AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Er det flere her som ble fort gravide med førstemann, og deretter brukte lang tid på neste? Vet du hva som kan ha vært årsaken til at det var vanskeligere med barn nr. 2? Jeg tenker at i og med jeg ble gravid med "et uhell", veldig uplanlagt, første måned etter p-pilleslutt (rakk ikke fornye resepten i tide, så gikk en mnd uten prevansjon, og innen jeg rakk begynne igjen fant jeg ut jeg var gravid), så kan jeg jo få barn. Men nestemann, som virkelig er planlagt og ønsket lar vente på seg. (Misforstå meg rett, barnet jeg har fra før ble veldig ønsket når han først var i magen, men det var ikke meningen at jeg skulle bli gravid når jeg ble). Anonymkode: a9cf0...461
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Google secondary infertility eller sekundær infertilitet. Det er dessverre vanlig, men ved å bruke denne frasen finner du mye lesestoff! Anonymkode: f4269...3b5 2
lillemeg90 Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 Samme her.. er under utredning for endometriose. Så får vi se om det er det eller noe annet:)
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #4 Skrevet 10. august 2018 Samme her! Første satt på første forsøk, nummer to lar vente på seg! 😱 Anonymkode: 3e469...e74
MarenogAron Skrevet 10. august 2018 #5 Skrevet 10. august 2018 Brukte 5 mnd på første, 12 mnd og fortsatt ikke gravid med nr 2
Miss.Wildfox Skrevet 10. august 2018 #6 Skrevet 10. august 2018 Samme her, rakk ikke få tilbake mensen etter p-pilleslutt før jeg ble gravid. Ser ikke ut som det blir like lett denne gangen. Jeg har PCOS så tanken har slått meg at det ikke skulle gå like glatt denne gangen. Håper stimulering av eggløsning er løsningen fra senhøsten av. Anbefaler virkelig å oppsøke gynekolog. Hadde du keisersnitt med første?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #7 Skrevet 11. august 2018 På 10.8.2018 den 15.25, MarenogAron skrev: Brukte 5 mnd på første, 12 mnd og fortsatt ikke gravid med nr 2 Det er innafor normalen som vel er opptil halvannet år? Vi ble ikke raskt gravide - men første tok 9 pp (muligens 7 i realiteten, og jeg ELtestet aldri). Nå vet jeg med sikkerhet at jeg har truffet riktig i 2 år, og har testet alle ting man kan gjennom en lege før IVF. Ingenting, inkludert operasjon og diverse medikamenter funker. Så jeg må si jeg lurer litt på hvordan IVF egentlig skal hjelpe mer, men mulig man får mer kontroll på ting da. Anonymkode: 9a18e...01e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #8 Skrevet 11. august 2018 Brukte 5 PP med første, 3 år med nummer to. Men det inkluderte 3 spontanaborter så teknisk sett ble jeg jo gravid ca 1 gang i året. Anonymkode: 5f885...85c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå