Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg begynner på sykepleien på Oslomet, og ser på fagplanen min for det første året. Skjønner at jeg skal ha anatomi eksamen og et fag til (mennesket og behov et eller annet) dette halvåret, og praksis på sykehjem pluss sykdom og velferd eksamen andre halvår.

Men, så er det legemiddelregning og et fag til (Mennesket og mikrobiologi et eller annet) som går over hele året. Skal disse ha eksamen neste halvår også? Altså kan det stemme at vi har 2 eksamener nå til jul, og 3 eksamener pluss praksis til sommeren?

Håper noen andre har kommet inn på det samme og vet :) 

Anonymkode: c9cc8...b9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv skal jeg begynne på sykepleie, dog på NTNU i Ålesund. Jeg skal ha 3 eksamener og en elektronisk test 1. semester (før jul) og det er;

- Førstehjelp og DHLR (elektronisk test)

- Ernæring, mikrobiologi og hygiene

- Anatomi, fysiologi og biokjemi

- Samfunnsvitenskaplige emner

- Grunnleggende sykepleie

Anonymkode: 4aae1...699

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for svar 

Syns både studentweb og canvas er litt vanskelige å skjønne seg på, men alt er vel heller ikke lagt ut enda 

Anonymkode: c9cc8...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Legemiddelutregning pleier å være år to, nærmere jul.

Anonymkode: 5a39e...4d0

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legemiddelutregning pleier å være år to, nærmere jul.

Anonymkode: 5a39e...4d0

Forskjellig det. Vi hadde eksamen i starten på 2.semester

Anonymkode: 77bca...ea1

AnonymBruker
Skrevet

begynner på andre året sykepleie på oslomet nå. Du skal ha bare ha anatomi eksamen før jul. grunnleggende mennesket og psykososiale studier skal du ha eksamen i til vår. Legemiddelregning trenger du ikke bekymre deg over, det er ikke noe eksamen i det faget før andre året. 

Anonymkode: 39491...896

Skrevet

Jeg går ikke på OsloMet, men en annen høgskole. Ser at du har fått et svar på spørsmålet ditt men må bare kommentere på hvor store forskjeller det er på fagene som gjennomgås...

Selv hadde jeg grunnleggende spl. og anatomi det første halvåret, mens det andre halvåret hadde jeg 3 eksamener;

En hjemmeeksamen i et profilemne, geriatrisk sykepleie, eksamen i kommunikasjon samt praksis og medikamentregning. 

Lykke til!

Anonymkode: f3348...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...