AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Jeg skal inn til første møte med lege denne mnd for ivf. Jeg sliter litt med at jeg ikke har noen fridager på jobb, så jeg kan ikke ta meg noe fri for dette. Vet at jeg har krav til å dra til legen. Men problemet er at klinikken ikke er i nærheten av jobb, det er legen... Er usikker på hvor mange behandlinger og legetimer jeg må på. Så la oss si det funker på første forsøket. Hvor mange gang ca må man beregne for å dra fra jobb? Anonymkode: 2fb41...e42
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Ganske mange... Det er en del kontroller for å kontrollere eggstørrelse. Så egguthenting (får som regel sykemelding til denne), så innsetting Jobb og ivf er noe herk. Ventetiden mellom egginnsett og testdag kan være vanskelig. Anonymkode: 2f218...418 1
Alvildeivf Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Snakk med legen, jeg har avtale om å ringe /SMS når jeg trenger sykemelding. Pluss st jeg bruker velferdspermisjon fra jobben ☺️
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Jeg var vel inne to ganger, tror jeg. Første gang for å sjekke at nedregulering var i boks, så for å sjekke eggstørrelse og justere medisiner. Deretter var det uttak, og borte i tre dager. Når man sjekker eggstørrelse på riksen er det litt styr, for man må ta blodprøve før klokken ett og får time til kontroll etter klokken 13. Vet ikke om det er sånn andre steder. Denne gangen har jeg tenkt å snakke med lege og få en sykemelding for flere dager. Har en jobb hvor jeg har egne pasienter, så jeg har også informert sjefen om at jeg blir borte slik at de ikke setter opp avtaler. Synes det er mye mindre stress enn å måtte avlyse og prøve å finne nye tider. Anonymkode: 793ed...b53
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Jeg var inne på 2-3 kontroller hver gang, og sykemeldt mellom uttak og innsett. Jeg valgte å fortelle sjefen at vi holdt på med ivf, og at jeg kom til å være borte fra jobb, men visste ikke nøyaktige datoer på forhånd. Jeg måtte reise et stykke, og fikk sykemelding for noen av kontrollene. Det siste forsøket tok jeg ferie, for selv om sjefen var forståelsesfull, kjente jeg på dårlig samvittighet overfor jobb midt oppi alle de andre følelsene. Anonymkode: 644d4...df4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå