Prøver18 Skrevet 9. august 2018 #1 Skrevet 9. august 2018 Jeg har prøvd i en tid, og mistenker kort lutealfase, og har lavt stoffskifte. noen som har noen tips til hva jeg burde spørre legen om i forhold til det? hva sjekket du hos legen?
Febmamma Skrevet 10. august 2018 #2 Skrevet 10. august 2018 Ville bedt om blodprøver i første omgang og heller spurt når du har svar på de , gjerne ?
Alvildeivf Skrevet 10. august 2018 #3 Skrevet 10. august 2018 Henvisning til gynekolog ! De har alt med fertilitet å gjøre, legene kan ikke dette ☺️
Paibunn Skrevet 11. august 2018 #4 Skrevet 11. august 2018 På 9.8.2018 den 20.08, Prøver18 skrev: Jeg har prøvd i en tid, og mistenker kort lutealfase, og har lavt stoffskifte. noen som har noen tips til hva jeg burde spørre legen om i forhold til det? hva sjekket du hos legen? Du skal sørge for at TSH kommer ned under 2. Fertilitetsklinikken jeg gikk på sa det da var mye større sjanser for graviditet. 1
Prøver18 Skrevet 11. august 2018 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2018 2 timer siden, Paibunn skrev: Du skal sørge for at TSH kommer ned under 2. Fertilitetsklinikken jeg gikk på sa det da var mye større sjanser for graviditet. Den er under 2 😊 1
Prøver18 Skrevet 17. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2018 Var hos legen igår: tok blodprøve for stoffskifte, hormoner samt langtidsblodssukker, lever og nyre verdier 😊 vi avventer på svar og da mest sannsynlig henvises til gyn avd for å se om jeg kan begge på progesteron 😊
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #7 Skrevet 17. august 2018 Jeg er langtidsprøver, og har lavt stoffskifte. TSH skal helst være rundt 1, ikke «bare under 2». Når det er sagt har jeg blitt gravid og fått barn med TSH på 0,5. Du kan også henvises til gynekolog, og få testet både for polypper (jeg hadde det, det var årsaken til spotting før mens mest sannsynlig). Så kan du teste Letrozol og progesteron. Jeg har testet alt uten hell, men for noen er det eneste «dytt» som skal til. Anslagsvis gikk det vel 1 år fra jeg bestilte time hos gyn til jeg endte på første samtale hos privat IVFklinikk. Uansett, progesteronmangel vises på blodprøver - jeg fikk prøve det etterhvert selv om jeg ikke hadde mangel ihht blodprøveresultater. Jeg tror det lave stoffskiftet er årsaken til min sekundære infertilitet, da alt det andre er tipp topp og alle andre i familien får barn veldig raskt tross høy alder. Anonymkode: 10e22...df5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå