AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #21 Skrevet 8. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I så fall er det hennes tap om hun er interessert og ikke tar kontakt fordi hun mener at jeg burde gjøre det. Anonymkode: 76236...0b5 Eh... Det er vel også ditt tap? Anonymkode: d94e8...d80 5
Gjest Overrasket Skrevet 8. august 2018 #22 Skrevet 8. august 2018 For meg høres det ut som en litt tiltaksløs og viljeløs holdning.
Gent82 Skrevet 8. august 2018 #23 Skrevet 8. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hørte ikke mer fra dem. Det tolket jeg som at de ikke var interessert. Anonymkode: 76236...0b5 Men måtte de ta initiativ fra date #2 og fremover? 4,5,6 osv?? Det er jo helt sprøtt.. 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #24 Skrevet 8. august 2018 Det er vanlig at mannen tar initiativ til date nummer 1 og 2. Selv om mannen tar initiativ til date nr. 1 - når han ikke har møtt henne - er det jo slett ikke sikkert han er interessert i noen date nr. 2 når han har fått møtt dama. Derfor er det viktigst at mannen viser at han er interessert etter date nr. 1. Om hun ikke hører noe fra han etter date nr. 1 tror hun at han ikke er interessert. Dere kan gnåle om likestilling, men det er en forskjell på kjønnene på dette området. En trygg og handlekraftig mann er det vi ønsker oss. Anonymkode: 18ece...1d6 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #25 Skrevet 8. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er min innstilling til dating. Jeg er en mann som har datet flere kvinner de siste månedene; 4 kvinner siden mars, det har blitt 1-3 møter med hver av dem. Akkurat nå møter jeg ikke noen, men innstillingen kommer til å være den samme uansett hvem jeg møter. Da har jeg en sunn innstilling mener jeg selv og daten/jeg slipper å bli for skuffet når det ikke ligger noe mer i det enn det. Når jeg har møtt noen har jeg tatt initiativ til første møte og latt kvinnen ta initiativ til de neste. Vil hun møtes, møtes vi, vil hun ikke tar hun heller ikke kontakt. Jeg vil heller ta det med ro og la henne velge tempoet. Hva tenker dere om denne innstillingen? Anonymkode: 76236...0b5 Hvis du ikke tar initiativ til neste med meg, så blir det ingen date. Jeg avventer direkte initiativ fra mannen, men jeg gir veldig positiv respons på alle initiativ. Dette gjør jeg rett og slett av erfaring. Er han virkelig interessert og har selvtilliten, så ber han meg ut. En fyr som avventer mitt initiativ i starten vil det ikke bli noe mer med, rett og slett. Jeg har ingen god erfaring med å måtte be en mann ut. (Kvinne, 28, om det har noe å si). Anonymkode: 31980...19f 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #26 Skrevet 8. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: De trodde sikkert at du ikke var interessert. Ingen gidder å mase på noen som ikke viser at de er interesserte Anonymkode: c906c...39e Jeg tok jo initiativ til første møte. Så JA jeg var interessert. Hadde ikke møtt henne om jeg ikke var det. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen damer gjør det, andre damer gjør ikke det! Så om du likte en av de damene som er interessert men ikke tar initiativ så er det jo ergerlig - om dere egentlig begge hadde lyst til møtes. Innstillingen din er din innstilling og den skader jo ingen, er det så mye det går ann å mene om den da? Så skjønner ikke jeg helt linken til likestilling? Dette har vel ingenting med likestilling å gjøre? Opplys meg! Anonymkode: b62a1...482 Jeg vil ikke ha en tafatt nikkedukke som forventer at alt skal havne i fanget hennes. Hun må gjøre en innsats selv også. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh... Det er vel også ditt tap? Anonymkode: d94e8...d80 Hennes tap. Hun hadde muligheten til å be meg ut/møte meg. Den tok hun ikke. Anonymkode: 76236...0b5 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #27 Skrevet 8. august 2018 7 timer siden, Overrasket skrev: For meg høres det ut som en litt tiltaksløs og viljeløs holdning. Helt enig. Hun hadde muligheten til å bli bedre kjent med meg og møtes igjen. Det gjelder alle jeg har møtt. 7 timer siden, Gent82 skrev: Men måtte de ta initiativ fra date #2 og fremover? 4,5,6 osv?? Det er jo helt sprøtt.. Ja. Det var meningen at de skulle ta initiativ de første gangene iallefall. Kom aldri lenger enn til 3dje date, jeg hadde tatt mer initiativ når jeg hadde visst at hun /daten var interessert. 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanlig at mannen tar initiativ til date nummer 1 og 2. Selv om mannen tar initiativ til date nr. 1 - når han ikke har møtt henne - er det jo slett ikke sikkert han er interessert i noen date nr. 2 når han har fått møtt dama. Derfor er det viktigst at mannen viser at han er interessert etter date nr. 1. Om hun ikke hører noe fra han etter date nr. 1 tror hun at han ikke er interessert. Dere kan gnåle om likestilling, men det er en forskjell på kjønnene på dette området. En trygg og handlekraftig mann er det vi ønsker oss. Anonymkode: 18ece...1d6 Det gav jeg jo beskjed om at jeg var. "Vil du møtes igjen er det bare å si ifra." 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke tar initiativ til neste med meg, så blir det ingen date. Jeg avventer direkte initiativ fra mannen, men jeg gir veldig positiv respons på alle initiativ. Dette gjør jeg rett og slett av erfaring. Er han virkelig interessert og har selvtilliten, så ber han meg ut. En fyr som avventer mitt initiativ i starten vil det ikke bli noe mer med, rett og slett. Jeg har ingen god erfaring med å måtte be en mann ut. (Kvinne, 28, om det har noe å si). Anonymkode: 31980...19f Jeg ber ut den første gangen. Anonymkode: 76236...0b5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #28 Skrevet 8. august 2018 Kvinne på 27 her, med 2 langvarige forhold bak seg + endeløst antall flørter og ff: I alle mine forhold/flørter har jeg faktisk tatt initiativ og vært mest på. Det er faktisk helt ok for meg, jeg trives med det og blir kåt av å sjefe. Men jeg er en enhjørning, tror jeg. Mange venniner og bekjente er slike som venter hjemme i stua på drømmeprinsen som skal ta seg av alt. Og så skjer det ingenting fordi de er egentlig ikke ute der og gjør noe fornuftig for å komme nærmere prinsen. Har også en del kompiser som har grått på skuldera mi over jenta som glapp vekk, hu som flytta uten at han fikk si hva han følte og nå er det ikke vits. Hun som ble sammen med noen andre. Jeg kjefter alltid på dem og sier at de må ta i et tak og alltid ytre følelsene sine! La det starte med et ektefølt kompliment: "jeg trives godt sammen med deg, vi prater så godt sammen"! Vi lever bare et liv, og jeg tror det er det som driver meg og gjør meg så frempå. Jeg har gått bort til menn jeg aldri har snakka med og spurt om de vil kline på badet. Mitt lengste forhold kom ut i fra at jeg kjeda meg og spurte en medstudent om han ville pule. Bare noen tanker. Skal ikke si hva du skal eller ikke skal gjøre i din situasjon, men kanskje du begynner å reflektere utav noe av dette. Anonymkode: 05fe4...7dd 5
Cuntzilla Skrevet 8. august 2018 #29 Skrevet 8. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan godt hende det ligger noe i det. Jeg vil ikke bli såret og lar derfor henne styre. Da vet jeg at hun er interessert i noe mer. Anonymkode: 76236...0b5 7 timer siden, AnonymBruker skrev: I så fall er det hennes tap om hun er interessert og ikke tar kontakt fordi hun mener at jeg burde gjøre det. Anonymkode: 76236...0b5 Du kan godt kalle det hennes tap, men du vinner da ingenting på det heller. OK, ingen blir ikke såret, men begge blir tapere. Min innstilling er iallfall gå for det jeg vil ha, og jeg får det jeg vil ha også. Om du ikke alltid vinner på å gi litt, så vinner du oftere på det enn du gjør på å trekke deg. Du går jo rett og slett inn for å tape, taktikken din er bare å tape med glans og verdighet. Men det er fremdeles å tape. Vinner-taktikk er å alltid gå for gull, ikke å gå for at taperplassen skal være mest mulig komfortabel. 7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #30 Skrevet 8. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men forskjellen er at han allerede har invitert hun med ut og vist at han er interessert Anonymkode: 49805...977 Det er ikke gitt at han er interessert i en date nummer to bare fordi han inviterte til den første. Faktisk vil jeg si at andre date er mye skumlere å be om, for da er det mer personlig om man skulle bli avvist. Anonymkode: 32366...644 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #31 Skrevet 8. august 2018 Jeg tror det er lurt, det du gjør. Damer som vil ha en mann som løper etter dem er jo ikke du interessert i uansett. Det eneste jeg er skeptisk til er "si fra om du vil møtes igjen". Ville tolket deg som veldig likegyldig og care. Men jeg tror ikke jeg er dama for deg, uansett. Tror dette opplegget ditt øker sannsynligheten for at du får en dame som passer deg (Men tror det er ganske få damer som passer deg, da) Anonymkode: b62a1...482 2
AnonymBruker 42 Skrevet 8. august 2018 #32 Skrevet 8. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om denne innstillingen? Synes den innstillingen er "god som gull"! Gjør det som funker for deg. Personlig har jeg alltid "matchet" best med de damene som selv tar førsteinitiativ. Kan tenkes det skyldes "fordommer", og at jeg sitter med et litt skakt bilde av "på gjerde"-damer, men slik er det altså. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #33 Skrevet 9. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok jo initiativ til første møte. Så JA jeg var interessert. Hadde ikke møtt henne om jeg ikke var det. Jeg vil ikke ha en tafatt nikkedukke som forventer at alt skal havne i fanget hennes. Hun må gjøre en innsats selv også. Hennes tap. Hun hadde muligheten til å be meg ut/møte meg. Den tok hun ikke. Anonymkode: 76236...0b5 Man er vel ikke en tafatt nikkedukke selv om man ikke er den som tar initiativ til andre date??? Noen er helt sikkert tafatte på sjekkemarkedet, men jeg synes nesten det er deg. Du virker å ha svært lite erfaring med kvinner og forhold. Og nikkedukke? Dersom du møter disse kvinnene på nett, vil jeg si at det å ta initiativ til første date faktisk ikke teller. Det som teller er det å ta initiativ etter at man har møttes og blitt kjent. Anonymkode: d94e8...d80 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #34 Skrevet 9. august 2018 7 timer siden, Cuntzilla skrev: Du kan godt kalle det hennes tap, men du vinner da ingenting på det heller. OK, ingen blir ikke såret, men begge blir tapere. Min innstilling er iallfall gå for det jeg vil ha, og jeg får det jeg vil ha også. Om du ikke alltid vinner på å gi litt, så vinner du oftere på det enn du gjør på å trekke deg. Du går jo rett og slett inn for å tape, taktikken din er bare å tape med glans og verdighet. Men det er fremdeles å tape. Vinner-taktikk er å alltid gå for gull, ikke å gå for at taperplassen skal være mest mulig komfortabel. Enig. Rart ha. Ikke ser det selv. Taktikken er skreddersydd for å ikke risikere å tape ansikt. Anonymkode: d94e8...d80 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #35 Skrevet 9. august 2018 Hadde nok ikke funket med meg, men jeg ser etter en mann som tør å ta ledelsen og gå mot det han vil ha, så hvordan han håndtere første dater er en veldig grei måte å se dette på. Jeg lar alltid en mann initiere første date og planlegge denne, jeg kan fint ta kontakt først etterpå og si at jeg har lyst til å møte han igjen, men også her lar jeg han være lederen om han ikke spesifikt ber meg om det. Om jeg fremdeles liker han etter to dater kan jeg fint ta iniativ selv til dater, men om det alltid er jeg som må jobbe for "forholdet" og jeg føler han ikke er spesielt interessert så trekker jeg meg tilbake. Anonymkode: a0a11...a4f 1
B.Wooster Skrevet 9. august 2018 #36 Skrevet 9. august 2018 Ts; jeg synes du har prøvd metoden din lenge nok til å si at det ikke funker så bra. Likestilling betyr tross alt bare at kjønnene har like muligheter, ikke at handlingsmønster, følelser og tanker kommer til å forandre seg. Det kan selvsagt dukke opp en dame som tar initiativ, men i ettertid trenger ikke hun være noe som helst mer å satse på, enn noen av de andre. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #37 Skrevet 9. august 2018 De fleste damer viser at dem er interessert ved å ta kontakt/spørre om forskjellige ting. Når man svarer kan man også foreslå en ny date. Enkelt & greit. Anonymkode: c3520...11c
alli634 Skrevet 9. august 2018 #38 Skrevet 9. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Hun hadde muligheten til å bli bedre kjent med meg og møtes igjen. Det gjelder alle jeg har møtt. Ja. Det var meningen at de skulle ta initiativ de første gangene iallefall. Kom aldri lenger enn til 3dje date, jeg hadde tatt mer initiativ når jeg hadde visst at hun /daten var interessert. Det gav jeg jo beskjed om at jeg var. "Vil du møtes igjen er det bare å si ifra." Jeg ber ut den første gangen. Anonymkode: 76236...0b5 Beklager, men dette fikk meg til å tenke at du egentlig ikke var så interessert.. Du burde heller ta initiativ selv, så får du jo fort vite om hun vil sees igjen eller ikke 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #39 Skrevet 9. august 2018 Ganske stor forskjell på "bare å si ifra om du vil treffes igjen" og "jeg vil gjerne treffe deg igjen". Det første sier bare "jeg bryr meg ikke så veldig", det andre sier "jeg er interessert". Anonymkode: 8bf11...b14 3
Maleficenta Skrevet 9. august 2018 #40 Skrevet 9. august 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er min innstilling til dating. Jeg er en mann som har datet flere kvinner de siste månedene; 4 kvinner siden mars, det har blitt 1-3 møter med hver av dem. Akkurat nå møter jeg ikke noen, men innstillingen kommer til å være den samme uansett hvem jeg møter. Da har jeg en sunn innstilling mener jeg selv og daten/jeg slipper å bli for skuffet når det ikke ligger noe mer i det enn det. Når jeg har møtt noen har jeg tatt initiativ til første møte og latt kvinnen ta initiativ til de neste. Vil hun møtes, møtes vi, vil hun ikke tar hun heller ikke kontakt. Jeg vil heller ta det med ro og la henne velge tempoet. Hva tenker dere om denne innstillingen? Anonymkode: 76236...0b5 Men blir det ikke feil at hun må ta initiativet ALLE de andre gangene? Er jo opp til begge å vise interesse. Ikke rart det ikke blir flere møter om du KUN tar initiativ til første møte. Da tror jo dama at du ikke er interessert 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå