Gå til innhold

Gravid etter Cerazette-slutt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle fininger. Jeg sluttet på Cerazette "minipille" for tre-fire uker siden. Har ikke fått mensen ennå, og den har jeg ikke hatt på mange år som følge av at jeg har gått på prevansjon, men jeg har også vært undervektig i et par år og som følge av det mistet jeg mensen. 

Vil dere dele erfaringer med å slutte på pilla; hvor lang tid tok det før dere fikk mensen, og fikk dere mensen FØR dere ble gravide etter pilleslutt? MÅ jeg få igjen mensen for å kunne bli gravid, selv om jeg ikke går på noe som helst?

Takker for alle svar <3

Anonymkode: 29c9f...962

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid etter å ha sluttet med Cerazette. Da hadde jeg først hatt hormonspiral og ikke menstruasjon på 7 år. Ble gravid på første eggløsning etter pilleslutt, så fikk ikke menstruasjon først. 

Anonymkode: 1818c...3e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid 3-4 mnd etter pilleslutt. Da hadde jeg mensen i hytt og vær. Hadde også mensen de siste mnd med cerazette. Litt innimellom 

Anonymkode: 21354...24c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvordan du visste at du hadde eggløsning etter så lenge uten mens?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvordan du visste at du hadde eggløsning etter så lenge uten mens?

Er det meg du sikter til?

Jeg ante ingenting om når jeg hadde eggløsning, men siden jeg ikke fikk menstruasjon igjen før graviditeten, så må jeg jo ha blitt gravid på første eggløsning etter pille -og spiral slutt. Jeg valgte å bestille time hos privat gynekolog for tidlig ultralyd, for å finne ut ca hvor langt jeg var på vei. Var da 11uker. Sluttet med piller i April ca, fant ut jeg var gravid i juli og var på UL i august. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det meg du sikter til?

Jeg ante ingenting om når jeg hadde eggløsning, men siden jeg ikke fikk menstruasjon igjen før graviditeten, så må jeg jo ha blitt gravid på første eggløsning etter pille -og spiral slutt. Jeg valgte å bestille time hos privat gynekolog for tidlig ultralyd, for å finne ut ca hvor langt jeg var på vei. Var da 11uker. Sluttet med piller i April ca, fant ut jeg var gravid i juli og var på UL i august. 

Detter er forresten 7 år siden. Barnet begynner på skolen om en uke 😂

• Liker 1
Skrevet

Aha! Tusen takk!! Og lykke til med skole start!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...