AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Hei. Jeg er ikke fornøyd med fastlegen min, og prøver å finne noen i nærheten (bor i Kronstad i Bergen) Jeg lurer på om noen kan anbefale noen fastelege kontor og fastlege (og for all del, er det noen man bør unngå)? På forhånd takk Anonymkode: 1f3df...fd0
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Har du sjekket legelisten? De fleste leger har omtaler der. www.legelisten.no Anonymkode: 23385...e72
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er ikke fornøyd med fastlegen min, og prøver å finne noen i nærheten (bor i Kronstad i Bergen) Jeg lurer på om noen kan anbefale noen fastelege kontor og fastlege (og for all del, er det noen man bør unngå)? På forhånd takk Anonymkode: 1f3df...fd0 Hold deg unna Nygårdsgaten 4. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket legelisten? De fleste leger har omtaler der. www.legelisten.no Anonymkode: 23385...e72 Hvor representativ er legelisten for pasientenes anbefaling/fraråding? Jeg har lest flere vurderinger der av leger jeg selv har vært hos, men kjenner meg ikke igjen på noen måte i vurderingene andre har gitt. I Bergen er det et generasjonsskifte på fastlegene. Mange er i ferd med å trappe ned eller gå av for aldersgrensen mens nye og yngre er på vei inn. Det er også problematisk å få solgt legepraksiser, sist jeg så var der 12 ledige fastlegehjemler. Hvilken type lege du har behov for er jo også noe du må ta med i beregningen når du velger, hvordan det er med parkering eller om du skal kunne gå eller bruke offentlig fremkomstmidler. Hyppighet av behov og nærhet til apotek er det nødvendig for deg? Anonymkode: 5b6fe...52a
Carla Neto Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg er ikke fornøyd med fastlegen min, og prøver å finne noen i nærheten (bor på Kronstad i Bergen) Jeg lurer på om noen kan anbefale noen fastelege kontor og fastlege (og for all del, er det noen man bør unngå)? På forhånd takk Anonymkode: 1f3df...fd0 Endret 8. august 2018 av Carla Neto
netpuppy Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Jeg har fastlege på Helsetorget i sentrum og har vært veldig fornøyd med de 🙂
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hold deg unna Nygårdsgaten 4. Anonymkode: 5b6fe...52a Nygårdsgaten 4 inneholder 3 legesenter med tilsammen 11 leger (deriblandt byens mest populære lege), samt privatpraktiserende og avtalespesialister. Hvis du er misfornøyd med noen må du nesten si den personen og ikke hele bygården. Ts jeg har fastlege hos Nygårdsgaten legesenter og er fornøyd med dem. Lett å bestille time på nett, kan kommunisere med legene via nettsystem, får raskt hjelp på tlf hvis det er noe, har fått time på dagen de gangene det har vært noe akutt (evt dagen etterpå hvis jeg har ringt sent), rene lokaler, skjermet skranke så ikke alle hører hva du sier, hyggelige sekretærer og så liker jeg at det er dør mellom venterommet og korridoren inn dit legekontorene er. Også veldig praktisk med apotek i 1.etg i samme bygg. Om du er fornøyd med fastlegen din handler også mye om kjemi, og om hvilke forventninger du har. Det lureste er å finne noen i grei avstand fra der du bor for de gangene du trenger lege og ikke er i form til lang transport og der det er flere leger på kontoret som kan vikariere for hverandre. Anonymkode: 99788...a47
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest flere vurderinger der av leger jeg selv har vært hos, men kjenner meg ikke igjen på noen måte i vurderingene andre har gitt. Anonymkode: 5b6fe...52a Det sier vel kanskje mest om deg? Anonymkode: 99788...a47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå