Gå til innhold

Moren til kjæresten min sa at hun ble flau over meg, at jeg er rar osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har til og med sagt til kjæresten min at han burde revurdere forholdet (?!). Skal først ta litt bakgrunnshistorie: var på restaurant forrige uke med kjæresten og foreldrene hans. Jeg ser så alt for ofte på restauranter jeg går på at de gir meg smørkniver når jeg skal skjære kjøttet. Etter årevis med irritasjon over dette har jeg begynt å ta med egen biffkniv i veska hver gang vi skal på restauranter der jeg vet at de bruker smørkniv, eller er usikker på hvilket bestikk jeg får. Så derfor hadde jeg med egen biffkniv på restauranten og da jeg tok den opp begynte moren hans å si at jeg bør legge den ned og at det er flaut og at kelneren så det osv. Jeg nekter å høre på henne og det var KJEMPEdårlig stemning resten av kvelden bare pga det. Her om dagen snakket hun med kjæresten min og sa at jeg var rar og at han kan klare å finne seg noe bedre enn meg. Er ikke dette en helt syk overreaksjon? 

Anonymkode: 06738...216

Videoannonse
Annonse
Gjest Stella Rose
Skrevet

Hun er nok redd for å miste den lille gutten sin :P

Men morsom historie, da :fnise:

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har til og med sagt til kjæresten min at han burde revurdere forholdet (?!). Skal først ta litt bakgrunnshistorie: var på restaurant forrige uke med kjæresten og foreldrene hans. Jeg ser så alt for ofte på restauranter jeg går på at de gir meg smørkniver når jeg skal skjære kjøttet. Etter årevis med irritasjon over dette har jeg begynt å ta med egen biffkniv i veska hver gang vi skal på restauranter der jeg vet at de bruker smørkniv, eller er usikker på hvilket bestikk jeg får. Så derfor hadde jeg med egen biffkniv på restauranten og da jeg tok den opp begynte moren hans å si at jeg bør legge den ned og at det er flaut og at kelneren så det osv. Jeg nekter å høre på henne og det var KJEMPEdårlig stemning resten av kvelden bare pga det. Her om dagen snakket hun med kjæresten min og sa at jeg var rar og at han kan klare å finne seg noe bedre enn meg. Er ikke dette en helt syk overreaksjon? 

Det var kanskje dråpen som fikk begeret til svigermor til å renne over hehe.

Personlig synes jeg ikke du gjorde noe helt sprøtt på restauranten men når man er på restaurant så kan man gjerne bare gjøre som gjester gjør, uten personlige triks..

Endret av Gent82
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sært og du er sær, forstår godt at hun ikke vil ha en svigerdatter med så sære manerer. 

Anonymkode: b07a6...f97

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Vær obs på manupulerings teknikker, herske teknikker, Vær litt opmerksom på ting som stadig er rosenrødt, fantastisk, og svar hvitf bilder. Slikt er sjeldent bra, og det blir bare værre og værre, desverre.

Anonymkode: 1658b...1a3

AnonymBruker
Skrevet

Syns svigermonsteret bør holde seg for god til å prøve å bestemme hvem sønnen skal date, der HAN bør be henne vennligst legge av den typen uttalelser og forsvare DEG og SINE valg. 

Men med det sagt: det er ulovlig å gå rundt med biffkniver i vesken i offentlig rom, og det er også fornærmende for spisestedene du frekventerer at du tar med eget dekketøy. Du overlever fint å spise med sløvt bestikk i blant, og du har også mange andre mat-valg enn de som krever mordvåpen på menyene. 

Anonymkode: 58396...7c8

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Herlig dame, slikt blir det gode historier av.🤗 Vær deg selv du så får heller tørrpinnene sitte der å snerpe munnen.

egen biffkniv på restaurant....genialt morsomt 👍🏻😁

håper gutten ser hvilken artig dame han har fått seg og setter pris på deg 👍🏻

Anonymkode: 24694...0bf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Man tar ikke med seg egen kniv på restaurant. Det er basic. Egen barneskje til barnemat kanskje, men ikke biffkniv til voksne. Det betyr også at du går rundt med en skitten biffkniv i vesken resten av kvelden, og det er heller ikke apetittelig. Du får eventuelt bestille pizza som kan spises med fingrene. (sørg for at den er kuttet når den serveres)

Men til det mer alvorlige her - jeg har selv lidd under en svigermor som skal mene alt mulig om meg (jeg er mann). Det har ødelagt mye. Mitt råd er: Ta et grundig oppgjør først som sist. Jeg gjorde ikke det. 

Anonymkode: 4c33c...4dd

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er sært å gå med biffkniv i veska.....veldig sært.  Dersom dama til min sønn på 24 år hadde dradd opp medbragt biffkniv fra veska, så må jeg si jeg hadde tenkt mitt. Men jeg hadde nok ikke ytret meg om det var kun det. 

Anonymkode: 8665d...8f8

• Liker 12
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres artig ut 😄 MEN, toppscore hadde du kun fått om du også hadde tatt med biffkniv til kjæresten din ;) 

Moren hans høres slitsom og dramatisk ut. Hvem faen gidder å henge seg opp i sånt? Hadde du eget fullt bestikk i veska, så hadde det dog kanskje vært best å spist hjemme.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig sært å ha med egen kniv i veska, spør du meg. Ikke bare er det 'frekt' ovenfor restauranten (da spør du etter en bedre kniv), i tillegg er det ulovlig, og ikke spesielt bra å gå med kniv på seg i offentlig rom.. 

Men jeg skjønner godt problemstillingen din, og jeg syns din svigermor overreagerer voldsomt. Jeg hadde nok først og fremst snakket med kjæresten om dette, og deretter tatt en vurdering derfra. Kjæresten din burde stå mer opp for deg og. 

Anonymkode: 315d6...a9f

• Liker 8
Skrevet

Hehe😄 Egen kniv er jo genialt.At jeg ikke har tenkt på deg før.Takk for tips.

Over til svigermor.Er du den rolige typen kan du ha mye morro med ho der.Ho er nok redd for sønnen sin skal du se,er de veldig knyttet? Nei svigermødre er ikke alltid lett,men jaggu er de morsomme på en ufrivillig måte også.

Hørte om en som fikk feriepenger av svigermor hver sommer.Gutten var i jobb og tjente gode penger han,men jaggu var det feriepenger fra svigermor også.

Be de på middag og server maten på papptallerkner og plastikkbestikk....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ha,ha, synes du høres morsom ut jeg, og så synes jeg det er så avslappende å være sammen med folk som ikke er redde for å skille seg ut..  Folk flest er alt for like, i alle fall utad. Jeg tenker at det er helt i orden å ha sine særheter så lenge det ikke går ut over noen andre :) 

Anonymkode: bbc72...98c

• Liker 3
Skrevet

Som flere skriver, det ER sært å ta med eget bestikk! Men jeg forstår jo hvorfor, min pappa kunne fint gjort det, hehe! (dvs han ber alltid om så rødt stekt biff at den helst skal kunne deles med skje da...)

Og dessuten en smule uhøflig..

Men å lage drama ut av det? nei. Jeg hadde bare smilt og tenkt " ja ja, deg om det".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at det er ulovlig å gå med kniv i Norge?

Anonymkode: b7536...2ea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo rar? En ting er å irritere seg over dårlige kniver, men å ha med egen.... Det er skikkelig rart. Og selv om DU ikke ble flau, ble jo svigermoren din det. Så hun er bare ærlig. Overreaksjon fra hennes side hvis du ellers er normal, men ikke hvis det er mye slikt, og alltid pinlig å omgås deg offentlig.

Anonymkode: f1f10...e84

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du er løsningsorientert. Det er jo en skikkelig god egenskap. 

Anonymkode: 6880b...c54

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst går dere på feil restaurant, hvis de ikke gir dere bestikk som er egnet til å spise maten de serverer.

Anonymkode: 1d77f...7c8

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vel, du kan jo egentlig ikke argumentere noe imot at hun sier du er rar. Du er jo rar. 

Anonymkode: e2302...f41

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...