AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Hei! Etter å ha vært guttemamma i noen år så stusser jeg over en del ting. Jeg mistenker at man bruker mer penger på klær til små jenter enn gutter. Jeg har ei venninne med en gutt og ei jente. Mamman kjøper mye mer klær til dattera. Det er tydelig at hun liker å kjøpe jenteklær, kjoler, hårbøyler. Gutten er det ikke så farlig med virker det som. Han kan gå i hva som helst. Jeg ser også på kjøp og salg- grupper på netter at jenteklær er mye enklere å få solgt enn gutteklær. Gutteklærne blir det som regel bydd mindre for, og de ligger lenger ute. Noen som er enig eller kjenner seg igjen i dette? Og ja, jeg kunne godt tenk meg ei jente å dulle opp selv, haha! Anonymkode: 22688...8e1
hocane Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Etter å ha vært guttemamma i noen år så stusser jeg over en del ting. Jeg mistenker at man bruker mer penger på klær til små jenter enn gutter. Jeg har ei venninne med en gutt og ei jente. Mamman kjøper mye mer klær til dattera. Det er tydelig at hun liker å kjøpe jenteklær, kjoler, hårbøyler. Gutten er det ikke så farlig med virker det som. Han kan gå i hva som helst. Jeg ser også på kjøp og salg- grupper på netter at jenteklær er mye enklere å få solgt enn gutteklær. Gutteklærne blir det som regel bydd mindre for, og de ligger lenger ute. Noen som er enig eller kjenner seg igjen i dette? Og ja, jeg kunne godt tenk meg ei jente å dulle opp selv, haha! Anonymkode: 22688...8e1 Godt mulig, men tror ikke gutter bryr seg like mye om klær som jenter. 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Jeg har en gutt og en jente. Jenta var allerede som 3åring opptatt at hun skal være fin. Sønnen min var mer interessert at tøyet var behagelig og at han kunne bli skitten så mye han vil. Nå er han tenåring og bryr seg fremdeles ikke (jeg håper at det snur snart når han blir interessert i jentene), han gidder ikke handle klær. Så hos oss er det helt logisk at jenta har mer klær enn broren. Anonymkode: 2f1d4...c7c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Jeg har en gutt og en jente, og jeg bruker, om noe, mer penger på klær til sønnen min enn til datteren min. Sønnen min er eldst, han må dermed ha det aller neste nytt (kjenner ingen han kan arve fra). Datteren min, derimot, arver veldig mye fra storebror. Regntøy, vinterdress, votter, ulltøy osv går stort sett alltid i arv til henne- så suppleres det med litt ekstra i «jentete» farger og mønstre så hun har noen ting som hun opplever at er helt hennes. Hun har selvsagt også fått noen kjoler og skjørt- men dette kommer i all hovedsak fra besteforeldrene, som nok er mer interessert i shopping enn meg Anonymkode: aece9...46e 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Jeg har en gutt og en jente, og har litt litt på det samme. Tror kanskje jeg kjøper litt mer klær til jenta fordi det finnes så mye fint til jenter. Gutteklær er ofte ikke så spennende, så ikke så mye som frister. Gutten min har alt han trenger altså. Og han får vel like mye av de dyre klærene som jenta. Yttertøy og slikt. Mye av det jeg kjøper til jenta kjøper jeg på salg på nett. Anonymkode: 869e8...c53 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 Jeg har begge deler og jeg brukte mest til eldste barnet. De andre får klær etter behov, og ofte kjøper jeg til alle tre. Ting som blir slitt lett eller nærmest forbruksvarer. De hadde omtrent like mye bodyer, strømpebukser, regntøy og annet, noe arvet og noe nytt. Jenta har mer penger brukt på hårpynt, men gutta tas oftere til frisør, så summa summarum tror jeg de bruker like mye kroner på hår. Alle har folkedrakter på 17.mai, får festklær som de vokser ut av og har en masse pysjer og trøyer med helter og dyr på. Tror det er ganske likt. Men, det er mye større utvalgt til jenter. Jeg kjøper ofte klær til guttene i jente avd. For å finne gult, oransje, rødt og hvitt. Gutteklær er som regel grå, blå og grønne. Ferdig med det. Anonymkode: bdebd...6d3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 Kjøper ca likt til begge, det jevner seg i alle fall ut vil jeg tro. Men må si utvalget er mye større til jenter enn gutter, noe som egentlig er ganske trist. Kunne gjerne vært et bedre utvalg i kjønnsnøytrale klær også, så det ikke bare er rosa og prinsesser eller traktorer og biler. Handler mest klær på nett og da blir det som regel noe til begge når det er ny sesong. Pleier ikke kjøpe klær «bare fordi», men når det trengs. Anonymkode: cc48d...0d7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Etter å ha vært guttemamma i noen år så stusser jeg over en del ting. Jeg mistenker at man bruker mer penger på klær til små jenter enn gutter. Jeg har ei venninne med en gutt og ei jente. Mamman kjøper mye mer klær til dattera. Det er tydelig at hun liker å kjøpe jenteklær, kjoler, hårbøyler. Gutten er det ikke så farlig med virker det som. Han kan gå i hva som helst. Jeg ser også på kjøp og salg- grupper på netter at jenteklær er mye enklere å få solgt enn gutteklær. Gutteklærne blir det som regel bydd mindre for, og de ligger lenger ute. Noen som er enig eller kjenner seg igjen i dette? Og ja, jeg kunne godt tenk meg ei jente å dulle opp selv, haha! Anonymkode: 22688...8e1 Hvor mye klær man kjøper er da noe som henger sammen med hvor mye penger man har, hvor mye plass til oppbevaring og hva man ønsker av tøy til barnet sitt, uansett kjønn. Anonymkode: 1e01d...ed0
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #9 Skrevet 8. august 2018 Det er jo mye mer dill å kjøpe til jenter da. Jenta vår har et arsenal av hårspenner og sløyfer. Gutten vår har naturlig ikke så mye av det. Sånn sett har vel jenta vår mer av sånt, men hverdagsklær har de omtrent det samme av. Anonymkode: a1b58...c1e 2
Pupperulla Skrevet 8. august 2018 #10 Skrevet 8. august 2018 (endret) Jeg har jenter, men når jeg skal kjøpe gutteklær, (har mange nevøer)må jeg si at utvalget er trist! Og kjipe farger. Mørk grønn, gressgrønn, svart og mørk blå . Pysjer med hodeskaller er vel ikke noe hyggelig å kle en babygutt i? Jenteavd bugner med duse farger, sterke farger, søte,tøffe og pene klær. Endret 8. august 2018 av Pupperulla 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #11 Skrevet 8. august 2018 Pengemessig tror jeg det blir likt, men fine klær til gutter koster ofte mer. En pen bukse(feks selebukser som jeg liker så godt) koster fort 200-300 kr og til den prisen får jeg mer klær til jenta. Det er lettere å variere i klesveien til jentene, selv pene klær til gutter har liksom ikke like mye variasjon, det blir liksom skjorte og bukse hver gang. Det er og mye lettere å finne pene klær til jenter, da utvalget i alle butikkene er langt større så fristelsen er der mer til jenteklærne. Det er jo ingen hemmelighet at vi starter med det ubevisste presset tidlig på at jentene skal være pene og rene, mens guttene er tøffe og trenger ikke like mye pene klær. Et kjappt kikk i en barneklesbutikk viser jo fort at dette er trenden. Etter st 92 er det stort sett svart og grått med alle slags stygge print å finne til guttene. Jeg kler min gutt pent, han har ingen joggebukser og kommer til å unngå det så langt jeg kan Men der jeg har 10 kjoler til jenta har jeg nok bare 3-4 penere bukser til gutten ja... (men de er dyrere) Anonymkode: 7d099...931
