Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samfunnet hat mot hatefulle incels er hyklersk.

Hvis man liksom skulle være hevet over disse menneskene hadde man ikke respondert med hat tilbake.

Anonymkode: 26f4d...d4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kom gjerne med eksempler på dette hatet mot incels. Det har nemlig gått meg hus forbi.

Men forakt for denne gruppen ser jeg jo. Og det sier seg jo selv. Man kan jo ikke annet enn å forakte en gjeng voksne furteunger som klandrer samfunnet for at de ikke får seg noe.

Det finnes mange ufrivillig single av begge kjønn som er helt ok mennesker. Men incels er noe helt annet.

Endret av ♥
Skrivefeil
  • Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, ♥ said:

Kom gjerne med eksenpler på dette hatet mot incels. Det har nemlig gått meg hus forbi.

Men forakt for denne gruppen ser jeg jo. Og det sier seg jo selv. Man kan jo ikke annet enn å forakte en gjeng voksne furteunger som klandrer samfunnet for at de ikke får seg noe.

Det finnes mange ufrivillig single av begge kjønn som er helt ok mennesker. Men incels er noe helt annet.

Det er jo nettopp det som er hyklersk. At man skal oppføre seg negativt ladd ovenfor en gjeng som er negativt ladd, som følge av negative erfaringer.

Om man virkelig var hevet over disse menneskene hadde man prøvd å forstå deres frustrasjon, i stedet for å latterliggjøre de og håne de. Hvorfor skal man foraktes for noe man sliter med? 

Om man virkelig ville tatt problemet ved roten hadde kvinner OG menn gjort en innsats for å hjelpe de ut av deres negative tilværelse som er preget av negative opplevelser og erfaringer. Men å latterliggjøre de, håne de og dra de lenger ned er ikke løsningen.

Denne tråden er motivert etter å ha sett tråden med overskrift om "hva incels mener kvinner fortjener", hvor man ser en kvinne bli drept av to menn. Å fremstille alle incels som håpløse, voldelige og fæle mennesker oppnår man ingenting med. Det finnes mange oppegående og allrighte mannfolk som også er incels, uten at de i det hele tatt leser seg så mye opp på nett, eller har kvinnefientlige holdninger. De får det rett og slett ikke til.

Er det da riktig å håne og forakte disse menneskene? Nei, det er hyklersk.

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp det som er hyklersk. At man skal oppføre seg negativt ladd ovenfor en gjeng som er negativt ladd, som følge av negative erfaringer.

Om man virkelig var hevet over disse menneskene hadde man prøvd å forstå deres frustrasjon, i stedet for å latterliggjøre de og håne de. Hvorfor skal man foraktes for noe man sliter med? 

Om man virkelig ville tatt problemet ved roten hadde kvinner OG menn gjort en innsats for å hjelpe de ut av deres negative tilværelse som er preget av negative opplevelser og erfaringer. Men å latterliggjøre de, håne de og dra de lenger ned er ikke løsningen.

Denne tråden er motivert etter å ha sett tråden med overskrift om "hva incels mener kvinner fortjener", hvor man ser en kvinne bli drept av to menn. Å fremstille alle incels som håpløse, voldelige og fæle mennesker oppnår man ingenting med. Det finnes mange oppegående og allrighte mannfolk som også er incels, uten at de i det hele tatt leser seg så mye opp på nett, eller har kvinnefientlige holdninger. De får det rett og slett ikke til.

Er det da riktig å håne og forakte disse menneskene? Nei, det er hyklersk.

Nei, det finnes ikke oppegående menn som er incels. Det finnes oppegående, allrighte menn som har problemer med at de ikke er attraktive på kjønnsmarkedet, det gjør dem ikke til incels. Det er holdningene til samfunnet generelt og kvinner spesielt som definerer incels.

Og det er helt på sin plass å forakte disse holdningene. 

Endret av ♥
Retting av skrivefeil
  • Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ingen som hater incels i Norge. De fleste vet ikke hva det er, de fleste aner ikke at der er noen unge menn som faller helt utenfor og ikke får seg kjæreste og som kanskje ikke har venner. Om du forteller en gjennomsnittlig nordmann om en eprson som har det slik, vil de aller fleste reagere med medfølelse. Så lenge incelen selv ikke kommer bort og snakker om hvor fæle kvinner er, da forsvinner sympatien i et knips. 

Anonymkode: 536dc...9a9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Med den logikken er alt relativt og da mener du at når folk sprenger seg selv så skal man forstå dem? Og når terroristen breivik drepte så skal man forstå hans logikk? Til en viss grad kan jeg forstå prossessene som gjør at en person blir gal nok til å ta livet av andre. Forståelsen stopper når jeg tenker på smerten til den andre part. 

Anonymkode: 42cb9...653

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ♥ said:

Nei, det finnes ikke opoegående menn som er incels. Det finnes oppegående, alleighte menn som har problemer med at de ikke er attraktive på kjønnsmarkedet, det gjør dem ikke til incels. Det er holdningene til samfunnet generelt og kvinner spesielt som definerer incels.

Og det er helt på sin plass å forakte disse holdningene. 

Vet du hva incel står for? Involuntary celibate, altså ufrivillig sølibat. Disse gutta er i et ufrivillig sølibat, og samfunnet syns det er OK å le av disse menneneskene. Kvinner vet ikke hvordan det er å leve i et ufrivillig sølibat for det å få sex er mye lettere enn for menn.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk ingen som hater incels i Norge. De fleste vet ikke hva det er, de fleste aner ikke at der er noen unge menn som faller helt utenfor og ikke får seg kjæreste og som kanskje ikke har venner. Om du forteller en gjennomsnittlig nordmann om en eprson som har det slik, vil de aller fleste reagere med medfølelse. Så lenge incelen selv ikke kommer bort og snakker om hvor fæle kvinner er, da forsvinner sympatien i et knips. 

Anonymkode: 536dc...9a9

Det er minst 25% av menn som faller ifra og samfunnet bryr seg ikke. Tror det du prøver å si sikkert er politisk korrekt og fint på papiret, men i virkeligheten er det ingen som bryr seg. Og derfor er det heller ikke greit å håne/forakte menn som lever i ufrivillig sølibat. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er incel-ene som er fulle av hat. Vi normale mennesker hater dem ikke tilbake. Vi mener de er noen stakkarer. 

Anonymkode: 08154...536

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Med den logikken er alt relativt og da mener du at når folk sprenger seg selv så skal man forstå dem? Og når terroristen breivik drepte så skal man forstå hans logikk? Til en viss grad kan jeg forstå prossessene som gjør at en person blir gal nok til å ta livet av andre. Forståelsen stopper når jeg tenker på smerten til den andre part. 

Anonymkode: 42cb9...653

Er incels på det nivået at de er terrorister? Utdyp hvordan andre er i smerter pga at noen ikke får pult. Jeg er spent.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hat? Det har jeg ikke sett noe til. Bare oppgitthet, avvisning av tankegodset og den typen negative reaksjoner. Det er normalt og sånn det skal være. Samfunnet reagerer mot utskudd og sørger på den måten for å holde saker og ting på et akseptabelt nivå for majoriteten. 

Endret av hind
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er incel-ene som er fulle av hat. Vi normale mennesker hater dem ikke tilbake. Vi mener de er noen stakkarer. 

Anonymkode: 08154...536

Og hvorfor er da retorikken så hatefull og hånende mot en gjeng som sliter? Ikke særlilg omsorgsfullt, og spesielt ikke når det kommer fra "det empatiske kjønnet"

AnonymBruker
Skrevet
Just now, hind said:

Hat? Det har jeg ikke sett noe til. Bare oppgitthet, avvisning av tankegodset og den typen negative reaksjoner. Det er normalt og sånn det skal være. Samfunnet reagerer mot utskudd og sørger på den måten for å holde saker og ting på et akseptabelt nivå for majoriteten. 

Hva legger du i "akseptabelt nivå for majoriteten"? På hvilken måte er det greit å håne 1/4 av den mannlige befolknignen? Tror du virkelig på det du skriver?

AnonymBruker
Skrevet

"Begge sider er like ille"-retorikken. Beklager. Jeg har ikke noe imot menn, jeg liker dem, men skal du få meg til å like menn som ikke liker kvinner? Ellers takk. Det er ikke min oppgave.

Anonymkode: 3892f...930

• Liker 17
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva incel står for? Involuntary celibate, altså ufrivillig sølibat. Disse gutta er i et ufrivillig sølibat, og samfunnet syns det er OK å le av disse menneneskene. Kvinner vet ikke hvordan det er å leve i et ufrivillig sølibat for det å få sex er mye lettere enn for menn.

Det er minst 25% av menn som faller ifra og samfunnet bryr seg ikke. Tror det du prøver å si sikkert er politisk korrekt og fint på papiret, men i virkeligheten er det ingen som bryr seg. Og derfor er det heller ikke greit å håne/forakte menn som lever i ufrivillig sølibat. 

Nei. Selve navnet henspiller på ufrivillig sølibat, men begrepet omfatter kun de som deler et spesifikt tankesett. Og de har skapt betegnelsen selv. Den har aldri blitt brukt på normale menn med normal virkelighetsforståelse.

Det er ikke slik at alle ufrivillig single er incels, tvert imot er de fleste normale oppegående folk som nok ville bli veldig provoserte og lei seg over å bli satt i denne båsen sammen med disse sutrete mennene. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Om man virkelig ville tatt problemet ved roten hadde kvinner OG menn gjort en innsats for å hjelpe de ut av deres negative tilværelse som er preget av negative opplevelser og erfaringer.

Hva skulle denne hjelpen bestå av, tenker du?

Anonymkode: c0a26...ad7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor er da retorikken så hatefull og hånende mot en gjeng som sliter? Ikke særlilg omsorgsfullt, og spesielt ikke når det kommer fra "det empatiske kjønnet"

Hvis du uforvarende kaster en stein i hodet mitt, og jeg så kaster en stein i hodet ditt. Er jeg da like ille som deg? I think not. Selv om jeg ikke akkurat er golden heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare disse gutta som sliter? dessuten hadde vi en tråd om dette for ikke så lenge siden. Les denne: https://www.aftenposten.no/meninger/i/1kpr4Q/Barnlose-menn-presses-inn-i-offerrolle

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Incel er et oppkonstruert begrep. Dette hatet du snakker om skriver seg fra dem selv. Folk flest hater ikke ukjente mennesker, de har nok med seg selv. Og man er sin egen lykkes smed. Om du har problemer må du gjøre noe med det selv. Ingen har plikt til å løse dine utfordringer, kun du selv.

Anonymkode: 46b68...385

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Incel er et oppkonstruert begrep. Dette hatet du snakker om skriver seg fra dem selv. Folk flest hater ikke ukjente mennesker, de har nok med seg selv. Og man er sin egen lykkes smed. Om du har problemer må du gjøre noe med det selv. Ingen har plikt til å løse dine utfordringer, kun du selv.

Anonymkode: 46b68...385

I samhandling med andre. Som individ hjelper man også seg selv ved å be andre om hjelp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

"Begge sider er like ille"-retorikken. Beklager. Jeg har ikke noe imot menn, jeg liker dem, men skal du få meg til å like menn som ikke liker kvinner? Ellers takk. Det er ikke min oppgave.

Her er jo spørsmålet hvorfor menn ikke liker kvinnene... ikke sant? Hva tror du skjer med deg hvis du klager over noe, men aldri blir møtt med forståelse? 

2 minutter siden, ♥ said:

Nei. Selve navnet henspiller på ufrivillig sølibat, men begrepet omfatter kun de som deler et spesifikt tankesett. Og de har skapt betegnelsen selv. Den har aldri blitt brukt på normale menn med normal virkelighetsforståelse.

Det er ikke slik at alle ufrivillig single er incels, tvert imot er de fleste normale oppegående folk som nok ville bli veldig provoserte og lei seg over å bli satt i denne båsen sammen med disse sutrete mennene. 

Du maser om "normale menn", hva legger du i det? Mener du at 25% av menn som ikke får pult ikke er normale menn? 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skulle denne hjelpen bestå av, tenker du?

Anonymkode: c0a26...ad7

Positive erfaringer, hjelp til selvforbedring, hjelp til å unngå tunnelsyn til å begynne med. Men som en lenger oppe her skriver: "IKKE MITT ANSVAR". 

Å legalisere prostitusjon hadde vært et steg i riktig retning også.

Hvis du uforvarende kaster en stein i hodet mitt, og jeg så kaster en stein i hodet ditt. Er jeg da like ille som deg? I think not. Selv om jeg ikke akkurat er golden heller.

På hvilken måte er det de kaster steiner annet enn å klage og sutre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...