Eføy Skrevet 10. mars 2005 #1 Skrevet 10. mars 2005 Har lyst til å prøve å lage kjøttboller til å ha på pizza? kan forestille meg at de inneholder hvitløk, men hva mer? Noen som har en oppskrift?
Nella Skrevet 10. mars 2005 #2 Skrevet 10. mars 2005 Disse må være gode på pizza : Krydrede Kjøttboller Ingredienser: 600 g kjøttdeig 2 egg 2 ss hvetemel 1/2 dl melk 1 finhakket løk 3 fedd finhakket hvitløk Krydder: 1 ts salt 1 ts malt pepper 1/2 ts cumin (spisskummen) 1/2 ts basilikum 1 ts oregano 2 ts rosmarin Bland alt bortsett fra melet og melken i en bolle (bruk fingrene). Spe så med vekselvis mel og melk til du har spedd ut deigen litt. Trill små boller på størrelse med golf-baller. Stek bollene i olivenolje på medium varme til de er gjennomstekt (ca. 10-15min). Krydre med salt, pepper. Dette blir ca. 30 boller som evt. kan fryses og serveres kalde senere.
Brunhilde Skrevet 11. mars 2005 #3 Skrevet 11. mars 2005 Jeg pleier å røre kjøttdeig sammen med litt finhakket løk, et par hvitløsfedd, 2-3 dråper tabasco og 1 ss eller 2 av tomatsausen. Krydrer med oregano, salt og pepper. Lager små kjøttboller - golfballstørrelse på pizza blir i største laget syns jeg!
Nella Skrevet 11. mars 2005 #4 Skrevet 11. mars 2005 He,he. Ja golfballstørrelser hørtes litt enormt ut. Og vil muligens se litt rart ut. Klippe og lime... og leste bare ingrediensene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå