Gå til innhold

Kan dette stå i dagmamma kontrakt???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dette stå i en dagmamma kontrakt??

- Er dagmamma syk i 14 dager avsluttes avtalen. ( Nevner ingenting om lønn i forhold til barnet og dagmamma's evt sykdomsfravær.)

- Dette er en avtale basert på tillitt og at barnet har det trygt og godt. (Hva er hensikten bak denne serningen?)

- Avtalen gjelder mellom 1/9 tom 31/12-18. ( Nevner ingenting om gjensidig oppsigelsetid)

Anonymkode: 477ed...9b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dette stå i en dagmamma kontrakt??

- Er dagmamma syk i 14 dager avsluttes avtalen. ( Nevner ingenting om lønn i forhold til barnet og dagmamma's evt sykdomsfravær.)

- Dette er en avtale basert på tillitt og at barnet har det trygt og godt. (Hva er hensikten bak denne serningen?)

- Avtalen gjelder mellom 1/9 tom 31/12-18. ( Nevner ingenting om gjensidig oppsigelsetid)

At hvis foreldrene ikke føler at barnet har det godt vil de finne en annen løsning. Dette er en avtale jeg som arbeidstager ikke ville gått med på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dagmamma er syk i over 14 dager er det jo bare logisk at sykdommen er såpass alvorlig at hun uansett ikke kan passe på noe barn en stund.

det er heller ikke vanlig med oppsigelsestid når det er snakk om dagmamma.

og hensikten bak setningen om tillit er å forsikre seg mot gærne kjerringer som deg. Sånne som setter spørsmål til alt og har grunnleggende mistillit før avtalen i det hele tatt har satt i gang. 🙄

Anonymkode: f1a7b...a87

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en avtale som ikke holder mål, bedre å ikke ha noen skriftlig avtale en enn som gjør deg til forbryter

Anonymkode: 1ea2b...e5a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dagmamma er syk i over 14 dager er det jo bare logisk at sykdommen er såpass alvorlig at hun uansett ikke kan passe på noe barn en stund.

og hensikten bak setningen om tillit er å forsikre seg mot gærne kjerringer som deg. Sånne som setter spørsmål til alt og har grunnleggende mistillit før avtalen i det hele tatt har satt i gang. 🙄

Og hensikten bak setningen om tillitt er å forsikre seg mot gærne kjerrninger spm deg? 

Hvem mener du er den gærne kjærringen her? Er det den som har skrevet denne konrakten du da sikter til?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel den som skrev kontrakten som viser mistillit når de føler at de må skrive at barnet skal ha det trygt og godt- som om det ikke er sen selvfølge 

Anonymkode: 1517f...3e5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en avtale som ikke holder mål, bedre å ikke ha noen skriftlig avtale en enn som gjør deg til forbryter

Anonymkode: 1ea2b...e5a

Takk. Helt enig! Dette er en kontrakt en mamma kom med til meg. Den er selvfølgelig ikke signert, og de kan ta passe barnet deres selv. Hun var veldig annig etter å få meg til å signere igår, men jeg sa jeg skal lese skikkelig gjennom den og tenke over det.  For jeg ønsker ikke å jobbe med slike foreldre.

Jeg er serils dagmamma. Betaler skatt og ordnede forhold. Barn får masse omsorg, en tur ut i vogna hver dag ( vi går tur i ca 1 time) og en tur på lekeplassen hver dag. Jeg synger og leser med barnet. 

Og så kommer en sprø mor med denne kontrakten?? Nei takk sier jeg da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel den som skrev kontrakten som viser mistillit når de føler at de må skrive at barnet skal ha det trygt og godt- som om det ikke er sen selvfølge 

Anonymkode: 1517f...3e5

Ja sant? Jeg er den som har fått denne kontrakten i hånden. En usæriøs og lite fin kontrakt av en mamma. På den måten finner hun ingen dagmamma. Det blir nei takk fra meg!

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hensikten bak setningen om tillitt er å forsikre seg mot gærne kjerrninger spm deg? 

Hvem mener du er den gærne kjærringen her? Er det den som har skrevet denne konrakten du da sikter til?

Da er det godt at den gærne kjerringa er moren. Jeg er en omsorgsfull dagmamma under ordnete forhold. Betaler min skatt og sover godt hver natt.

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Helt enig! Dette er en kontrakt en mamma kom med til meg. Den er selvfølgelig ikke signert, og de kan ta passe barnet deres selv. Hun var veldig annig etter å få meg til å signere igår, men jeg sa jeg skal lese skikkelig gjennom den og tenke over det.  For jeg ønsker ikke å jobbe med slike foreldre.

Jeg er serils dagmamma. Betaler skatt og ordnede forhold. Barn får masse omsorg, en tur ut i vogna hver dag ( vi går tur i ca 1 time) og en tur på lekeplassen hver dag. Jeg synger og leser med barnet. 

Og så kommer en sprø mor med denne kontrakten?? Nei takk sier jeg da.

Jeg ville styrt langt unna denne moren hvis jeg var deg. Hvis det starter sånn, kan man jo bare tenke seg hva som kommer etter at ungen har starta. 🙈

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, atropos skrev:

Jeg ville styrt langt unna denne moren hvis jeg var deg. Hvis det starter sånn, kan man jo bare tenke seg hva som kommer etter at ungen har starta. 🙈

Ja jeg vet. Sitter her og forbereder meg på å ta en telefon til de. 

Faren virker til å være så hyggelig, men moren virker til å være en skikkelig bitch. "Snakk med sjefen, det er hun som bestemmer" sier faren til meg om moren. Jeg grøsser over hele situasjonen. Folk snakker om dårlige dagmammaer, men her er det snakk om en mor som ikke er helt god!

• Liker 1
Gjest Nina1975
Skrevet

Ett lite tips; På dagmamma.no står det en del om hva en kontrakt bør inneholde.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Nina1975 skrev:

Ett lite tips; På dagmamma.no står det en del om hva en kontrakt bør inneholde.

Takk for tips, jeg vet om nettstedet og kontrakten der. Så lenge jeg er selvstendig næringsdrivende pleier jeg å ordne med kontrakt. Men her er det mora som skal bestemme alt. Uff jeg er helt matt. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren virker til å være så hyggelig, men moren virker til å være en skikkelig bitch. "Snakk med sjefen, det er hun som bestemmer" sier faren til meg om moren. Jeg grøsser over hele situasjonen. Folk snakker om dårlige dagmammaer, men her er det snakk om en mor som ikke er helt god!

Jeg har tatt imot noen sånne foreldre via jobben, så kjenner til problemet 🙈

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, atropos skrev:

Jeg har tatt imot noen sånne foreldre via jobben, så kjenner til problemet 🙈

Hvis hun er så gal og hysterisk så må hun være hjemme og passe barnet selv. Det rareste er at faren er arbeidsledig og hjemme, men moren mener faren ikke kan ha barnet 100 % dagtid, derfor ønsket hun 50 % dagmamma foe barnet.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun er så gal og hysterisk så må hun være hjemme og passe barnet selv. Det rareste er at faren er arbeidsledig og hjemme, men moren mener faren ikke kan ha barnet 100 % dagtid, derfor ønsket hun 50 % dagmamma foe barnet.

Høres ut som hun kan ha et aldri så lite kontrollproblem 😅 mitt råd til deg er å dumpe disse som kunder. Du har jo heldigvis mulighet til det. Det har ikke barnehagen som må ta over denne mammaen 😅🙈

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, med en hvit dagmamma er det vanlig med oppsigelsestid. Jeg skatter av inntekten og er nødt for å ha ordnete forhold

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, atropos skrev:

Høres ut som hun kan ha et aldri så lite kontrollproblem 😅 mitt råd til deg er å dumpe disse som kunder. Du har jo heldigvis mulighet til det. Det har ikke barnehagen som må ta over denne mammaen 😅🙈

Nei sant 🤣 Tenkte på det hva i all verden hun skal gjøre når hun skal ha barnet i barnehage. Hun kan ikke styre på som hun vil der. Men de har utsatt barnehagestart 1 år pga hun mente det ikke var bra nok for barnet.

Nå har jeg meldt far for å avtale tid om en prat. Jeg kunne ringe moren kl 21 skrev han tilbake. Tydelig hvem som er sjefen der i huset ja.

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Unnskyld meg, men jeg reagerer på språkbruken din. Jeg ville ikke ansatt deg som dagmamma hvis jeg hadde visst hvordan du uttaler deg om foreldrene her inne. Du kaller henne gal og hysterisk. Og sier: 

Barn får masse omsorg, en tur ut i vogna hver dag ( vi går tur i ca 1 time) og en tur på lekeplassen hver dag. Jeg synger og leser med barnet. 

Vis dem kontrakten som ligger på nett. Og at barn får masse omsorg er vel en selvfølgelighet, en times tur og en tur på lekeplassen, og litt sang og lesing er i mine øyne ikke nok av aktivisering. Hva ellers kan du tilby barnet og har du flere barn? 

Beklager at jeg er krass, men har jobbet som dagmamma selv og har hatt dagmamma. 

• Liker 7
Skrevet

Du er ikke den mest seriøse dagmammaen. Da hadde du ikke slengt med leppa på nettet om mennesker du kommer i kontakt med igjennom jobben.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...