Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg ønsker å flytte til nord norge. Men jeg har ikke vært der så mye så jeg vet ikke hvilken plasser som er fint å bo... vet noen om noen steder i nord norge som det ikke bor så mange folk? Type max 200 pers. Utkikk etter liten koselig bygd... ikke behov for mye butikker, kun en liten lokal butikk. Men må ha jobb, så må være muligheter for det rundtom stedet. Har ikke utdanning, men har 5 års erfaring som avd.leder for transport selskap. Er open for å jobbe med det meste. Håper noen vet om noen steder. Bor nå på vestlandet, så ikke bare å bare reise å se... 

Anonymkode: 5b440...3cf

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du flytte til nord?

Anonymkode: a96ca...20b

AnonymBruker
Skrevet

Godt spm.. d her blir rart og sei, men føle det e der eg høre heime 😂 

Anonymkode: 5b440...3cf

• Liker 1
Skrevet

Har du tenkt på hvilket av fylkene du vil bo i? Innland eller kysten? Synes du det virker ok med mørketid, eller er det bedre å bo lengre sør, feks Helgeland? Har du kanskje besøkt noen steder i Nord-Norge der du likte deg? Det finnes nok av små og mellomstore bygder i Nord-Norge, men du gjør det nok lettere for deg selv hvis du snevrer inn "søket" ditt mer.

I første omgang kan du jo se på hva som utlyses av ledige stillinger. Hvis du vil bo i ei bygd med 200 innbyggere må du nok være innstilt på en viss reisevei til jobb.

Husk at selv om nordlendinger har rykte på seg for å være åpne og joviale, så finnes det også steder hvor de er skeptiske til eller uinteressert i nykommere. Gjør god research på stedet før du bryter opp og flytter dit. Selv om du har en fornemmelse av at du hører hjemme der så kan det bli annerledes å bo der. Lykke til!:)

• Liker 3
Skrevet

Mange fine småplasser i Lyngen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Mange fine småbygder litt utenfor Tromsø. Fineste stedet i Norge jeg har sett

Anonymkode: af2e4...915

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ramsund

Anonymkode: e1e06...a10

Skrevet

Finnes flere øyer på Helgelandskysten som passer kriteriene dine :) 

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Mange fine småbygder litt utenfor Tromsø. Fineste stedet i Norge jeg har sett

Anonymkode: af2e4...915

Det var min første idé også. Flere fine småsteder innenfor en times kjøring fra Tromsø, noe som bør gjør arbeidssituasjonen lettere. Men Nord-Norge er stort og jeg er bare kjent i Tromsø-området. Nydelig område å feriere i.

Skrevet

Steigen kommune!

Anonymkode: 2a556...dde

Skrevet

Måselv eller Lyngen?

Anonymkode: e5732...d1e

Skrevet

Meløy i Nordland. :)

Anonymkode: 5726d...0ac

Skrevet

Kan du ikke bare søke deg jobber i hele nordland/troms og så flytter du dit du får jobb? Billige boliger der da, selv om du kanskje må beregne en del kjøring hit og dit :)

Ellers finnes det maaaaange slike små steder i Lofoten :) Eller hva med en øy som Værøy eller Røst? 

Anonymkode: af6c5...c06

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...