AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Jeg er slank, men har dessverre en stygg hengerumpe. Magen er flat med antydning til muskler, selv etter to barnefødsler. Jeg er altså ingen sofaslask. Er så lei av den rumpa. Den har ikke kommet med alderen, den var også sånn da jeg var 14 feks. Moren min har likedan rumpe. Synes det er så urettferdig når jeg feks ser svære blubber med mye fine rumpe enn min. Er det håp? Noen spesielle treningsøvelser som kan anbefales? Ønsker svar fra folk som vet hva de snakker om. Ikke feks fra folk som er født med sprettrumpe, og tror den er deres egen fortjeneste alene. Hører gjerne fra noen som har trent seg fra stygg til fin rumpe. Anonymkode: b4113...c4a 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Denne vil jeg følge, i håp on at noen deler gode erfaringer.. ! Jeg er som deg, slank og med antydning til magemuskler. Rumpa er nokså stor, men myk og slapp... Som en ballong som har mistet halve lufta. Den har alltid vært slik og samme gjelder alle kvinner i familien (på begge sider!) Det eneste jeg tror fungerer er styrke. Tunge løft for å bygge muskler slik at de kan fylle tomrommet. Jeg er bare tre uker inn i prosjektet, så vi får se om det stemmer.. Anonymkode: 5c0a6...387 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Knebøy vær dag. Har trent det i forskjellige varianter og rompa løfter sakte men sikkert på seg. Anonymkode: 94e1a...d95
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Samme problem, så følger. Jeg er veldig slank, synlige muskler på magen, men det er vanskelig å trene rumpa. Den er ikke direkte hengende og slapp, men er ikke "løftet opp" slik som jeg vil ha den. Den er på en måte litt avlang, men ikke slik flat som virkelig henger heller. Gjorde en øvelse mye før, og den hjalp, men det har skjedd noe utrolig merkelig med kroppen min jeg ikke skjønner. Når jeg hadde trent mye, så sluttet rumpa å føle trening og det ble baksiden av lårene som tok treninga i stedet?! I tillegg har kroppen begynt å låse seg når jeg gjør øvelsen, altså, musklene bak låret stivner så det gjør vondt. Øvelsen er å stå på alle fire og bøye knærne, løfte opp 30 ganger per side, 3 repetisjoner. Funker bare ikke lenger. Noen som vet om andre metoder å trene rumpa, uten å skade knærne? Har jo prøvd å løfte en bøtte med vann og sette meg nesten på huk og reise opp, men rumpa får liksom ikke effekten, det er lårene! Anonymkode: b3bc0...5a2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Ja, det er håp, men det krevest mye arbeid i form av tung styrketrening. Jeg har selv bygd opp en sprettrumpe, og har mye kunnskap rundt trening så vet hva som skal til. Du må trene endel baseøvelser som knebøy, markløft og utfall, og mye isolasjonsøvelser som hip-thrust. Her må du begynne på en vekt som er komfertabel for deg, men du vil ikke merke den store forskjellen før du har trent en stund og virkelig blitt sterkere. Jeg ser tydelig forskjell nå og er oppe i tresifret hip-thrust. Det er også lurt å trene varierende antall repetisjoner, både 1-5, 6-12 og 20+ for å nå alle de ulike typene muskelfiber i rumpa. Dette er selfølgelig bare en liten del av det så jeg legger ved noen linker her: https://www.t-nation.com/training/bigger-better-gluteshttps://bretcontreras.com/12-tips-better-hip-thrusts/http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Anonymkode: 16847...56c 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 https://www.youtube.com/watch?v=AQg65AnKo-k Her har dere en veldig bra video med mye info! Anonymkode: 16847...56c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne vil jeg følge, i håp on at noen deler gode erfaringer.. ! Jeg er som deg, slank og med antydning til magemuskler. Rumpa er nokså stor, men myk og slapp... Som en ballong som har mistet halve lufta. Den har alltid vært slik og samme gjelder alle kvinner i familien (på begge sider!) Det eneste jeg tror fungerer er styrke. Tunge løft for å bygge muskler slik at de kan fylle tomrommet. Jeg er bare tre uker inn i prosjektet, så vi får se om det stemmer.. Anonymkode: 5c0a6...387 Godt å høre at vi er flere. Føler ofte at jeg er alene om denne rumpa. Har vært mye på stranda i sommer, og fått helt sjokk over de mange fine rumpene jeg ser. Men mye er nok genetisk, dessverre. Skjønner jo det når jeg ser de fine rumpene sterkt overvektige folk ofte har. Anonymkode: b4113...c4a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 https://bretcontreras.com/ AKA "the Glute Guy" Anonymkode: a75f8...9de 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #9 Skrevet 9. august 2018 Det er genetisk ja, MEN. Det er likevel mulig for oss å få sprettrumpe, det bare krever en god del mer arbeid enn for dem som har naturlig spretten stjert. I treningen min fant jeg raskt ut at lårene mine er dominante (det vil jeg anta at dine også er) og rumpemusklaturen kommer ikke i gang skikkelig før lårene tar over. Jeg bruker strikk slavisk for å aktivere rumpa hele veien. Ellers er det også slik at mange går feil. Altså måten man beveger seg på når man går - noen aktiverer rumpa naturlig mens andre ikke gjør det. Jeg gjør ikke men prøver å lære meg å gå annerledes. Jeg fullfører på en måte ikke hvert steg/skyver ikke så mye fra med bakbenet på hvert steg. De som gjør dette, har en strammere rumpe naturlig. Anonymkode: 5c0a6...387 1
Inwe Skrevet 9. august 2018 #10 Skrevet 9. august 2018 Altså, svære blubber? Jeg trodde aldri jeg kunne få rumpe. Den var minimal når jeg var liten (bukser datt av meg), den ble omtrent ikke større da jeg var overvektig og etter 5 år med styrketrening (og ikke lenger overvektig) var den fortsatt liten. For min del var det fordi jeg er dominant i lårene og presset bekkenet fremover når jeg gikk. Altså, jeg aktiverte aldri rumpemusklene, ikke når jeg gikk og ikke når jeg trente. Ikke rart den hang etter da. Fant ut dette da jeg gikk til kiropraktor etter en ryggskade fra knebøy (også pga jeg hadde feilstilt bekkenet mitt). Kiropraktoren stilte bekkenet tilbake og nå 1 år etter det har endelig rumpa begynt å vokse. Passer på å varme opp med aktiveringsøvelser før hver beinøkt, i tillegg trener jeg med strikk rundt knærne på alle øvelser det er mulig i. Har også begynt å sykle overalt, og det gjør underverker for rumpa. Ikke sykler jeg langt heller, tar rundt 5 min til jobb og 10 min tilbake (innom butikken på vei hjem). Vet ikke om dette stemmer for deg også, men ofte er det fordi du bruker lårene fremfor rumpa at rumpa ikke vokser. Selvsagt er det mye genetikk inne i bildet også, men det betyr ikke at ikke vi også kan få en smashing bakdel. 1
Apekatten Skrevet 9. august 2018 #11 Skrevet 9. august 2018 Tren tung styrketrening på bein/rumpe og spis nok mat, så vil du nok se en forandring på rumpa etter hvert.
lykkefuglen57 Skrevet 9. august 2018 #12 Skrevet 9. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: https://bretcontreras.com/ AKA "the Glute Guy" Anonymkode: a75f8...9de SIGNERER! 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #13 Skrevet 9. august 2018 Jeg er nesten som deg. Slank, lang i ryggen, flat mage med muskler, mindre pupper, lange armer, korte kraftigere bein, svære legg- og lårmuskler men paddeflat rumpe. De sier om man kan henge en blyant fast under puppen, så har du hengepupp. Jeg kan gjøre det med rumpeballene mine = hengerumpe 🤣 Tar til meg alle tips her, men ser jeg har en lang vei å gå, da jeg ikke liker å trene. Anonymkode: 67a26...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #14 Skrevet 9. august 2018 En lenger oppe nevner sykling. Det kan passe bra for meg. Har barn - og treningen bør helst være en «integrert» del av hverdagen. Flere som mener at sykling kan hjelpe? Anonymkode: b4113...c4a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #15 Skrevet 9. august 2018 Det genetiske ved det.. blir kanskje litt det samme som med menn og tykke mager. Noen menn har såkalt «muffintop» der fettet velter utover buksekanten. Andre menn kan ha svære, stramme struttemager, som om de var gravide. Rart det der. Anonymkode: b4113...c4a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #16 Skrevet 14. august 2018 På 8.8.2018 den 20.31, AnonymBruker skrev: Jeg er slank, men har dessverre en stygg hengerumpe. Magen er flat med antydning til muskler, selv etter to barnefødsler. Jeg er altså ingen sofaslask. Er så lei av den rumpa. Den har ikke kommet med alderen, den var også sånn da jeg var 14 feks. Moren min har likedan rumpe. Synes det er så urettferdig når jeg feks ser svære blubber med mye fine rumpe enn min. Er det håp? Noen spesielle treningsøvelser som kan anbefales? Ønsker svar fra folk som vet hva de snakker om. Ikke feks fra folk som er født med sprettrumpe, og tror den er deres egen fortjeneste alene. Hører gjerne fra noen som har trent seg fra stygg til fin rumpe. Anonymkode: b4113...c4a Gener, kjære. Gener. Noen er født med gener for å få brede hofter, andre for å få lang kropp, noen for å få spiss nese, og andre for å få flat rumpe. Akseptere kroppen sin er en god start. Anonymkode: 4112e...758
wintergirl Skrevet 14. august 2018 #17 Skrevet 14. august 2018 Mye bra treningstips her Ts. +++ riktig kosthold så bør du være god på vei. Også hørt at det er viktig å knipe rumpa når du tar disse øvelsene. Trappetreninig er også utrolig bra for rumpe og ben. Du får hive deg i det og fortelle oss om resultatene etterhvert 😊
Inwe Skrevet 14. august 2018 #18 Skrevet 14. august 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gener, kjære. Gener. Noen er født med gener for å få brede hofter, andre for å få lang kropp, noen for å få spiss nese, og andre for å få flat rumpe. Akseptere kroppen sin er en god start. Anonymkode: 4112e...758 Gener hjelper selvsagt på, men du kan fint trene på deg en snerten rumpe selvom du fra naturens side har fått en flat en 1
lykkefuglen57 Skrevet 14. august 2018 #19 Skrevet 14. august 2018 31 minutter siden, Inwe skrev: Gener hjelper selvsagt på, men du kan fint trene på deg en snerten rumpe selvom du fra naturens side har fått en flat en Jepp. Dette!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #20 Skrevet 15. august 2018 Trenger litt råd. Jeg har begynt å få en grei rumpe etter trening, men sliter med rumpeballene nederst og innerst. Der er det flatt og føler jeg ikke kommer noen vei. Trener knebøy, markløft og hip trust maskin. Litt forskjellige knebøy. Noe annet jeg kan gjøre? Anonymkode: 94e1a...d95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå