AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Er det noen som vet om jeg kan søke om kun stipend fra Lånekassen som enslig forsørger til 1 barn. Altså ikke lån som skal betales tilbake men penger som skal gis som stipend og som ikke skal betales tilbake. Har allerede nok gjeld i studielånet så ønsker ikke å ta opp mer lån. Er forresten fortsatt student og blir ferdig med studiene om 2 år. Anonymkode: 5cd8c...cad
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Det er ingen grunn til å ikke ta opp studielån fra lånekassen. Du må ikke bruke det, bare sett det inn på fond eller konto og få litt ekstra før du betaler tilbake. Anonymkode: 4497d...a34 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Synes å huske at du går opp valget om å ta opp «stipend», «lån» «fult lån og stipend»... 🤔🤔🤔 men er ikke 100% sikker. Anonymkode: 743cd...436
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Ja, du kan velge kun omgjøringslån/stipend. Anonymkode: 7cbb6...f3c
applestories Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 (endret) Jeg regner med at du har lest på nettsidene til Lånekasse , men legger ved en link allikevel. Der står det at om du kun søker stipend blir det utbetalt som lån, men om du står på eksamenene dine blir det gjort om til stipend. Så ja, det er mulig å kun søke stipend. Om det faktisk blir stipend vil tiden vise. Endret 8. august 2018 av applestories
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 Takk til alle dere som svarte! Nå skjønner jeg det bedre. Det er de samme reglene som å ta opp lån. At det blir omgjort til stipend om man består alle eksamenene. Det gikk fint på alle eksamenene mine det 1ste året, så skal jeg søke på kun stipend. Anonymkode: 5cd8c...cad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå