loop Skrevet 10. mars 2005 #1 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg har noen møbler i lutet og oljet furu som jeg kunne tenke meg å gjøre noe med. Det er en kjøpmannsdisk som jeg har på kjøkkenet, en kommode, pc-bord og bondebrisk på et gutterom. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annevenn Skrevet 10. mars 2005 #2 Del Skrevet 10. mars 2005 Male eller beise....? Kommer an på hvilken stil du vil ha. Det kan bli ganske tøft å beise i en mørk farge, sort eller brun. Har sett det hos en venninne, ble overrasket over hvor fint det blei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 10. mars 2005 #3 Del Skrevet 10. mars 2005 Vi har beiset en kommode og en reol med faxe interiørbeis, en mørk brun farge. Lakket med trestjernerslakk oppå, og byttet ut knottene med lekre håndtak. Ble så flott atte! Og det var veldig fort gjort. I tillegg har vi pusset opp et vitrineskap og en bokhylle. På disse brukte vi vanlig lady-maling som vi tynnet ut med litt whitesprit for å skape en litt mer "gammel" look (sånn at treverket vises litt gjennom, blir litt ujevnt på en måte). Også dette ble stilig. Litt mer gris å jobbe med maling+whitepsrit da, men pytt pytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSol Skrevet 11. mars 2005 #4 Del Skrevet 11. mars 2005 Om du velger å beise, pass på at beisen blir jevnt lagt på, vær nøye! Har flere venninner som har beiset møblene sine selv, og noen steder kan man se at det er ujevnt lagt. Blir ikke så pent ! Egentlig, hadde vel aldri sett dette selv, men min sambo, som er verdens største pirk og lager spesialinnredninger for rikinger sutret fælt over alle de som gjør dette uten være nøye nok. Jeg får omtrent ikke lov til å skru opp hyller her hjemme en gang.. vaaater, lillesol, vaaaater.. høh.. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. mars 2005 #5 Del Skrevet 11. mars 2005 Har amlt kjøpmannsdisk med oljemaling - da fikk den en perfekt slitt look. Skiftet knappene og den fikk flytte inn i stuen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 11. mars 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 11. mars 2005 Male eller beise....? Kommer an på hvilken stil du vil ha. Det kan bli ganske tøft å beise i en mørk farge, sort eller brun. Har sett det hos en venninne, ble overrasket over hvor fint det blei. Tror kanskje jeg vil male kjøpmannsdisken i grått, for jeg har grå kjøkkeninnredning, så blir det mer helhet. Eller kanske det hadde blitt tøfft å beiset i sort? Har lys grå beiset panel på veggene. Har ikke tenkt på sort i det hele tatt, men det var virkelig en god ide! Møblene på gutterommet kan også bli stilig i sort. Det andre der går i sort, sølv og rødt. Sort beis kan kanskje bli fint. Slipper jeg med et lag? Må jeg lakke over? Takk for svar alle sammen! Skal bruke påsken til oppussing, så det blir spennede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lina Skrevet 13. mars 2005 #7 Del Skrevet 13. mars 2005 bruk herdings lakkbeis, da slipper du å lakke har akkurat beiset furumøblene mine i mørk brun 707, ble kjempe lekkert!! Finnes i mange forskjellige farger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 13. mars 2005 #8 Del Skrevet 13. mars 2005 bruk herdings lakkbeis, da slipper du å lakke har akkurat beiset furumøblene mine i mørk brun 707, ble kjempe lekkert!! Finnes i mange forskjellige farger Den har jeg brukt også. Samme farge Kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå