Gå til innhold

"Blir vi ikke et par har vi iallefall hatt noen hyggelige møter"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er min innstilling til dating. 

Jeg er en mann som har datet flere kvinner de siste månedene; 4 kvinner siden mars, det har blitt 1-3 møter med hver av dem. Akkurat nå møter jeg ikke noen, men innstillingen kommer til å være den samme uansett hvem jeg møter. Da har jeg en sunn innstilling mener jeg selv og daten/jeg slipper å bli for skuffet når det ikke ligger noe mer i det enn det. 

Når jeg har møtt noen har jeg tatt initiativ til første møte og latt kvinnen ta initiativ til de neste. Vil hun møtes, møtes vi, vil hun ikke tar hun heller ikke kontakt. Jeg vil heller ta det med ro og la henne velge tempoet. 

Hva tenker dere om denne innstillingen? 

Anonymkode: 76236...0b5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Good luck

Anonymkode: 07b3b...975

• Liker 4
Skrevet

I de fleste tilfeller har det vært mannen som har tatt initiativ til date. Og der hvor han er interessert i å gå videre, så tar han det alltid opp på første date at han vil treffes videre. 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor tar du ikke initiativ til andre møte om du liker henne godt?

• Liker 8
Skrevet

Grei innstilling forsåvidt, men tenker at du også kan ta initiativ til et neste møte om du har lyst til nettopp det.

Gjør det du føler for og ikke spill så mye spill eller lag for mye regler for deg selv. Det er min innstilling :)

Virker også som du har laget et opplegg som skal sørge for at det ikke blir noe mer for å beskytte deg selv, du vil ikke involvere deg eller la deg bli sårbar og har en slags innstilling om at det aldri kommer til å bli noe uansett som du gjør til en selvoppfyllende profeti. 

Begge går videre uten at noen ble såret, men du får deg jo heller aldri noe mer enn 1-3 dater på den måten.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nå kom det plutselig mange kritiserende innlegg der kvinner alltid vil ha likestilling. Hva skjedde med at kvinnen skal ta initiativ om hun er interessert i date?

Anonymkode: ae9b3...8af

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå kom det plutselig mange kritiserende innlegg der kvinner alltid vil ha likestilling. Hva skjedde med at kvinnen skal ta initiativ om hun er interessert i date?

Jeg rekker aldri å ta initiativet, fordi de er så på at de gjerne vil det. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4 kvinner siden mars, det har blitt 1-3 møter med hver av dem.

Du tok initiativ til første date med alle. De tok alle tydeligvis initiativ til date nr2. Hva skjedde på date nr3? Siden du har avsluttet alle forhold..

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likestilling er jo at begge gjør det samme, tar initiativ hvis de er interessert. Det er vel det de fleste her har siktet til.

Kan selvsagt være mange føler eller mener det er vanlig at mannen gjør det først. Det som er sikkert er at man iallfall tenker at om den andre er interessert så vil den ta initiativ til nytt møte, akkurat som TS mener kvinnen skal gjøre. Men så gjør han det jo ikke selv virker det som, så da blir det dårlig taktikk. Kanskje hun sitter og tenker akkurat det samme, vil han møtes så sier han det. Så sitter kanskje to personer der og er interessert i et nytt møte, men begge antar at den andre ikke er det siden de ikke hører noe.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Cuntzilla said:

Likestilling er jo at begge gjør det samme, tar initiativ hvis de er interessert. Det er vel det de fleste her har siktet til.

Kan selvsagt være mange føler eller mener det er vanlig at mannen gjør det først. Det som er sikkert er at man iallfall tenker at om den andre er interessert så vil den ta initiativ til nytt møte, akkurat som TS mener kvinnen skal gjøre. Men så gjør han det jo ikke selv virker det som, så da blir det dårlig taktikk. Kanskje hun sitter og tenker akkurat det samme, vil han møtes så sier han det. Så sitter kanskje to personer der og er interessert i et nytt møte, men begge antar at den andre ikke er det siden de ikke hører noe.

Men forskjellen er at han allerede har invitert hun med ut og vist at han er interessert ;)

Anonymkode: 49805...977

• Liker 2
Skrevet

Er det bare invitasjon til date som teller da? Hva om hun tar initiativ til å sende meldinger eller ringe, teller ikke det? 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det finnes ingen likestilling i dating. Menn må slutte å si/håpe på dette. 

Endret av Ramona
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, frubaluba skrev:

I de fleste tilfeller har det vært mannen som har tatt initiativ til date. Og der hvor han er interessert i å gå videre, så tar han det alltid opp på første date at han vil treffes videre. 

Jeg har sagt at hun bare må si fra om hun vil møtes igjen. Da har jeg gjort mitt føler jeg; tatt initiativ til første date og åpnet for at hun kan ta kontakt om hun vil møtes mer. 

1 time siden, OppNedPåAlt skrev:

Hvorfor tar du ikke initiativ til andre møte om du liker henne godt?

Fordi jeg vil at hun skal gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Cuntzilla skrev:

Virker også som du har laget et opplegg som skal sørge for at det ikke blir noe mer for å beskytte deg selv, du vil ikke involvere deg eller la deg bli sårbar og har en slags innstilling om at det aldri kommer til å bli noe uansett som du gjør til en selvoppfyllende profeti. 

Kan godt hende det ligger noe i det. Jeg vil ikke bli såret og lar derfor henne styre. Da vet jeg at hun er interessert i noe mer.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Gent82 skrev:

Du tok initiativ til første date med alle. De tok alle tydeligvis initiativ til date nr2. Hva skjedde på date nr3? Siden du har avsluttet alle forhold..

Jeg hørte ikke mer fra dem. Det tolket jeg som at de ikke var interessert.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan godt hende det ligger noe i det. Jeg vil ikke bli såret og lar derfor henne styre. Da vet jeg at hun er interessert i noe mer.

Men da vil jo hun tro at du ikke er interessert og derfor miste interessen selv. Jeg gir opp mannfolk som aldri tar initiativ 

Anonymkode: c906c...39e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte ikke mer fra dem. Det tolket jeg som at de ikke var interessert.

De trodde sikkert at du ikke var interessert. Ingen gidder å mase på noen som ikke viser at de er interesserte 

Anonymkode: c906c...39e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Cuntzilla skrev:

Kanskje hun sitter og tenker akkurat det samme, vil han møtes så sier han det. Så sitter kanskje to personer der og er interessert i et nytt møte, men begge antar at den andre ikke er det siden de ikke hører noe.

I så fall er det hennes tap om hun er interessert og ikke tar kontakt fordi hun mener at jeg burde gjøre det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen damer gjør det, andre damer gjør ikke det! Så om du likte en av de damene som er interessert men ikke tar initiativ så er det jo ergerlig - om dere egentlig begge hadde lyst til  møtes. Innstillingen din er din innstilling og den skader jo ingen, er det så mye det går ann å mene om den da? Så skjønner ikke jeg helt linken til likestilling? Dette har vel ingenting med likestilling å gjøre? Opplys meg! 

Anonymkode: b62a1...482

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men forskjellen er at han allerede har invitert hun med ut og vist at han er interessert ;)

Anonymkode: 49805...977

Ja. Og da er det opp til henne og ta kontakt neste gang. 

22 minutter siden, Duff skrev:

Er det bare invitasjon til date som teller da? Hva om hun tar initiativ til å sende meldinger eller ringe, teller ikke det? 

Ja. Hvis jeg ikke hadde tatt initiativ til å møtes hadde det ikke skjedd heller. 

Jo det teller. Det som teller mest er å møtes. Jeg liker ikke å tekste frem og tilbake i en evighet.

19 minutter siden, Ramona skrev:

Det finnes ingen likestilling i dating. Menn må slutte å si/håpe på dette. 

Det gjør det. Vi lever i 2018.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...