Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe vaniljeekstrakt som ikke koster skjorta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare sett vaniljeekstrakt på Meny, og der kostet det over 300 pr stk!  Jeg skal bare ha litt, og jeg har ikke råd til å bruke så mye penger på én ingrediens. Jeg er fullt klar over at det er brennevin som blir brukt og at det tar lang tid å lage, men det må da være billigere alternativer. :( 

Anonymkode: 1038d...246

Videoannonse
Annonse
Gjest Reputation
Skrevet

Hva med essens? Det er bare 20-30kr mener jeg å huske. Ikke helt det samme, men vet ikke hva du skal bruke den til.

Skrevet

Får mange billigere treff når jeg googler i alle fall :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Reputation skrev:

Hva med essens? Det er bare 20-30kr mener jeg å huske. Ikke helt det samme, men vet ikke hva du skal bruke den til.

Har kjøpt det og skal prøve. Jeg har tenkt å forsøke meg på en brownie oppskrift med svarte bønner. Men jeg har lest at vaniljeekstrakt er alltid foretrukket og at i noen oppskrifter funker det ikke helt med essens.

AnonymBruker
Skrevet

Jernia har til 100 kr. 

Men vaniljeessens funker fint det også altså, er nok bare det at det blir hakket bedre med vaniljeekstrakt. 

Anonymkode: d52d1...e7b

AnonymBruker
Skrevet

Mange av de jeg ser på google står det "immitation" på. Jeg ser en ekte burboun vaniljeskstrakt til 249. Det er billigere enn 300, men fremdeles dyrt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jernia har til 100 kr. 

Men vaniljeessens funker fint det også altså, er nok bare det at det blir hakket bedre med vaniljeekstrakt. 

Anonymkode: d52d1...e7b

Takk. :) Jo, jeg prøver med essens. Ellers høres 100 mye bedre ut enn 300! :P 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Lag din egen, kjøp et norgesglass, en halvliter med sprit, et par poser med vaniljestenger (Hindu), fyll spriten i norgesglasset, snitt opp vaniljestengene på langs, og kutt de eventuelt i to så de får plass i glasset, skru godt igjen og sett det bort på et mørkt sted i minimum 3 måneder.

Da har du så mye ekte vaniljeekstrakt som du vil trenge de neste 10 årene, minst.

Endret av 282_NaughtySpark
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt hos iHerb. Det var MYE billigere en de prisene du oppgir fra Meny. Men er usikker på frakten, tror den har forandret seg hos iHerb siden sist jeg handlet der.

Anonymkode: 9e055...506

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...