Gå til innhold

"Det tror jeg faktisk på" - kun et uttrykk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Chattet litt med en date i går. Matchet på Tinder for en stund siden, men har ennå ikke rukket å møtes (først ble jeg syk, og så ble det ferie for oss begge...) 

Vi har imidlertid hatt bittelitt kontakt hver dag, så jeg føler at vi tross alt har begynt å bli litt kjent (er det idiotisk å tenke slik?) 

I går skrev jeg noe som gir bedre innsyn i personligheten min, hvorpå han svarte: "Haha, det tror jeg faktisk på". Er det bare en litt klønete måte å uttrykke seg på, eller bør jeg tenke at det er mye av det jeg forteller som han faktisk ikke har trodd på? Overanalyserer jeg? (Jeg er jurist, så jeg er meget god på ordlydstolking). 

Anonymkode: 5b1a7...0cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Overanalyserer jeg?

Ja.

Å lure på om han mener at han ikke har trodd på ting du har sagt tidligere er ganske nevrotisk. ;)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Chattet litt med en date i går. Matchet på Tinder for en stund siden, men har ennå ikke rukket å møtes (først ble jeg syk, og så ble det ferie for oss begge...) 

Vi har imidlertid hatt bittelitt kontakt hver dag, så jeg føler at vi tross alt har begynt å bli litt kjent (er det idiotisk å tenke slik?) 

I går skrev jeg noe som gir bedre innsyn i personligheten min, hvorpå han svarte: "Haha, det tror jeg faktisk på". Er det bare en litt klønete måte å uttrykke seg på, eller bør jeg tenke at det er mye av det jeg forteller som han faktisk ikke har trodd på? Overanalyserer jeg? (Jeg er jurist, så jeg er meget god på ordlydstolking). 

Jeg tenker som deg. Jeg er også over snittet analytisk, men har også innsett at menn generelt ikke har like mye skjult mening bak ordene sine som enkelte damer. Ville kanskje spurt han hva han mente? Bare si at du tenkte over formuleringen, og at du ikke håper han tror du farer med løgn sånn ellers..

8 minutter siden, Nicathv skrev:

Ja.

Å lure på om han mener at han ikke har trodd på ting du har sagt tidligere er ganske nevrotisk. ;)

Neida, det er ikke nevrotisk, men det er antagelig slitsomt :P

Anonymkode: 82001...877

AnonymBruker
Skrevet

Den setningen tolker jeg mer som «det kan jeg godt forestille meg». At du har gitt et inntrykk som passer til det du akkurat fortalte, ikke at han tviler på det du ellers sier.

Anonymkode: b0926...8db

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den setningen tolker jeg mer som «det kan jeg godt forestille meg». At du har gitt et inntrykk som passer til det du akkurat fortalte, ikke at han tviler på det du ellers sier.

Anonymkode: b0926...8db

Dette. Det er det dette uttrykket betyr, rett og slett. Aldri tenkt over at det kunne tolkes på andre måter.

Anonymkode: 68f92...ccd

• Liker 11
Skrevet (endret)
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke idiotisk å tenke at dere er blitt kjent. Ville heller si det var veldig normalt å tenke.

Sitat

Ville også tenkt som en Ab skriver oppe at han godt kunne forestille seg/se det for seg.

Ts, overanalysere ikke. Tro alltid det beste med sunn skeptisk.

Det er ikke en klønete måte å uttrykke seg på i den settingen der.

Men i noen sammenhenger hadde det vært mer passende å si det annerledes. Men her lo han jo og. Han er bare hyggelig og grei  :)

Endret av exictence
Gjest Cathe.
Skrevet
54 minutter siden, exictence skrev:

Selvfølgelig er det ikke idiotisk å tenke at dere er blitt kjent. Ville heller si det var veldig normalt å tenke.

Ville også tenkt som en Ab skriver oppe at han godt kunne forestille seg/se det for seg.

Ts, overanalysere ikke. Tro alltid det beste med sunn skeptisk.

Det er ikke en klønete måte å uttrykke seg på i den settingen der.

Men i noen sammenhenger hadde det vært mer passende å si det annerledes. Men her lo han jo og. Han er bare hyggelig og grei  :)

Godt sagt! Skriver under på dette :)

Tror bare han mente å være hyggelig, TS, kanskje flørtet han litt med deg også? 

AnonymBruker
Skrevet

A figure of speach, jeg selv bruker. Det brukes for å forsterke at du har sett den komme, eller at du ser det passer innni en setting. Positiv forsterkning! 

Anonymkode: eab2d...ccb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...