AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #1 Skrevet 9. august 2018 Hei. Fikk nettopp tilbud om en master jeg lenge har ønsket å ta, men som jeg trodde jeg ikke hadde mulighet til å gå. Jeg har sett gjennom emnene, og mye virker utrolig vanskelig. Forkunnskapene har jeg nogenlunde egentlig, men føler meg ikke så sterk i dem, så nå gruer jeg meg ekstremt i tilfelle jeg ikke får fagene i masteren til i det hele tatt. Føler liksom at man er mer alene på en master, men det må vel alltids være lærere å spørre? Eventuelt andre elever i klassen, men klassen er liten. Er skikkelig stresset, det er jo dette jeg vil, og mange av valgfagene er kjempekule, men noen av de obligatoriske virker veldig vanskelig.. Har dere noen tips eller erfaringer å dele med meg? På forhånd takk! Anonymkode: 7e68b...186
*melis* Skrevet 9. august 2018 #2 Skrevet 9. august 2018 Tipset mitt er å hoppe i det, det går helt sikkert bedre enn du tror
Gjest fleur de lis Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 Hopp i det som brukeren over sier. Du skal jo lære dette, du trenger ikke kunne det fra før Det er det ingen som forventer. Master er tøffere enn bachelor, men helt overkommelig. Du er ikke alene, selv om man kanskje er færre studenter så er dere jo flere i samme situasjon. Jeg opplevde læringssituasjonen som tettere, og det var lettere å spørre medstudenter og foreleserne når vi var færre.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #4 Skrevet 9. august 2018 Det går nok fint! Anonymkode: f6d03...a60
eller Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 Begynn på studiet og vær klar i prioriteringene dine. Om du synes synd på deg selv når du må avstå fra fest fordi studiene tar mye tid, husk på hvor heldig du er som fikk muligheten til å ta masteren.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #6 Skrevet 10. august 2018 Skal selv begynne på master og det er skummelt siden det er et nytt fagfelt som jeg ikke har fordypning i så jeg skjønner deg! Men det skal gå bra! Trodde jeg ikke skulle komme inn engang, så jeg må si gratulerer til deg også 😊 Dette er min master nr 2 men den første tok jeg i utlandet og fullførte med glans så for håpe det går bra denne gangen også😂 Anonymkode: 075d9...77b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå