Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe holdt i at om man prøver for «hardt» å bli gravid så blir man det ikke ...?

har hørt flere eksempler på at folk som tar prøvingen med ro en periode eller står i kl til ivf eller adopsjon plutselig blir gravide for egen maskin. 

Men har lest litt på forskning.no på at det ikke er hold i disse påstandene. 

Så er det noen som har erfaring med at de prøver aktivt og drømmer om baby men likevel har fått det til relativt kjapt? 

Jeg har et barn fra før jeg fikk uten å prøve , men nå vil jeg veldig ha en til. Jeg føler meg rolig fram mot eggløsningsdagen, men rundt el øker tankene og googlingen. Jeg temper ikke eller tar ikke el tester for det ville bare stresset meg mer (snakker av erfaring) - men tenker likevel på graviditet og baby hele tiden og er redd det skal være ødeleggende for sjansene mine . 

Anonymkode: 8db85...a96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe holdt i at om man prøver for «hardt» å bli gravid så blir man det ikke ...?

har hørt flere eksempler på at folk som tar prøvingen med ro en periode eller står i kl til ivf eller adopsjon plutselig blir gravide for egen maskin. 

Men har lest litt på forskning.no på at det ikke er hold i disse påstandene. 

Så er det noen som har erfaring med at de prøver aktivt og drømmer om baby men likevel har fått det til relativt kjapt? 

Jeg har et barn fra før jeg fikk uten å prøve , men nå vil jeg veldig ha en til. Jeg føler meg rolig fram mot eggløsningsdagen, men rundt el øker tankene og googlingen. Jeg temper ikke eller tar ikke el tester for det ville bare stresset meg mer (snakker av erfaring) - men tenker likevel på graviditet og baby hele tiden og er redd det skal være ødeleggende for sjansene mine . 

Vi prøvde i 8 pp sist og da jeg kastet EL testene og gav litt opp ble jeg plutselig gravid, mannen er helt sikker på at jeg stresset for mye i hode etc...☺️ Vi hadde et mislykket AIH forsøk mnd før🙊☺️ 

Anonymkode: 644e1...90b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter år med prøving hadde vi et siste ivf forsøk. Jeg har aldri opplevd en mer stressende periode. Bestemoren min døde og jeg kunne ikke dra i begravelse pga innsett. Husker ærlig talt lite fra hele den våren. 

Gravid ble jeg.

Anonymkode: 54b41...922

AnonymBruker
Skrevet

Litt varierende altså. :) kroppene våre er nok veldig forskjellige som med alt annet 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter år med prøving hadde vi et siste ivf forsøk. Jeg har aldri opplevd en mer stressende periode. Bestemoren min døde og jeg kunne ikke dra i begravelse pga innsett. Husker ærlig talt lite fra hele den våren. 

Gravid ble jeg.

Ble du gravid naturlig eller med ivf da? :) 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Ble du gravid naturlig eller med ivf da? :) 

Ivf.  Vi kunne ikke fått det til uten. 

Nå er jeg gravid med nr 2. Har aldri hatt avslappede prøveperiode. 

Jeg jobber med flyktninger. De blir gravide i omgivelser som er umulig for oss å forestille oss, så har ikke veldig tro på at stress er så farlig for fertilitet. Sikkert ikke positivt,  men prosessen med å bli gravid har så mange små prosesser som skal klaffe at det bare blir en dråpe i havet 

• Liker 3
Skrevet
På 9.8.2018 den 17.51, AnonymBruker skrev:

Ivf.  Vi kunne ikke fått det til uten. 

Nå er jeg gravid med nr 2. Har aldri hatt avslappede prøveperiode. 

Jeg jobber med flyktninger. De blir gravide i omgivelser som er umulig for oss å forestille oss, så har ikke veldig tro på at stress er så farlig for fertilitet. Sikkert ikke positivt,  men prosessen med å bli gravid har så mange små prosesser som skal klaffe at det bare blir en dråpe i havet 

Jeg tror heller ikke stress har så mye innvirkning på dette ☺️ Det er forsket på også og etter hva jeg har lest så har det ikke det. 

Det værste jeg hører fra venner er nettopp det. Det er nok fordi du stresser. 

Blir litt små irritert på folk som ikke vet hva de snakker om som skal gi tips 😆😂 "bare stress ned så blir du nok gravid"

jeg er generelt en lite stresset person. Men hver gang jeg skal sjekke ståa der nede, måle slimhinner Og eggposer, øker pulsen😅 prøver å ikke bli stresset. Men blir det hver gang, uansett! Kroppen bare reagere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...