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 13 minutter siden, Pupperulla skrev: Jeg har jenter, men når jeg skal kjøpe gutteklær, (har mange nevøer)må jeg si at utvalget er trist! Og kjipe farger. Mørk grønn, gressgrønn, svart og mørk blå . Pysjer med hodeskaller er vel ikke noe hyggelig å kle en babygutt i? Jenteavd bugner med duse farger, sterke farger, søte,tøffe og pene klær. Jeg er helt enig. Skal man ha pene plagg til gutter må man betale mer for det er mitt inntrykk. Som joha, Petit Bateu, Wheat, osv. Også er det alltid masse stativer med jenteklær på salg, og nesten ingen jenteklær Anonymkode: 22688...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 Jeg har både gutter og jenter, og synes egentlig forskjellen bare går på én ting, nemlig kjoler. Hadde det ikke vært for kjolene hadde det vært omtrent likt. De trenger jo omtrent samme mengde hverdagstøy, bukser, gensere og yttertøy, men det er kjoler og "pyntetøy" som gjør at det nok er fullere i skapet til jentene enn til guttene. Men mange av kjolene blir såpass lite brukt at de kan arves i flere omganger. Angående utvalg til gutter er jeg litt enig, men synes jeg finner mye fint også. I fjor fant jeg noen kjempesøte sommersett fra et merke som heter Carter's, med shorts og fine matchende t-skjorter. Har også kjøpt en del "gammeldagse" klær fra Epleskrinet. Men til vanlig synes jeg det er helt ok med H&M og Cubus, Lynet McQueen og Minions Men konklusjonen min er i alle fall at det er kjolene og pyntegreiene som gjør utslaget her i gården, ellers er det omtrent likt. Synes det er veldig spesielt av en tobarnsmor å dolle opp den ene mens den andre "går i hva som helst". Gutt eller ikke gutt! Anonymkode: 59416...ec9
FantasDick Skrevet 8. august 2018 #14 Skrevet 8. august 2018 Kjøper like mye klær til de, men jenta har nok litt ekstra kjoler og pynt. Kjøper mye i duse farger til minstemann; beige, dusty mint, brunt, gråblått.. Så mye søtt!
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #15 Skrevet 8. august 2018 Kjøper like mye til de, men er fryktelig lite kjoler og pynt å spore hos dattera mi da. Har noen sommerkjoler og finkjoler, men ikke noe mer enn sønnen min har shorts, t-skjorter og finklær. Anonymkode: e040d...abc
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #16 Skrevet 8. august 2018 Jeg har ikke jenter, men jeg har en gutt. Kommoden er helt full av klær. Jeg er ganske nøye med at de ikke har hull i seg, og at de passer årstiden. Vi har ingen å arve fra, så det går mye penger i det. Han er selv klar over at han har mye klær. Jeg tenker det er viktig at klærne han ser fine ut, selv om det er en gutt det er snakk om. Anonymkode: 56c1c...018
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #17 Skrevet 8. august 2018 Har en av hver, og har nok alltid kjøpt likt til de begge. Men her så har ikke jenta brukt kjoler, og hatet hårpynt, hun er mer gutte jente. Sønnen min er veldig opptatt av at klærne må være myke. Er bare joggebukser, joggeshorts osv her, jo mykere jo bedre. Anonymkode: 62b0b...aa7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #18 Skrevet 8. august 2018 Jepp... Jente på 9 betydelig mer masing etter nye klær en. Gutt på 12 og gutt på 15! Ingen forskjell da de var yngre, da var de nogså uinteressert i klær alle sammen, og arvet etter hverandre. Anonymkode: 35786...8f4
Sushi Skrevet 8. august 2018 #19 Skrevet 8. august 2018 Begge mine har like mye klær, men siden jenta er eldst får hun litt mer nye klær. Minsten arver det meste, men han trenger jo også noe nytt på grunn av årstid og at f.eks. en del ullklær er utslitt. Handler klær fra begge avdelinger til begge ungene.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #20 Skrevet 8. august 2018 Jeg aner ikke, da jeg ikke har begge kjønn.. Men jeg venter gutt og BEVARES så mye jeg handler til han 😍 Nydelige gutteklær! Mye dyrere merker, litt fra utlandet, ser etter vakre, myke, varme og unike barneklær hele tiden..! Har brukt noen tusenlapper allerede, og han er ikke en gang født 😬 Så om jeg skulle kjøpt MER til jente?!? 🙀 Anonymkode: c339c...c78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå