Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg søkte en jobb som hadde frist for to uker siden, og fikk bekreftelse på at søknaden min var mottatt. Ettersom dette er en stilling i staten, har jeg som søker rett til å få innsyn i utvidet søkerliste. Mandag denne uken sendte jeg en høflig e-post til de to som stod som kontaktpersoner for annonsen og etterlyste søkerlisten, men jeg har enda ikke fått noe svar fra noen av dem (ikke engang bekreftelse på at de har lest e-posten og at de vil sende når de har det klart).

Jeg vil nødig fremstå som masete overfor potensiell fremtidig arbeidsgiver, så jeg kvier meg for å sende en e-post for å følge opp – men det er torsdag nå, og jeg synes i det minste jeg kunne fått en bekreftelse på at de hadde lest e-posten. Noen som har bedt om søkerliste før og vet sånn ca. hvor lang tid det bør ta før de svarer? Bør jeg følge opp med ny e-post, eller virker det masete ettersom de ikke har svart på min forrige?

Anonymkode: 90d6d...455

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det virker masete, det er ikke en gang sikkert søkerlisten er klar. Mange håndterer ikke søknader før fristen er gått ut, da tar det en stund å sette sammen en utvidet liste. For øvrig virker det negativt å be om liste før prosessen er i gang, men det vet du sikkert. 

Anonymkode: 8d589...a0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det virker masete, det er ikke en gang sikkert søkerlisten er klar. Mange håndterer ikke søknader før fristen er gått ut, da tar det en stund å sette sammen en utvidet liste. For øvrig virker det negativt å be om liste før prosessen er i gang, men det vet du sikkert. 

Anonymkode: 8d589...a0a

Takk for svar. Ja, jeg er klar over det. Jeg anser sjansene mine for minimale og søker nok mest for å se hva jeg eventuelt konkurrerer mot i tilsvarende stillinger. Derfor jeg er interessert i søkerlisten.

Anonymkode: 90d6d...455

Skrevet

De har ikke ferieavvikling i kommunen da, og de to som sto oppført som kontaktpersoner er kanskje borte? Eller har vært borte på ferie i ukesvis og kanskje nettopp er kommet tilbake til et fjell av henvendelser, som tar tid å jobbe seg gjennom?

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Million skrev:

De har ikke ferieavvikling i kommunen da, og de to som sto oppført som kontaktpersoner er kanskje borte? Eller har vært borte på ferie i ukesvis og kanskje nettopp er kommet tilbake til et fjell av henvendelser, som tar tid å jobbe seg gjennom?

Dette tror jeg er sannsynlig.

Endret av henrik2706
Skrevet

Det virker veldig masete, de tar forespørselen din når de kommer til den, det går nok ikke raskere ved å sende nok en mail.

Ting tar jo også som kjent tid i staten 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...