Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! 

Jeg tenkte å få (enda mer) stålkontroll på økonomien enn det jeg har i utgangspunktet. Og dermed er det alltid nyttig å høre hvordan andre gjør det så jeg kanskje får noen gode tips.

Det jeg lurer på er: Hvordan ordning har dere på økonomistyring? Gjerne fortell litt!
Har dere en regningskonto, en sparekonto og en lønnskonto for eksempel? Overfører dere alt som skal til regninger over til regningskonto med en gang lønna kommer, og et fast beløp til sparing? Så dere kun sitter igjen med det som skal brukes til mat/aktiviteter etc.? Har dere en egen matkonto? Feriekonto? yes, hvordan gjør dere det i deres husholdning?

Jeg vil gjerne ha et ryddig, oversiktlig og smart system. Så alle tips i forhold til dette er kjekt å ha :)

Anonymkode: 4a9fc...604

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har et noe komplisert system, da jeg flytter penger ut  og inn mellom brukskonto (=regningskonto) og en konto med høyere rente, flere ganger pr mnd :) Det som ikke går til regninger og mat/husholdning, spares.

Anonymkode: b76b0...6c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regningskonto, sparekonto og brukskonto. Lønna går inn på regningskonto og jeg overfører planlagt beløp til brukskonto når jeg får lønn. Har tidligere regna ut ca hva jeg bruker på regninger i måneden, det inkl da også ting som faktureres halvårlig eller årlig (lisens, forsikringer osv.), og sørger for at det alltid er nok å ta av der. Resten går til sparekonto/fond. 

Anonymkode: de32e...813

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...