AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Hei. Vet noen hvor man kan ta DNA test for å finne ut hvor man er fra, liksom hvor mine gener stammer fra? Anonymkode: 7c100...427
Ironically_me Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Hvor langt tilbake kan du gå utifra dokumenter? Ville gjort det før DNA. DNA gir deg nok en pekepin, men ...
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Myheritage... Men tror min ble litt feil faktisk. Anonymkode: b2e84...e2e
Hadley Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Jeg har tatt en test fra Ancestry.com Ganske gøy. Fant også noen slektninger i USA som jeg visste om fra før, så DNAen virker som den skal.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Jeg mistenker at det aller meste bare er svindel... Anonymkode: 5d214...9b0
Ironically_me Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 Har skriftlig fra 1570-tall. Sagn før den tid... Funn av sverd og steinøkser på slektsgården. Det får holde. (Så kan man jo nedstamme fra den omreisende knappeselgeren, for alt det jeg vet)
282_NaughtySpark Skrevet 9. august 2018 #7 Skrevet 9. august 2018 Myheritage, 23andme, funker fint. Jeg betalte for en slik test, ikke egentlig av noen annen grunn at jeg syns sånt er spennende, og leste en del om tidlige menneskers utvikling, emigrasjon og evolusjon for en tid tilbake. Jeg fikk naturligvis ingen store overraskelser, da jeg var 98.3% skandinavisk, men fant også ut at jeg hadde 1.7% Baltiske gener, og det var jo nettopp sånt jeg var nysgjerrig på, hvilke andre eventuelle genetiske innflytelser jeg hadde, så det er verdt det om man er genuint nysgjerrig og har en interesse for genetikk og menneskelig evolusjon generelt, men det kan ikke si så mye om genetiske innflytelser i nyere tid, f.eks farskap og slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå