Gå til innhold

Hvordan blir jeg helsefagarbeider som voksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På vgs gikk jeg studiespesialisering. Jeg valgte feil linje. Jeg et lei av skole og vil ikke ta noe mer utdannelse. Hater skole. Allikevel er jeg veldig skuffet over meg selv fordi detvirker som familie er skuffet over at jeg jobber u butikk..

Jeg har studiekompetanse da. Mangler 3 dag da. Men hvordan får jeg fagbrev? Jeg vil bli helsefag arbeid er. Da skulle jeg gått helse og sosial fag på vgs hvilke fag må jeg gå for å bli dette? Jeg forstår ingenting. 

Anonymkode: 39f85...ca4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbe 8500timer innen helse, gå fagskole 1 år, ta eksamen for å så ta fagprøve. Skole er 1 dag pr uke.

Anonymkode: 014c5...ea7

AnonymBruker
Skrevet

eller gå vgs med to år på skole og to år som lærling.

AnonymBruker
Skrevet

eh? jeg var ferdig med vgs i 2017, er jeg ikke for gammel? har studiekomp.

Skrevet

Har du noe erfaring fra helse og omsorg? Tror du at det er et yrke du passer og vil trives i?

Å bli helsefagarbeider fordi familien din er skuffet over at du jobber i butikk er ikke nødvendigvis det beste utgangspunktet for å komme inn i yrket.

Utover det.. se utdanning.no, der står litt om hvordan man kan bli helsefagarbeider.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan alltid søke deg på vgs selv om du er voksen. Fagskolen er som oftest for de som er voksne, men som sagt, krever det 5 pr i 100% stilling for å gå den veien, du jobber jo i butikk og har da ingen erfaring, da kontakter du ditt inntakskontor og spør. Nok for sent i år, men neste år kan du søke vgs helse og oppvekstfag.

Du har 4 år med rett på utdanning på vgs, men du kan hvis du kommer inn gå så mange du vil

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS,   "Fagskolen er som oftest for de som er voksne, men som sagt, krever det 5 pr i 100% stilling for å gå den veien, du jobber jo i butikk og har da ingen erfaring" . hva mener du med dette ? 

kan jeg ikke bare søke neste år på fagskolen?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS,   "Fagskolen er som oftest for de som er voksne, men som sagt, krever det 5 pr i 100% stilling for å gå den veien, du jobber jo i butikk og har da ingen erfaring" . hva mener du med dette ? 

kan jeg ikke bare søke neste år på fagskolen?

Jo, men uten praksis i faget, det vil si 8500timer( 5 år i 100% stilling) får du ikke tatt fagprøve. Og da har du jo glemt det meste du har lært, dermed stryke på fagprøven. Den veien bruker de som har jobbet som assistent i flere år.

Da søker du heller vanlig VGS og er ferdig om 4 år fra du starter.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men uten praksis i faget, det vil si 8500timer( 5 år i 100% stilling) får du ikke tatt fagprøve. Og da har du jo glemt det meste du har lært, dermed stryke på fagprøven. Den veien bruker de som har jobbet som assistent i flere år.

Da søker du heller vanlig VGS og er ferdig om 4 år fra du starter.

TS, Jeg leste om fagskolen og der står det at ddet er undervisning to ganger i uken i 1 år- vg1 og vg2 kombinert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...