Gå til innhold

Tips til meal prep

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å begynne med meal prepping og lurer på om dere har noen gode oppskrifter og forslag til hva som holder seg godt i kjøleskapet i noen dager.

Jeg har sett flere videoer på YouTube der de lager opp mot 16 porsjoner mat om gangen for å oppbevare det i kjøleskapet i flere dager, bortimot en uke. Da består matrettene av kylling og grønnsaker, biff, ris og potet osv. Lurer på om det er trygt holder stekt kylling seg i en uke i kjøleskapet? Hva med grønnsakene? Er de like friske og næringsrike etter tilberedning og en uke i kjøleskapet? 

Grunnen til at jeg har lyst til å prøve dette er at jeg har et innmari tett tidsskjema de kommende ukene. Er på jobb bortimot 10-14 timer hver dag, dette er heldigvis kun for en kort periode. Jeg er redd for å leve på usunn ferdigmat den tiden, det er ikke lett å lage middag og  lunsj når man må jobbe så mye. Vil derfor ha laget ferdig gode og sunne måltider i forveien som jeg bare kan varme i mikroen. Jeg eier dessverre ikke en fryser, så maten må holde seg i kjøleskapet. 

Anonymkode: a64fd...698

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...