Gå til innhold

"Blir vi ikke et par har vi iallefall hatt noen hyggelige møter"

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kom det plutselig mange kritiserende innlegg der kvinner alltid vil ha likestilling. Hva skjedde med at kvinnen skal ta initiativ om hun er interessert i date?

Anonymkode: ae9b3...8af

Begge skal ta initiativ

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da vil jo hun tro at du ikke er interessert og derfor miste interessen selv. Jeg gir opp mannfolk som aldri tar initiativ 

Anonymkode: c906c...39e

Ja og om hun tok insj til andre date så er jo ballen i ditt hjørne til ttedje date ts

Skrevet (endret)

Det kommer jo helt an på hva slags dame man ønsker seg det da. Aktiv eller passiv. På denne måten får du luket kraftig ut på et tidlig tidspunkt, og vil kanskje ende opp med ei dame som passer deg bedre. På den andre siden har du begrenset utvalget noe helt vanvittig. Det er altfor mange kvinner som er passive i datingfasen. Men de få du sitter igjen med, vil kanskje passe deg mye bedre, så hvorfor ikke? 

Men er du interessert, må du også kommunisere dette, ellers blir det mye usikkerhet. Det å ta henne ut på date en gang, viser kun din interesse der og da. Ikke videre. Så det at du tar initiativ første gang, betyr ikke at jobben er gjort. «Du får si ifra om du vil finne på noe en gang», er heller ikke en positiv tilnærming. 

Endret av Sphere
  • Liker 2
Skrevet

Mulig jeg tolker dette feil, men jeg synes det virker som at du har bestemt deg på forhånd at det ikke skal bli noe mer enn noen "hyggelige dater" og så stopp. Det du sier i trådtittelen, er det jeg av og til har tenkt sånn litt inn i datingen når jeg fremdeles er usikker, men begynner å lure på om dette kanskje ikke kommer til å gå. Det er en veldig defensiv holdning dersom du er på jakt etter en kjæreste.

Synes ikke det er så nøye med hvem som tar initiativ, så lenge det jevner seg ut i det lange løp. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok jo initiativ til første møte. Så JA jeg var interessert. Hadde ikke møtt henne om jeg ikke var det.

Jeg vil ikke ha en tafatt nikkedukke som forventer at alt skal havne i fanget hennes. Hun må gjøre en innsats selv også. 

Hennes tap. Hun hadde muligheten til å be meg ut/møte meg. Den tok hun ikke.

Anonymkode: 76236...0b5

Blir jo ditt tap og om du likte henne. Du heller får jo ikke møtt henne igjen

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, alli634 skrev:

Beklager, men dette fikk meg til å tenke at du egentlig ikke var så interessert.. Du burde heller ta initiativ selv, så får du jo fort vite om hun vil sees igjen eller ikke

Ja. Ts du burde omformulere den til det hadde vært hyggelig og treffes igjen. Da åpner du til at hun da gjerne foreslår nedte date.

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 timer siden, Sphere skrev:

Det kommer jo helt an på hva slags dame man ønsker seg det da. Aktiv eller passiv. På denne måten får du luket kraftig ut på et tidlig tidspunkt, og vil kanskje ende opp med ei dame som passer deg bedre. På den andre siden har du begrenset utvalget noe helt vanvittig. Det er altfor mange kvinner som er passive i datingfasen. Men de få du sitter igjen med, vil kanskje passe deg mye bedre, så hvorfor ikke? 

Men er du interessert, må du også kommunisere dette, ellers blir det mye usikkerhet. Det å ta henne ut på date en gang, viser kun din interesse der og da. Ikke videre. Så det at du tar initiativ første gang, betyr ikke at jobben er gjort. «Du får si ifra om du vil finne på noe en gang», er heller ikke en positiv tilnærming. 

Jeg tror ikke den taktikken for å luke ut de passive og sitte igjen med de aktive damene er noe bra heller skjønner du, for aktive damer hater jo passive menn. TS sier han ikke vil ha en tafatt nikkedukke, men de damene han da sikter mot vil jo heller ikke ha en tafatt tøffel som han fremstiller seg selv som. 

Kvinner som er aktive og tar kontroll har ikke mye tålmodighet med en usikker mann uten egen stemme som står og trekker på skuldrene og lar alt være på henne. De må ha en jevnbyrdig mann som er like aktiv, og vil oppfatte TS enten som en tøffel eller som at han ikke er spesielt interessert. Og en kvinne som vet hva hun vil ha og går for det kaster ikke bort tiden på sånt.

En annen ting TS har misforstått er at han tror at ved å ta initiativ på første date så har han allerede liksom gjort det klart at han helt åpenbart er interessert i å date denne personen inn i evigheten. Men det er ikke sånn det fungerer, første date er testen, først etter denne bestemmer begge seg for om man vil date mer. Når TS signaliserer lav eller ingen interesse etter første date så er dette i dagens tinder-verden relativt klar beskjed til den andre om at man bare skal la det ligge og gå videre, dette funket ikke. For at det skal bli date nummer to så må begge parter vise en interesse for det.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Jeg tror ikke den taktikken for å luke ut de passive er noe bra heller skjønner du, for aktive damer hater jo passive menn. TS sier han ikke vil ha en tafatt nikkedukke, men de damene han da sikter mot vil jo heller ikke ha en tafatt tøffel som han liker å fremstille seg selv som. 

Kvinner som er aktive og tar kontroll har ikke mye tålmodighet med en usikker mann uten egen stemme som står og trekker på skuldrene og lar alt være på henne. De må ha en jevnbyrdig mann som er like aktiv, og vil oppfatte TS enten som en tøffel eller som at han ikke er spesielt interessert. Og en kvinne som vet hva hun vil ha og går for det kaster ikke bort tiden på sånt.

En annen ting TS har misforstått er at han tror at ved å ta initiativ på første date så har han allerede liksom gjort det klart at han helt åpenbart er interessert i å date denne personen inn i evigheten. Men det er ikke sånn det fungerer, første date er testen, først etter denne bestemmer begge seg for om man vil date mer. Når TS signaliserer lav eller ingen interesse etter første date så er dette i dagens tinder-verden relativt klar beskjed til den andre om at man bare skal la det ligge og gå videre, dette funket ikke. For at det skal bli date nummer to så må begge parter vise en interesse for det.

Tja, etter min erfaring er heller ikke «aktive damer» en homogen gruppe. Det er da nok av kvinner som synes det er greit å ta styringen, og som gjerne har en mer eller mindre passiv mann. En passiv mann behøver heller ikke være usikker eller tøffel. Det kan også være et personlig valg. Men som sagt, han begrenser utvalget noe helt vanvittig. Det er risikoen han løper.

Resten var jeg jo også innom i siste avsnitt, så der er vi absolutt enige.

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er min innstilling til dating. 

Jeg er en mann som har datet flere kvinner de siste månedene; 4 kvinner siden mars, det har blitt 1-3 møter med hver av dem. Akkurat nå møter jeg ikke noen, men innstillingen kommer til å være den samme uansett hvem jeg møter. Da har jeg en sunn innstilling mener jeg selv og daten/jeg slipper å bli for skuffet når det ikke ligger noe mer i det enn det. 

Når jeg har møtt noen har jeg tatt initiativ til første møte og latt kvinnen ta initiativ til de neste. Vil hun møtes, møtes vi, vil hun ikke tar hun heller ikke kontakt. Jeg vil heller ta det med ro og la henne velge tempoet. 

Hva tenker dere om denne innstillingen? 

Anonymkode: 76236...0b5

Jeg tror det er lurt, samtidig må du huske å tenke over om du VIL møtes igjen. Ikke bli desperat og ta til takke med noe som ikke blir bra. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Cuntzilla skrev:

Jeg tror ikke den taktikken for å luke ut de passive og sitte igjen med de aktive damene er noe bra heller skjønner du, for aktive damer hater jo passive menn. TS sier han ikke vil ha en tafatt nikkedukke, men de damene han da sikter mot vil jo heller ikke ha en tafatt tøffel som han fremstiller seg selv som. 

Dette blir jo litt feil, grunnen til at jeg er passiv (om definisjonen på passiv her er å ikke initiere dater i startfasen) er jo nettop for å luke ut passive menn. Jeg vil ha en mann som ikke er redd for å ta styringen, som går etter det han vil ha, som har maskuline kvaliteter og er en mann jeg kan respektere, se opp til og følge. Om han initiere betyr så klart ikke at han er alt dette, men en tafatt mann er hvert fall ikke dette.

Jeg er forøvrig ikke passiv selv heller vil jeg si, selv om jeg ikke aktivt spør om dater. Det er feminine måter å ta iniativ/vise interesse på (nå snakker jeg ikke om 1 sekund lenger øyenkontakt...) og det er maskuline måter.

Anonymkode: a0a11...a4f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir jo litt feil, grunnen til at jeg er passiv (om definisjonen på passiv her er å ikke initiere dater i startfasen) er jo nettop for å luke ut passive menn. Jeg vil ha en mann som ikke er redd for å ta styringen, som går etter det han vil ha, som har maskuline kvaliteter og er en mann jeg kan respektere, se opp til og følge. Om han initiere betyr så klart ikke at han er alt dette, men en tafatt mann er hvert fall ikke dette.

Jeg er forøvrig ikke passiv selv heller vil jeg si, selv om jeg ikke aktivt spør om dater. Det er feminine måter å ta iniativ/vise interesse på (nå snakker jeg ikke om 1 sekund lenger øyenkontakt...) og det er maskuline måter.

Anonymkode: a0a11...a4f

En mann du kan se opp til og følge??? Hæ?

Anonymkode: d94e8...d80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...