AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #1 Skrevet 9. august 2018 Hei! Jobben har sluttet å utbetale sykepenger, uten varsel eller noe informasjon. Jeg antar det er fordi de kun utbetaler i ett, og deretter må jeg selv forholde meg til NAV. Greit nok. Problemet er at jeg ikke har hørt fra NAV eller fått informasjon om hvordan jeg skal gå frem. Skal jeg sende sykepengekrav (altså skjema fra sykemeldingen) til NAV? Og da lurer jeg på: Hva skal til for at man ikke kvalifiseres til sykepenger? Jeg trodde jeg var blitt bedre i fjor høst og var på jobb i cirka 6mnd hvor jeg ble lovet tilrettelegging. Da dette ikke skjedde ble jeg sykemeldt på nytt. Jeg er derfor redd for at jeg ikke lenger har krav på sykepenger. Jeg føler meg snytt, oversett og på toppen av dette er jeg veldig syk og klarer ikke følge opp dette på egenhånd. Selvom jeg leser meg ihjel på NAV sine hjemmesider er det vanskelig å forstå. Anonymkode: 9bfb8...37d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #2 Skrevet 9. august 2018 Man sender alltid den ene delen av sykemeldingen til nav. Anonymkode: f9f9d...9f7
Prinsesse788 Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 (endret) Slettet, feil tråd Endret 9. august 2018 av Prinsesse788
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #4 Skrevet 9. august 2018 Nei, jobben har gjort dette i 2 runder. 6mnd i fjor, og 6mnd i år. Anonymkode: 9bfb8...37d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jobben har gjort dette i 2 runder. 6mnd i fjor, og 6mnd i år. Anonymkode: 9bfb8...37d Ikke noe de må gjøre, er din plikt å levere videre. Arbeidsgiver skal ikke ha den delen nav skal ha, den med diagnose, for det har ikke arbeidsgiver noe med. Anonymkode: f9f9d...9f7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #6 Skrevet 9. august 2018 Var du fullt tilbake på jobb i minst 26 uker? I så fall kan du være sykmeldt i 12 mnd til etter at du blir syk på nytt. Dersom du var tilbake i under 26 uker, har du brukt opp sykepengerettighetene dine siden du har vært tilsammen 12 mnd sykmeldt. Anonymkode: b258e...cf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå