AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #1 Skrevet 9. august 2018 Kan man ta med en pakke "man holder på med" (en halvfull pakke) sigaretter gjennom tollen i tillegg til de 200 man kan ta med i kvoten? Eller regnes den halvfulle pakken som over kvoten og bør legges igjen? Anonymkode: dca85...efc
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #2 Skrevet 9. august 2018 Jeg har alltid noen pakker i kofferten, plus en kartong. Aldri blitt stoppet. Anonymkode: c2623...f31
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 Én sigarett over kvoten er over kvoten. Blir du stoppet, skjer ett av fire: 1) Tolleren bryr seg ikke. 2) Tolleren konfiskerer det over kvoten. 3) Tolleren lar deg beholde varene, men du får en bot. 4) Tolleren konfiskerer hele kvoten og gir deg en bot. Anonymkode: fc5a1...0b4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #4 Skrevet 9. august 2018 Det er over kvota, men om det blir reagert på kommer vel an på tolleren tenker jeg. Pappa ble stoppet i tollen etter en tur med danskebåten for mange år siden, og han fikk bot fordi han hadde en liten skvett igjen på åpnet liten flaske med konjakk i tillegg til kvota. Anonymkode: 2d033...f9d
Djungelvrål Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 Jeg har aldri tenkt over dette og har aldri blitt stoppet. Aldri hørt om noen som ble stoppet fordi de hadde 7 sigaretter igjen i en åpnet pakke. Det er ikke et problem.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #6 Skrevet 9. august 2018 1 hour ago, Peonjenta said: Jeg har aldri tenkt over dette og har aldri blitt stoppet. Aldri hørt om noen som ble stoppet fordi de hadde 7 sigaretter igjen i en åpnet pakke. Det er ikke et problem. De færreste blir stoppet i tollen. Da spiller det jo ingen rolle hva man har med seg. Men blir du først stoppet av en toller, som har en dårlig dag, risikerer du å bli fratatt alt pluss bot, ja. Så det er en sjanse å ta, selv om den ikke er veldig stor. Anonymkode: fc5a1...0b4 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #7 Skrevet 9. august 2018 Åpnet pakke er ok. Åpner du ti pakker er de ikke ok. Anonymkode: a61f0...7be
Djungelvrål Skrevet 9. august 2018 #8 Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De færreste blir stoppet i tollen. Da spiller det jo ingen rolle hva man har med seg. Men blir du først stoppet av en toller, som har en dårlig dag, risikerer du å bli fratatt alt pluss bot, ja. Så det er en sjanse å ta, selv om den ikke er veldig stor. Anonymkode: fc5a1...0b4 Jeg tror ikke en toller tar fra meg 10 pakker sigaretter + de 5 jeg har igjen bare fordi jeg hadde 5 sigaretter ekstra. Tull
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #9 Skrevet 9. august 2018 En pakke sigaretter du har tatt av går fint an å ha med seg sammen med kvota. Anonymkode: 00c29...973
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #10 Skrevet 9. august 2018 12 minutter siden, Peonjenta said: Jeg tror ikke en toller tar fra meg 10 pakker sigaretter + de 5 jeg har igjen bare fordi jeg hadde 5 sigaretter ekstra. Tull Du får leve i troen. Sannsynligvis har du ikke så ekstrem uflaks at du både blir stoppet OG støter på en toller av den nidkjære typen. Men det er faktisk mulig. Anonymkode: fc5a1...0b4 2
Djungelvrål Skrevet 9. august 2018 #11 Skrevet 9. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du får leve i troen. Sannsynligvis har du ikke så ekstrem uflaks at du både blir stoppet OG støter på en toller av den nidkjære typen. Men det er faktisk mulig. Anonymkode: fc5a1...0b4 Jeg lever i god tro.
Yuumi Skrevet 9. august 2018 #12 Skrevet 9. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er over kvota, men om det blir reagert på kommer vel an på tolleren tenker jeg. Pappa ble stoppet i tollen etter en tur med danskebåten for mange år siden, og han fikk bot fordi han hadde en liten skvett igjen på åpnet liten flaske med konjakk i tillegg til kvota. Anonymkode: 2d033...f9d Stor nok til at det var verdt å ta det gjennom tollen 😛
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #13 Skrevet 9. august 2018 1 time siden, Emblja skrev: Stor nok til at det var verdt å ta det gjennom tollen 😛 Så klart, man heller da ikke ut godt brennevin! Anonymkode: 2d033...f9d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå