AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Del Skrevet 8. august 2018 Noen som har angst for forhold? Hva gjorde dere? Jeg er dame. Anonymkode: 9b029...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest andysowhat Skrevet 8. august 2018 #2 Del Skrevet 8. august 2018 (endret) Personlig? Først så så jeg på hva angst er: Som oftest er det en følelse som innebærer frykt, bekymringer, uro eller panikk. Så er det veldig greit å vite hva mekanismene er for hver og en av de følelsene er. Som feks: Frykt er når kroppen sier ifra at det her er det en risiko, en trussel, noe som er farlig, kanskje noe som kan drepe deg. Når du vet det, ville jeg sett inn i følelsen når jeg vet hva den er. For eksempel: Før ble jeg redd for ukjente mennesker fordi jeg ikke viste hva de tenkte. Jeg så det på som en stor risiko og skulle prate med mennesker jeg ikke kjente, fordi de kunne være psykopater, mordere, narkosmugglere, irriterende, gud vite. så nummer tre. Ville satt jeg meg ned å så tenkt på, er dette jeg tenker om ukjente mennesker riktig? Så måtte jeg ha vurdert risikoen. Så risikoen som jeg måtte vurdere pga at jeg var redd for at mennesker var psykopater, mordere, narkosmugglere osv. Var at: Hva skjer med meg om jeg aldri snakker med mennesker vs Hva skjer om noen psykopater faktisk missbruker meg, og er det verdt det. Nummer 4. Komme til en eller annen konklusjon. Konklusjonen min har vært det at: det er greit at noen psykopater sårer meg, fordi om jeg ikke risikerer det. Så er sannsynligheten utrolig høy til at jeg blir ensom, deprimert, en samfunnshater, eller andre ting jeg ikke ønsker å være. Så for meg er det værre å bli ensom enn å skulle bli såret eller missbrukt av en psykopat. Nummer 5. Jeg må tenke over om konklusjonen min er fornuftig. Måten jeg gjør det på er å dele min konklusjon med andre mennesker................................... Og hører på om hva de syns om konklusjonen min, og om den er fornuftig eller ikke. Feks. Jeg spurte min mor hva hun tenkte om psykopater, og hun svarte at de var jævlige. Men så spurte jeg hva gjør du med de om du møter de. Og hun sa: Jeg holder de på avstand og forklarte meg noen av metodene hun bruker. Så spurte jeg om hva hun hadde syns var værst. Blitt missbrukt eller være ensom og deprimert? Hun var veldig usikker, og fortalte noen tanker hun hadde, men hadde ikke noe definitivt svar. Nummer 6. Jeg tenker gjennom tilbakemeldingen jeg har fått fra andre mennesker. Tenker om den er fornuftig. Feks, det kan jo skje at mennesker ikke vet hvem jeg er, og gir meg feil tips. Eller kanskje jeg er dårlig til å formulere meg slik at det skjedde en missforståelse. Så for å fortsette historien min, så fant jeg ut at noen av de tipsene mammaen min brukte mot psykopater ikke fungerer for meg, fordi det passer ikke helt inn i forhold til mine ønsker om den personen jeg ønsker å være. Så syns jeg at hun gav meg dårlig tilbake melding om hva som var værst, bli missbrukt eller depresjon. Så da måtte jeg prate med noen som viste hvordan det føltes. Nummer 7. Gjenta en av de tingene over ettersom jeg har behov for det, eller ettersom jeg forstår mer i sammenhenger og har behov å se, tenke eller snakke om det på forskjellige måter, også må jeg gjøre det her for de viktigste angst følelsene. Nummer 8. Akseptere den jeg er. Nummer 9. lære å handle på det jeg har lært. Nummer 10. Vær stolt over det jeg har lært, den jeg har blitt, og bruk det jeg har lært til noe positivt for andre mennesker. På en slik måte at jeg ikke tror at jeg alltid vet best. Ja, angsten for ukjente mennesker gjorde meg redd for å ha partnere. Lykke til! Endret 8. august 2018 av andysowhat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #3 Del Skrevet 8. august 2018 Takk Ts Anonymkode: 9b029...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå