AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #1 Skrevet 9. august 2018 Vi skal i bryllup om en måned og avtalte med barnevakt for to måneder siden at barnet skulle sove hos dem. Idag får jeg beskjed om at de har bestilt sydentur den 8.! Jeg ble overrasket og de sa da at de sparte så mye på å reise akkurat den dagen for eller var det kjempe dyrt (snakk om 500,- pr. person). Så nå er det krise! Har spurt to andre og de skal også reise bort! Kjenner jeg er ganske irritert når dette har vært avtalt i to måneder! Anonymkode: b67c8...c39
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #2 Skrevet 9. august 2018 Ja, du har helt liv å være irritert. De burde spurt deg/dere om dere hadde andre alternativer før de bestilte tur. Anonymkode: 72ed1...69d 20
solmåneogstjerner Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 Det er dårlig gjort når dere har en avtale ja. Skjønner at du er irritert! Men samtidig så får du ikke gjort så mye med det. Hvis du ikke får en annen barnevakt så må du finne en annen løsning. Ta barnet med men gå tidlig, at du og evt mannen/ daten deler opp kvelden eller noe annet. Men igjen, jeg forstår at du er irritert. Det er dårlig gjort å bryte en avtale så lenge det ikke er helt nødvendig eller krise. 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #4 Skrevet 9. august 2018 Skjønner at det er kjedelig for deg. Men hva mener du egentlig? At de skulle droppe ferien for å være barnevakt for deg? Eller betale tusen kroner ekstra på ferien for å passe ditt barn? Hadde det forresten vært et alternativ for deg å dekke det mellomlegget? Synes dessuten at de sa fra i ganske god tid. Hadde vært noe annet om de sa fra uka før. Anonymkode: 851bb...973 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 Når jeg leste innlegget trodde jeg det var snakk om til lørdag, ikke om en mnd. Du har over en mnd på deg til å skaffe barnevakt. Dette her helt innafor og ikke noe å bli sur for. De har sagt i fra i god tid. Anonymkode: 7d68b...713 13
Arkana Skrevet 9. august 2018 #6 Skrevet 9. august 2018 Jeg hadde gjort det samme som dem, hvorfor skal de tape 1000 kr bare for å sitte barnevakt? Hadde det vært snakk om denne helgen og du derfor hadde fått beskjed på kort varsel hadde jeg skjønt at du var irritert, men du har en hel måned på deg til å finne ny barnevakt. Dette er ikke noe å bli sur for. 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #7 Skrevet 10. august 2018 Forstår deg godt. 1000kr er ikke så mye hvis det betyr at man må bryte en avtale (forstår altså at 1000kr er mye penger for mange, men når man har råd til å reise til Syden, lever man gjerne ikke under fattigdomsgrensa i utgangspunktet). For meg sitter det iallefall veldig langt inne å bryte avtaler. Hvis jeg var dem, ville jeg i det minste ha snakket med deg før jeg bestilte, sånn at du evt kunne tilbudt deg å betale mellomlegget. Anonymkode: 00d31...732 3
Carrot Skrevet 10. august 2018 #8 Skrevet 10. august 2018 Veel, du kan jo tilby deg å betale mellomlegget for dem som kompensasjon for barnevaktjobben? Om det er slik at du vet at du ikke kan skaffe noen andre i løpet av den neste mnd 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #9 Skrevet 10. august 2018 En måneds varsel for å bryte en slik avtale er jo helt innafor. I løpet av en måned greier man jo helt fint å finne ny barnevakt. Anonymkode: 1e6c3...4a9 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #10 Skrevet 10. august 2018 Kjære deg. Utifra info og dato du har skrevet her vet jeg nok hvem du er, og du vet vel hvem jeg er 😊. Også trist at du velger å diskutere dette på kvinneguiden med vilt fremmede mennesker, og fremstiller motparten som den store stygge ulven. Husk at her får folk kun høre din versjon av saken. Vi er tilgjengelig både på sms og telefon døgnet rundt,og ser frem til å høre fra deg.. Anonymkode: cc239...c76 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #11 Skrevet 10. august 2018 Du har god tid TS! Anonymkode: affde...078
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #12 Skrevet 10. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjære deg. Utifra info og dato du har skrevet her vet jeg nok hvem du er, og du vet vel hvem jeg er 😊. Også trist at du velger å diskutere dette på kvinneguiden med vilt fremmede mennesker, og fremstiller motparten som den store stygge ulven. Husk at her får folk kun høre din versjon av saken. Vi er tilgjengelig både på sms og telefon døgnet rundt,og ser frem til å høre fra deg.. Anonymkode: cc239...c76 Er du en av de som reiser til syden? bestforeldre kansje? Anonymkode: affde...078 4
Lou Salome Skrevet 10. august 2018 #13 Skrevet 10. august 2018 Klart det er ergerlig og irriterende for dere, og det har du lov til å synes, selvfølgelig. Men ut over det har du "ikke lov" til å reagere noe, de ga en måneds varsel. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #14 Skrevet 10. august 2018 Nja du har god tid på å finne ny barnevakt. Men samtidig så hadde jeg nok heller betalt 1000,- ekstra for å dra en annen dag, jeg er opptatt av å holde avtaler. Mindre opptatt av penger, og hadde hatt råd til det. Synes det er en uting å bryte avtaler bare for egen vinning. Anonymkode: 7fd89...9ea 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #15 Skrevet 10. august 2018 Ja. En avtale er en avtale. Anonymkode: d3e3a...74f 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #16 Skrevet 10. august 2018 Selv om du har tid å finne barnevakt, så syntes jeg det er ganske respektløst av de å bare droppe dere! Anonymkode: 2b95b...fa7 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #17 Skrevet 10. august 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære deg. Utifra info og dato du har skrevet her vet jeg nok hvem du er, og du vet vel hvem jeg er 😊. Også trist at du velger å diskutere dette på kvinneguiden med vilt fremmede mennesker, og fremstiller motparten som den store stygge ulven. Husk at her får folk kun høre din versjon av saken. Vi er tilgjengelig både på sms og telefon døgnet rundt,og ser frem til å høre fra deg.. Anonymkode: cc239...c76 😂 Anonymkode: d3e3a...74f 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #18 Skrevet 10. august 2018 Vi stiller opp som barnevakt stadig vekk. Har ikke egne barn, og elsker å være med nieser og nevøer. Tar aldri noe for det, og ville aldri tatt i mot noe heller. Men å spørre to måneder i forveien og forventer at vi skal holde av vår fritid før vi vet hva annet som skjer, det er direkte frekt. Ønsker man noe som er 100% sikkert, da betaler man for profesjonell barnevakt. Så tar man i mot gratishjelpen fra venner og familie med takknemlighet. Alternativet er jo at venner og familie alltid sier nei. Anonymkode: d975e...5cd 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #19 Skrevet 10. august 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi stiller opp som barnevakt stadig vekk. Har ikke egne barn, og elsker å være med nieser og nevøer. Tar aldri noe for det, og ville aldri tatt i mot noe heller. Men å spørre to måneder i forveien og forventer at vi skal holde av vår fritid før vi vet hva annet som skjer, det er direkte frekt. Ønsker man noe som er 100% sikkert, da betaler man for profesjonell barnevakt. Så tar man i mot gratishjelpen fra venner og familie med takknemlighet. Alternativet er jo at venner og familie alltid sier nei. Anonymkode: d975e...5cd Whaaat?? Dette må vere tull? Då får de sei frå når de vert spurde at de ikkje veit. Ein seier ikkje ja og trekker seg. Det hadde ikkje ramla meg inn baklengs ein gong. Eg har passa andre sine ungar når mine har vore sjuke, fordi det var avtalt. Takka nei til selskap og festar fordi eg hadde avtala pass av nieser osb. Og når eg skal noko avtalar eg alltid i veeeldig god tid med besteforeldre at dei har ungane, og hadde dei avlyst i siste liten hadde eg vorte ganske fornærma faktisk. Men det ville dei aldri ha gjort. Dei ville spurt om det gjekk an å finne andre, eg ville sjekka, og så ville det ha løyst seg. Ein stiller opp for dei ein er glad i! Og så er det no som regel kjekt med besøket og, tykkjer eg. Avtalar held ein. Og kan ein ikkje, strekkjer ein seg langt for at den andre parten får så få ulemper som mogleg. Dersom du ikkje er villig til å halde avtalen, så unngår du å inngå den. Anonymkode: f76c7...f63 9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #20 Skrevet 10. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Whaaat?? Dette må vere tull? Då får de sei frå når de vert spurde at de ikkje veit. Ein seier ikkje ja og trekker seg. Det hadde ikkje ramla meg inn baklengs ein gong. Eg har passa andre sine ungar når mine har vore sjuke, fordi det var avtalt. Takka nei til selskap og festar fordi eg hadde avtala pass av nieser osb. Og når eg skal noko avtalar eg alltid i veeeldig god tid med besteforeldre at dei har ungane, og hadde dei avlyst i siste liten hadde eg vorte ganske fornærma faktisk. Men det ville dei aldri ha gjort. Dei ville spurt om det gjekk an å finne andre, eg ville sjekka, og så ville det ha løyst seg. Ein stiller opp for dei ein er glad i! Og så er det no som regel kjekt med besøket og, tykkjer eg. Avtalar held ein. Og kan ein ikkje, strekkjer ein seg langt for at den andre parten får så få ulemper som mogleg. Dersom du ikkje er villig til å halde avtalen, så unngår du å inngå den. Anonymkode: f76c7...f63 En måned i forveien er ikke siste liten. Anonymkode: f94fe...45c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå