iiis Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Hei Min datter har dessverre den uvanen å bremse med skoene når hun sykler, selvom vi har hatt uendelige mange samtaler om dette så fortsetter det bare. Vel, når jeg sender hun en dag i barnehagen med splitter nye sko og kommer hjem med hull i begge, ja da trenger jeg råd. For jeg har ikke råd til å kjøpe sko hele tiden. Jeg har kjøpt både billig og dyrt, hull blir det uansett. Så tenker litt... finnes det noe som går an å smøre på skotuppene? Flytende gummi/latex? Som IKKE er giftig eller farlig såklart.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Jeg kan ikke komme på noe. Kanskje kalesjer kan brukes utenpå skoene? Skinnsko tåler mer enn tøysko/ goretexsko. Anonymkode: 6f662...2c9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 9 minutter siden, iiis skrev: Hei Min datter har dessverre den uvanen å bremse med skoene når hun sykler, selvom vi har hatt uendelige mange samtaler om dette så fortsetter det bare. Vel, når jeg sender hun en dag i barnehagen med splitter nye sko og kommer hjem med hull i begge, ja da trenger jeg råd. For jeg har ikke råd til å kjøpe sko hele tiden. Jeg har kjøpt både billig og dyrt, hull blir det uansett. Så tenker litt... finnes det noe som går an å smøre på skotuppene? Flytende gummi/latex? Som IKKE er giftig eller farlig såklart.. Kalosjer mente jeg Anonymkode: 6f662...2c9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Til høst og vinter finnes det slike sko med såle som går oppover foran tåpartiet, som sikkert tåler mye. Disse er fra Reima Anonymkode: 6f662...2c9 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Glidemiddel har jeg på mine egne tupper hvert fall, ser ut som det fungerer Anonymkode: 1a869...1ab
iiis Skrevet 8. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2018 Er det noen som har erfaring med disse skoene? 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 Har ikke erfaring med de. Du kan jo høre med en skomaker eller skobutikk om det finnes noe å smøre på på gummien/plasten som er på tuppen på de skoene (dersom barnet sliter hull i dette). Anonymkode: 6f662...2c9
Macillah Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 De selger skobeskyttere til barn. Er en sånn gummitupp som festes over tærne med strikk. https://www.jollyroom.no/barnesko/skotilbehor/cruusa-of-sweden-skobeskyttelse-svart sånn ser de ut. Så de på Coop obs butikken her vi bor, men kan bestilles på Internett også, 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #9 Skrevet 9. august 2018 Gaffatape/svart elektrikertape, i flere lag Anonymkode: 961aa...3cd
ashera Skrevet 9. august 2018 #10 Skrevet 9. august 2018 (endret) Prøv Sugru reparasjonsmasse, slitesterke saker: https://www.clasohlson.com/no/Sugru-reparasjonsmasse/31-8213?gclid=Cj0KCQjwzK_bBRDDARIsAFQF7zM-8sWra6OOZljhUM2-gI1g18KIcL0H9K135lld-V2nLbxS5OOoBSUaAj46EALw_wcB Endret 9. august 2018 av ashera
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #11 Skrevet 9. august 2018 På 8.8.2018 den 23.15, iiis skrev: Hei Min datter har dessverre den uvanen å bremse med skoene når hun sykler, selvom vi har hatt uendelige mange samtaler om dette så fortsetter det bare. Vel, når jeg sender hun en dag i barnehagen med splitter nye sko og kommer hjem med hull i begge, ja da trenger jeg råd. For jeg har ikke råd til å kjøpe sko hele tiden. Jeg har kjøpt både billig og dyrt, hull blir det uansett. Så tenker litt... finnes det noe som går an å smøre på skotuppene? Flytende gummi/latex? Som IKKE er giftig eller farlig såklart.. Her må du ta en tur til en god, gammeldags skomaker. Finnes det noen løsning så vet skomakeren den. Alternativet er å sykle barbent, eller ingen sykling? Sykler hun uten sko vil hun nok raskt lære at bremsing gjøres med pedalene. Men jeg lurer på om jenta sin måte å sykle/bremse på har en underliggende forklaring? Kan hun ha problemer med å koordinere føtter med resten av kroppen? Eller ser hun dårlig og finner føttene i bakken som den eneste trygge, for henne, måten å roe farten ned på for å stoppe? Anonymkode: 1dbd6...f0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå