaurant eller venninnekveld i sofaen. Ser hvor mye de andre sitter med nesa i telefonen. Trøster meg med at jeg får mer ut av kvelden uten telefon
powpow Skrevet 9. august 2018 #4 Skrevet 9. august 2018 Jeg synes også det kan bli for mye, men om jeg føler meg ustelt en dag så sier jeg bare at jeg helst ikke vil være med på bildet. Når folk legger ut på snap lagrer de ofte ikke bildet heller, så jeg ser ikke helt vitsen, da det ikke er for minnet sin del.
Gjest Lily_88 Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 Blir dødslei. Var dødslei for 5 år siden....Heldigvis er det i vennegjengen vår slik at alle legger bort telefonen når vi er sammen. Drar jeg på besøk til venninna mi å drikker en kopp kaffe rundt kjøkkenbordet, så har vi ikke telefonen tilstedet. det er rett å slett frekt. Når mannen min og jeg er ute med alle på kafe eller pub / uteplass, så er det ingen som sitter med telefonen. vi kan være 7 - 8 stykker i lag og prater sammen. Vi må jo se ut som DEN psykopat-gjengen som IKKE bruker telefonen overhodet 🤣
Gjest hind Skrevet 9. august 2018 #6 Skrevet 9. august 2018 Jeg sier ofte nei til å stille opp på bilder for jeg liker ikke at hvert skritt jeg tar skal dokumenteres. Venner og kolleger pleier heldigvis å spørre før de knipser. Kanskje folk synes jeg er rar, men det er helt ok. Jeg synes jo at de er rare som lar verden få vite om nesten alt de tenker og gjør.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #7 Skrevet 10. august 2018 Jeg holdt på å gå fra venninna mi en gang: hun satt så oppslukt med mobilen konstant og jeg startet å bare pakke sammen. Fortalte meg selv at dersom hun ikke så opp før jeg fikk pakket ferdig så skulle jeg gå. Hun rakk akkurat å avverge det. Uansett; ja, jeg synes det er kjedelig med sosiale medier og bilder til enhver tid. Synes det er kjipt når vi finner på noe koselig, også skal det bare dokumenteres overalt før man kan kose seg. Alt og alle skal fotograferes, ellers tells det ikke. Noen ganger lurer jeg da på; ville du vært her med meg dersom du ikke kunne dokumentert det? Har dette noen verdi utenfor internett? Anonymkode: 80b2e...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #8 Skrevet 12. august 2018 På 10.8.2018 den 20.49, AnonymBruker skrev: Jeg holdt på å gå fra venninna mi en gang: hun satt så oppslukt med mobilen konstant og jeg startet å bare pakke sammen. Fortalte meg selv at dersom hun ikke så opp før jeg fikk pakket ferdig så skulle jeg gå. Hun rakk akkurat å avverge det. Uansett; ja, jeg synes det er kjedelig med sosiale medier og bilder til enhver tid. Synes det er kjipt når vi finner på noe koselig, også skal det bare dokumenteres overalt før man kan kose seg. Alt og alle skal fotograferes, ellers tells det ikke. Noen ganger lurer jeg da på; ville du vært her med meg dersom du ikke kunne dokumentert det? Har dette noen verdi utenfor internett? Anonymkode: 80b2e...7c9 Utorlig trist at det er blitt sånn.. Det med om det har noen verdi uten å få drt dokumentert har jeg også tenkt. Ts Anonymkode: 0c1c5...f58
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #9 Skrevet 12. august 2018 Er også drittlei. Har passert 40 år og syns det er patetisk å snappe el legge alt på Instagram heeelee tiden. Har ei venninne jeg treffer sjelden pga stor geografisk avstand. JEG ble sur da vi skulle kose oss på restaurant under et sjeldent og litt travelt treff, og så insisterte hun på å sitte ved vindusbord i et svært støyende område av restauranten der det var vanskelig å få pratet, fordi det da ble best lys for BILDENE AV MATEN VÅR som hun ville legge ut på snap, face, insta... Ei anna venninne av meg ble sur da vi var bortreist på hyttetur og jeg ikke ville være med på fellesbilder for tagging på facebook. Årsaken var at jeg ikke ville utbasunere for hele verden at jeg var bortreist og at huset mitt sto tomt. Get a life, sier jeg bare.... Anonymkode: f63ec...25a 5
visp Skrevet 12. august 2018 #10 Skrevet 12. august 2018 Godt å se at noen reagerer på det. Det er ikke vi som er avvikerne, men de! På tide å sette foten ned, spesielt dere yngre. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #11 Skrevet 13. august 2018 Jeg er også drittlei, spesielt av det faktum at det er vi som sier ifra om vi ikke liker å bli tatt bilder av som blir sett på som avvikerne. Jeg får noia av det «overvåkningssamfunnet» vi lever i, der alt skal dokumenteres. Ser at det også blir mer og mer vanlig at det legges ut bilder på instagram og facebook fra gruppetimer på treningssentre, kurs, festivaler og andre sosiale arrangementer. Snart kan man ikke lenger bevege seg utenfor huset uten å måte forvente å bli tatt bilde av og havne på SoMe. Slitsomt! Anonymkode: a662a...3d5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #12 Skrevet 13. august 2018 Ja, derfor har jeg slettet 👍🏼 Anonymkode: be851...3af
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #13 Skrevet 13. august 2018 Jeg legger i størst mulig grad bort telefonen når jeg er i selskap eller på sammenkomster både privat og jobb. Jeg kan være med på en del snapper til folk jeg kjenner. Ellers sier jeg bestandig Ifra om at jeg ikke vil være med på bilder etc. Har hatt en del episoder da mitt ønske ikke har blitt respektert og da har jeg stått på kravet om at bilder blir slettet tils de faktisk har slettet det. Er vanvittig respektløst at ikke respektere dette av andre og slikt finner jeg meg ikke i. Anonymkode: a13e6...f9f
Sirah Skrevet 13. august 2018 #14 Skrevet 13. august 2018 Kan dere ikke bare si at dere ikke vil bli tatt bilde av? Det gjør jeg og det funker Nå er ikke mine venner slike som tar bilde av alt i hele verden, men de gangene det skjer så sier jeg bare nei dersom jeg ønsker å ikke bli med. Har aldri fått noen andre reaksjoner en: Da kanskje du vil ta bildet? Helt ok for meg.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #15 Skrevet 14. august 2018 Jeg tar bilder, men legger veldig sjelden ut noe på Facebook eller snap, Instagram har jeg ikke. Jeg fremkaller dem, setter dem i album og gir bort i gave til dem som er på bildene, har uten unntak fått glade tilbakemeldinger 😊 Forøvrig helt enig i at det er unødvendig å dokumentere alt for alle og enhver. Og jeg spør alltid før jeg tar bilde. Anonymkode: 90da0...bd9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå