AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Jeg har barn fra før og siste ble jeg gravid med da jeg var 36 år. Vi brukte 8 mnd før det klaffet, men vi hadde begge reisejobb på det tidspunket. Nå er jeg 2 år eldre og vi ønsker oss veldig en siste. Jeg stresset med tankene sist ang alderen min, men jeg stresser enda mer nå merker jeg. Hvordan er det med dere andre som er godt voksne prøverer? Jeg håper å tro at det skal gå bra, men tar det ikke for gitt! Anonymkode: 72dd7...cc8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Ble gravid på første forsøk når jeg var 38. Barn nr 3. Prøvde i ett år med førstemann da var jeg 31. Gravid med nr 2 når jeg var 34, da også klaff på første forsøk. Kjenner flere som er blitt gravid i slutten av 30 årene og så vidt jeg vet har ikke noen av de har særlig problem med å bli gravid, men noen har mistet en gang eller to før klaff(men det kan jo skje i alle aldre) Anonymkode: 48cac...a72 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ble gravid på første forsøk når jeg var 38. Barn nr 3. Prøvde i ett år med førstemann da var jeg 31. Gravid med nr 2 når jeg var 34, da også klaff på første forsøk. Kjenner flere som er blitt gravid i slutten av 30 årene og så vidt jeg vet har ikke noen av de har særlig problem med å bli gravid, men noen har mistet en gang eller to før klaff(men det kan jo skje i alle aldre) Anonymkode: 48cac...a72 Så godt å høre sånne positive historier☺️🙏🏻 Jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid jeg heller. Gikk på første og 2 forsøk i 20 årene, men med en annen mann. Denne gangen med ny mann og hans sædprøve viste at han den gangen (2016) hadde noe laver antall med sædseller.. Tenker jo at det kan spille inn spes med tanke på min alder også. Ingen vet hvor fort det kan gå på ned eller ang eggkvaliteten, men legen mente ut i fra UL og blodprøver at alt var bra med meg fortsatt. Jeg tenker nok litt for mye på at tiden går så fryktelig fort. Plutselig er jeg 40 år liksom... Ts Anonymkode: 72dd7...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #4 Skrevet 10. august 2018 Jeg stresser. Fikk jenta mi da jeg var nesten 35. Tok ca 6 mnd å bli gravid. Nå er jeg 37 og har prøvd over 6 mnd på nr 2. Det er så dårlige odds for å bli gravid etter 38 at man ikke får hjelp av det offentlige engang. Jeg vet at det allerede kan være for sent for meg nå. Anonymkode: 03db2...495 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #5 Skrevet 10. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stresser. Fikk jenta mi da jeg var nesten 35. Tok ca 6 mnd å bli gravid. Nå er jeg 37 og har prøvd over 6 mnd på nr 2. Det er så dårlige odds for å bli gravid etter 38 at man ikke får hjelp av det offentlige engang. Jeg vet at det allerede kan være for sent for meg nå. Anonymkode: 03db2...495 Men 6 mnd er jo faktisk ikke så lenge☺️ Hvorfor tror du at det kan være for sent allerede? Vi kan jo eventuelt søke hjelp i det private! Jeg håper å tror at fertiliten ikke daler så fort helt enda! Jeg ble gravid på første forsøk i juli, men mistet så det tyder jo på at det kan gå....🤞🏻, men som sagt kjenner på de samme følelsene jeg også. TS Anonymkode: 72dd7...cc8 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #6 Skrevet 10. august 2018 Tok 18 pp å bli gravid med førstemann (34 år) og 12 pp med andremann (36 år). Satser på å ha en til men med større mellomrom. Stresser ikke med det. Stresset bare når vi begynte prøving på første barn og det tok tid. Mannen er 5 år eldre. Ingen barn fra før. Anonymkode: 2e0bb...99e 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #7 Skrevet 10. august 2018 Jeg kjenner tre stykker som fikk barn da de var 40-41. Disse menneskene er 15 år eldre enn meg, så jeg tipper jeg hadde kjent flere hvis jeg var like gammel. Ingen av dem jeg kjenner måtte bruke kunstig befruktning, men jeg vet at i hvert fall to av dem ikke kan ha prøvd så alt for lenge, da de begge har et barn til som bare er 2-3 år eldre. Anonymkode: 0670d...e87 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #8 Skrevet 10. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok 18 pp å bli gravid med førstemann (34 år) og 12 pp med andremann (36 år). Satser på å ha en til men med større mellomrom. Stresser ikke med det. Stresset bare når vi begynte prøving på første barn og det tok tid. Mannen er 5 år eldre. Ingen barn fra før. Anonymkode: 2e0bb...99e Jeg vil tror at dere har brukt lang tid ikke har noe med alderen din å gjøre. 34 år er ingen alder. Så flott at du har roen☺️ Hvor gammel er du nå da? Anonymkode: 72dd7...cc8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #9 Skrevet 10. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner tre stykker som fikk barn da de var 40-41. Disse menneskene er 15 år eldre enn meg, så jeg tipper jeg hadde kjent flere hvis jeg var like gammel. Ingen av dem jeg kjenner måtte bruke kunstig befruktning, men jeg vet at i hvert fall to av dem ikke kan ha prøvd så alt for lenge, da de begge har et barn til som bare er 2-3 år eldre. Anonymkode: 0670d...e87 Kjenner en del jeg også og sist jeg ble gravid (36 år) Var 37 da jeg fødte påstod leger, jordmødre at jeg var ung i forhold til mange gravide i dag. Jeg fikk de første barna fra 23-27 år og sikkert derfor jeg føler meg gammel nå😜☺️ Uansett jeg føler meg ekstremt heldig som fortsatt har muligheten for å få flere barn🙏🏻 Anonymkode: 72dd7...cc8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #10 Skrevet 10. august 2018 Jeg stresser en del. Er 34år og har prøvd i ett år nå. Tror at det stresser meg ekstra at det var så lett med de to første. Den første klaffet uplanlagt i starten av 20åra mens jeg gikk på prevensjon, og den andre trengte bare 1-2måneder med prøving før det ble klaff. Har samme mann (10år gamlere enn meg) så begynner jo å mistenke alderen selv om det kan være noe helt annet. Kanskje bare uflaks? Anonymkode: da6e5...279
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #11 Skrevet 10. august 2018 Moren min fikk siste når hun var 46 år😊 Spørr moren din om når hun kom i overgangsalderen, så får du en pekepinn på når du bør begynne å bli stresset. I min familie skjer det når man er 55-60, så jeg har en del år igjen før jeg trenger å bekymre meg😅 Anonymkode: fe70b...52b 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #12 Skrevet 10. august 2018 Ble gravid på 1 forsøk da jeg var 38 og 3 forsøk da jeg var 40. Gikk bra begge gangene og hadde ukomplisert forløp. Så det er ikke helt umulig 😊 Anonymkode: 942b1...279 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #13 Skrevet 10. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren min fikk siste når hun var 46 år😊 Spørr moren din om når hun kom i overgangsalderen, så får du en pekepinn på når du bør begynne å bli stresset. I min familie skjer det når man er 55-60, så jeg har en del år igjen før jeg trenger å bekymre meg😅 Anonymkode: fe70b...52b Mamma kom i overgangsalderen da hun var 56 år, men mormor var 42 år😜☺️ Jeg aner ikke hvor fort det kan gå på ned, men håper å tror at jeg har litt tid på meg altså. Kanskje man har flere år om man har gått gravid et par ganger, for da tar jo eggløsning en pause?😅 Anonymkode: 72dd7...cc8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #14 Skrevet 10. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble gravid på 1 forsøk da jeg var 38 og 3 forsøk da jeg var 40. Gikk bra begge gangene og hadde ukomplisert forløp. Så det er ikke helt umulig 😊 Anonymkode: 942b1...279 Så kjekt å høre sånne historier🙏🏻☺️ Anonymkode: 72dd7...cc8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #15 Skrevet 10. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stresser en del. Er 34år og har prøvd i ett år nå. Tror at det stresser meg ekstra at det var så lett med de to første. Den første klaffet uplanlagt i starten av 20åra mens jeg gikk på prevensjon, og den andre trengte bare 1-2måneder med prøving før det ble klaff. Har samme mann (10år gamlere enn meg) så begynner jo å mistenke alderen selv om det kan være noe helt annet. Kanskje bare uflaks? Anonymkode: da6e5...279 Jeg hadde kanskje sendt mannen på en sjekk om jeg var deg, for det kan like så godt være han som plutselig er problemet. Håper det ordner seg for dere🤞🏻 Anonymkode: 72dd7...cc8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #16 Skrevet 10. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde kanskje sendt mannen på en sjekk om jeg var deg, for det kan like så godt være han som plutselig er problemet. Håper det ordner seg for dere🤞🏻 Anonymkode: 72dd7...cc8 Men det kan være flaks at det gikk så lett med de andre altså. Det er jo veldig mye som skal klaffe. Jeg har ny mann, så kan ikke sammenligne mer enn med siste barnet og selv om han er yngre enn meg hadde han litt lavere antall med sædceller sist vi sjekket oss for 2 år siden. Det kan jo forandre seg for mannfolka🤷♀️ Anonymkode: 72dd7...cc8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #17 Skrevet 10. august 2018 Jeg var 35 da jeg fikk første og det var uplanlagt. Kom veldig overraskende på. Nå er jeg 37. Ble gravid i pp 6 i januar, som endte i spontanabort i mars. Fortsetter å prøve. Er redd alderen er med å gjøre at det tar tid. Mamma ble raskt gravid med alle sine 7 barn, og fikk 3 barn når hun nærmet seg 40. Jeg er nok ikke lik på mammaen min. Anonymkode: 19bcd...186
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #18 Skrevet 10. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men 6 mnd er jo faktisk ikke så lenge☺️ Hvorfor tror du at det kan være for sent allerede? Vi kan jo eventuelt søke hjelp i det private! Jeg håper å tror at fertiliten ikke daler så fort helt enda! Jeg ble gravid på første forsøk i juli, men mistet så det tyder jo på at det kan gå....🤞🏻, men som sagt kjenner på de samme følelsene jeg også. TS Anonymkode: 72dd7...cc8 Testet faktisk akkurat positivt, så da tar det meg tydeligvis 6 mnd å bli gravid Anonymkode: 03db2...495
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #19 Skrevet 10. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Testet faktisk akkurat positivt, så da tar det meg tydeligvis 6 mnd å bli gravid Anonymkode: 03db2...495 Wow der ser du, men det er jo helt fantastisk. Gratulerer så mye😍 Tempet du? Hvilken dager hadde dere sex på? Hadde dere sex hver dag?☺️ Anonymkode: 72dd7...cc8
Perle Skrevet 10. august 2018 #20 Skrevet 10. august 2018 (endret) Ja, jeg begynner å føle litt på det. Er 34 og barnløs. Ønsker meg et kjærlighetsbarn, men det passer ikke akkurat nå. 😌 Endret 10. august 2018 av Perle 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå