Gå til innhold

Skittentøysjakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har skittentøysjakt i sitt hus? Vi holder på å pusse opp badet og nå vil jeg ha en åpning til denne sjakten i veggen og ikke inni kottet slik det har vært til nå. Mannen min er ikke helt overbevist, så jeg må finne ut hvor jeg kan få kjøpt en rund dør i f.eks krom. Er det noen som vet????

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta kontakt med en blikkenslager og få laget en.

Skrevet
Noen som har skittentøysjakt i sitt hus?

Nei hjemme hos oss jakter vi bare på rent tøy...

(sårri kunne ikke dy meg :) Leste faktisk "skittentøys-jakt første gangen jeg leste ordet)

Skrevet

Nei hjemme hos oss jakter vi bare på rent tøy...

(sårri kunne ikke dy meg :) Leste faktisk "skittentøys-jakt første gangen jeg leste ordet)

Gjorde det selv jeg! :ler: Måtte jo da sjekke ut hva dette var for noe rart!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei takk for tips.

Vi driver og bygger hus og skal ha skittentøyssjakt fra soverom og ned i vaskerom. Etter ditt og gjest sitt tips så får jeg antageligvis også lagd nedkast fra badet, ved å få lagd et rundt lokk/dør...juhu og takk. :)

Skrevet

Hehe, leste skittentøys jakt jeg også.

Og jeg vil også ha en sånn sjakt.. Kanskje litt upraktisk om jeg skal sende klærne ned i kjelleren for så å hente dem opp igjen til vaskerommet men..

:oops:

Gjest gjest1
Skrevet

Her kommer jeg rett fra tråden om folk som slurver med kj-lyden og klarer å lese "jakt " i overskriften....hehe... jeg tror jeg går og legger meg igjen!

Men sjakt fra badet ned i kjelleren hadde vært suvenrent!

Gjest Leola
Skrevet

Hør med et byggfirma.

Det er helt vanlig at det installeres skittentøysjakt fra bad og ned på vaskerommet i nye hus. Men jeg ville ikke brukt hva slags dør som helst - det bør jo være en med lås på - tenker da spesielt på de som har små barn i huset.

Skrevet

En slik sjakt er genial, tante og onkel har det.

Kunne hatt det vi og, vaskekjelleren er jo under badet, men.. hm... Det er en etasje til i mellom og der er kjøkkenet, så det hadde nok blitt litt teit *ler*

Gjest Anonymous
Skrevet
En slik sjakt er genial, tante og onkel har det.  

Kunne hatt det vi og, vaskekjelleren er jo under badet, men.. hm... Det er en etasje til i mellom og der er kjøkkenet, så det hadde nok blitt litt teit *ler*

Næsj...det hadde vært supersmart det da...så kunne du sendt ned mat til den som var i vaskerommet....eller opp til den som var på badet.

Skrevet

Vi har det fra badet og ned til vaskerommet...genialt for late mennesker som meg ;)

Vi har det sånn at det er hull i gulvet ved veggen og der står det et skap over....så det ser faktisk ut som vi bare putter det skitne tøyet tilbake i skapet... :ler:

Iallefall synes jeg det er et must for alle som bygger hus nå tildags :)

Gjest Embla s
Skrevet

:ler: Jeg leste også skittentøys-jakt, tenkte det handlet om barn som slang skittentøyet sitt overalt eller noe :roll::ler:

:sorry:

Men: skittentøysjakt: Jeg har vaskerom og soverom i ulike etager, og savner ikke skittentøysjakt. Syns ikke det er spes tungvint å bære ned liten skittentøykurv. Men kunne godt tenkt med en heis til å bringe klærne OPP igjen :o

Gjest Anonymous
Skrevet

satt og tenkte litt på dette og så meg rundt i huset. Er det vanskelig å bære klær til vaskerommet fra flere etasjer? nei. Blir ikke dette unødvendig "sår" i vegger på bad og ande rom med å lage luke?

Noen kroner må du betale for dette også.

Eller er dette et utslag av å se på serier fra usa?

Skrevet
Vi har det fra badet og ned til vaskerommet...genialt for late mennesker som meg ;)

Vi har det sånn at det er hull i gulvet ved veggen og der står det et skap over....så det ser faktisk ut som vi bare putter det skitne tøyet tilbake i skapet... :ler:

Sånn har svigermor og svigerfar også. Meget praktisk!!! :Nikke:

Skrevet
satt og tenkte litt på dette og så meg rundt i huset. Er det vanskelig å bære klær til vaskerommet fra flere etasjer? nei. Blir ikke dette unødvendig "sår" i vegger på bad og ande rom med å lage luke?

Noen kroner må du betale for dette også.

Eller er dette et utslag av å se på serier fra usa?

Nå er denne sjakta allerede laga da, når vi bygde huset vårt for 9år siden. Til nå har vi hatt et hull i gulvet bak kneveggen og så har vi hatt en dør som er ca meteren høy for å komme inn til dette hullet og kottet bak kneveggen. Nå som vi pusser opp badet kunne jeg tenkt meg en rund luke i veggen noe ala søppelsjakt i blokk(det var iallefall slike før i tida)

Og det er ikke vanskelig å bære skittentøyet ned en etasje, men nå slipper vi det og vi slipper å ha en skittentøykurv stående på badet også så jeg synes det er veldig praktisk,enkelt og greit.

Gjest Leola
Skrevet

Jeg angrer at jeg ikke fikk laget skittentøysjakt i huset. Vi har ikke bare "en liten kurv" - vi har 2 skittentøy-dunker som må bæres ned 2 etasjer, så slike sjakter er slett ikke kun påvirkning fra amerikanske såpeserier. Det er noe som er med på å gjøre hverdagen enklere for mange. I tillegg er det litt finere med et bad uten skittentøydunker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tenker nå at det må bli mye skitt inni en slik sjakt jeg. Særlig om den går over to etasjer eller mer, det blir jo vanskelig å komme til og få vasket ordentelig? Usj... :riste:

Skrevet
Tenker nå at det må bli mye skitt inni en slik sjakt jeg. Særlig om den går over to etasjer eller mer' date=' det blir jo vanskelig å komme til og få vasket ordentelig? Usj... :riste:[/quote']

Mye skitt av å sende skittentøy ned ei sjakt??

I dag er vel ikke klærne sauset inn med møkk før de vaskes?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har heller ikke sjakt, fordi kjøleskapet står i veien

:ler:

Skulle gjerne hatt det, ser endel venner som har det, og det blir ryddigere på badet. Men hvis du ikke har noe skikkelig mottakssystem på vaskerommer, så blir jo det fort ganske kaotisk, da......

Gjest Anonymous
Skrevet
Men kunne godt tenkt med en heis til å bringe klærne OPP igjen :o

:Nikke: Uff ja - og ikke minst en fire-fem små hjelpere som kunne ta klærne ned fra tørkestativet og brette de pent sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...