AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #41 Skrevet 9. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Men romansen hadde med andre ord eksistert om kvinnene ikke var lile slutty som menn? Ser du ikke hvor teit det blir? Anonymkode: c5c38...69a Hvorfor skal mennene trenge å romantisere kvinner, hvorfor kan ikke heller kvinnene romantisere mennene litt? Mange menn "får" sex uten forhold og det er det også mange som har lyst på, da trenger de altså ikke spille romantisk for å få til dette. Og på det andre planet så er kjønnene likestillt i dag, så du kan da romantisere mannen litt selv fremfor å alltid forvente at mannen skal romantisere deg? 1 hour ago, frubaluba said: Og hva tenker du at kvinnen skulle gjort? Vasket, passet barna og laget mat hjemme? Eller tjener du så bra at du kan også hyre inn vaskehjelp og nanny? Sånn at kvinnen kunne drevet med sine hobbyer og veldedighetsarbeid? Hun kunne kanskje oppført seg litt mer feminint? I det minste latet som hun trengte en "stor sterk mann til å beskytte seg" fremfor den "jeg greier alt selv uten din hjelp takk!!" holdningen mange har i dag. Anonymkode: b3411...14b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #42 Skrevet 9. august 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal mennene trenge å romantisere kvinner, hvorfor kan ikke heller kvinnene romantisere mennene litt? Mange menn "får" sex uten forhold og det er det også mange som har lyst på, da trenger de altså ikke spille romantisk for å få til dette. Og på det andre planet så er kjønnene likestillt i dag, så du kan da romantisere mannen litt selv fremfor å alltid forvente at mannen skal romantisere deg? Hun kunne kanskje oppført seg litt mer feminint? I det minste latet som hun trengte en "stor sterk mann til å beskytte seg" fremfor den "jeg greier alt selv uten din hjelp takk!!" holdningen mange har i dag. Anonymkode: b3411...14b Sorry ass, jeg forventer ingen romantikk på den måten du beskriver, skjønner faktisk ikke helt hvordan du klarte å komme opp med dette utifra det jeg skrev. Jeg er for likestilling og vil ha en mann som er på samme bølgelengde som meg, ikke en som hele tiden skal varte meg opp fordi jeg er kvinne og han er mann. Anonymkode: c5c38...69a
NO haters please Skrevet 9. august 2018 #43 Skrevet 9. august 2018 (endret) Feminstene drepte romantikken Endret 9. august 2018 av NO haters please 1
frubaluba Skrevet 9. august 2018 Forfatter #44 Skrevet 9. august 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Hun kunne kanskje oppført seg litt mer feminint? I det minste latet som hun trengte en "stor sterk mann til å beskytte seg" fremfor den "jeg greier alt selv uten din hjelp takk!!" holdningen mange har i dag. Anonymkode: b3411...14b Jeg syns jo ikke menn er så veldig flinke eller til å se rundt seg heller. Hvor mange ganger går man ikke ut av butikken med fulle bæreposer, og får døra slengt in trynet eller at om man kjemper om en plass på bussen, så kan du vedde for at mannen tar til seg plassen. Jeg hadde blitt sjarmert av litt ekstra gentleman- tendenser.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #45 Skrevet 9. august 2018 Romantikken forsvant med sosiale medier og datingapper (som også er en form for sosialt medium). Siden en ny protege bare er noen sveip unna, så er terskelen for å løpe videre når man treffer noen ganske lav hvis ikke alt oppleves helt perfekt. Folk er ikke villig til å bruke tid til å bli litt bedre kjent før man forkaster lenger, siden det nå er markedstankegang som styrer hele datingmarkedet. Anonymkode: c9cb5...1d4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #46 Skrevet 9. august 2018 2 hours ago, frubaluba said: Jeg syns jo ikke menn er så veldig flinke eller til å se rundt seg heller. Hvor mange ganger går man ikke ut av butikken med fulle bæreposer, og får døra slengt in trynet eller at om man kjemper om en plass på bussen, så kan du vedde for at mannen tar til seg plassen. Jeg hadde blitt sjarmert av litt ekstra gentleman- tendenser. Nei, det er de ikke. Man behandler damer slik man behandler menn og andre. Kjønnet til personen spiller ingen rolle siden vi er likestilt. Jeg har betalt like mye for den plassen, så hvorfor skal jeg gi den til en tilfeldig dame jeg aldri vil møte igjen? Anonymkode: b3411...14b
frubaluba Skrevet 9. august 2018 Forfatter #47 Skrevet 9. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er de ikke. Man behandler damer slik man behandler menn og andre. Kjønnet til personen spiller ingen rolle siden vi er likestilt. Jeg har betalt like mye for den plassen, så hvorfor skal jeg gi den til en tilfeldig dame jeg aldri vil møte igjen? Anonymkode: b3411...14b For å være en gentleman vel, gjøre noe bra for en annen person. Tenke på andre enn seg selv.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #48 Skrevet 9. august 2018 11 timer siden, Ian skrev: Interessant synsvinkel! Kan kjenne meg igjen under rubrikken "trekker seg tilbake hvis det blir for seriøst", men det var kanskje 10 år siden. Det jeg savner er den klassiske delen der jeg som mann får skape en helaften med god mat, holder døren for henne og betaler for maten. Er du homo eller? Anonymkode: d84b6...08d
NO haters please Skrevet 9. august 2018 #49 Skrevet 9. august 2018 51 minutter siden, frubaluba said: For å være en gentleman vel, gjøre noe bra for en annen person. Tenke på andre enn seg selv. Menn slutta være gentlemen når det ikke lønnet seg lenger. Hvor ofte er det kvinner er gentlewomen? Sånn ca aldri. Det er prisen man betaler for likestilling. Det skal ikke bare gå en vei.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #50 Skrevet 9. august 2018 drar man til mange andre land er det fremdeles romantisk. Synes det er så kjedelig blitt i Norge! Føler befolkningen har blitt litt vel opptatt av å vise hvor lengre foran alle andre vi er, hvor moderne og frie kvinnene er osv. Og noen av at vi skal være "forbi den tid nå". Men gud så kritisert man blir dersom man finner seg partner fra annet land, særlig utenfor Scandinavia. Da setter de i gang: "de har et annerledes kvinnesyn" "dårlig kvinnesyn" "den romantiske mannen er gjerne voldelig når forelskelsen har lagt seg" "ja hvis du har tenkt å havne på kjøkkenet resten av livet så vær så god" . Akkurat som at de ønsker at det skal gå galt, folk er så opptatt av å ha rett. jeg vet ærlig talt ikke om min fremtidige er norsk. Anonymkode: 5e8af...e35
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #51 Skrevet 9. august 2018 14 timer siden, frubaluba skrev: Jeg husker min første ordentlig kjæreste. Vi møtte hverandre på en fredag kveld på byen, og var vel kjærester fra mandagen av uten å ha den laaange praten om eksklusivitet, spill osv osv. Det er riktignok nesten 20 år siden, men hva skjedde i mellomtiden. Har nå vært "singel" i et halvt år etter et langt ekteskap, og alt er snudd opp ned på hodet. Jeg klarer ikke å spille noe spill og tenker at eksklusivitet er en selvfølge, men det ser jeg jo her ikke er det. Og alt handler om å pule rundt virker det som. Hvor ble det av god gammeldags romantikk? Er det ikke- eksisterende lenger? Det går jo ikke an å falle for noen lenger når alle går rundt og har helt hetta for forhold/ forpliktelser lengre enn nesa rekker, hvis kjemien ikke er på plass på første date, så beveger man seg raskt videre til neste på lista... virker helt håpløst for en som er rusten i gamet gitt... Du har kanskje vært uheldig i møte med menn/valg av dater? Jeg opplever det på ingen måte som romantikken er borte. Jeg er 47 år og har møtt mange hyggelige, romantiske menn på date i løpet av årene. Altså ikke MANGE, for jeg har ikke datet en stor mengde menn, men de jeg har møtt har de aller fleste vært helt som forventet og "normalt". Nå er jeg i et forhold med en helt "normal" mann som den jeg møtte for 11 år siden også. Anonymkode: ec5a5...3d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå