AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Inntrykket mitt gjennom egne erfaringer og ved å lese på forumet her er at konkurransen i arbeidsmarkedet er så stor i dag at bedriftene kan velge og vrake i høyt kvalifiserte kandidater til så godt som alle stillinger. Jeg har selv en master innenfor økonomisk/administrative fag og jeg antar at de største og mest "prestisjefylte" bedriftene får så mange søkere at å bli plukket ut der omtrent er som å vinne i Lotto. Ettersom jeg trenger jobb kjapt og forsøker å rette innsatsen min der det er størst sjanse for å få napp, unngår jeg derfor ofte å søke på disse jobbene. Men hvilke type jobber og bedrifter bør man søke seg til for å øke sjansene for å få jobb? Er det noen som har noe innsideinformasjon fra rekrutteringsprosesser i norske eller utenlandske bedrifter i dag? Hvor mange søknader er det "vanlig" at bedriftene mottar på en stilling? Og er det stort sett kvalifiserte folk som søker? Anonymkode: 0c4df...537
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Etter et halvt års tid som jobbsøker har jeg inntrykk av at det er "mange om beinet" ja. Søknadsbunken blir stor på de fleste stillingene som lyses ut og konkurransen mellom søkerne tilsvarende. Å i det hele tatt komme gjennom det første nåløyet og bli innkalt til intervju er bortimot umulig. Jeg har søkt flere titalls jobber og kan telle antall intervjuer jeg har vært på på en hånd. Redningen for meg ble en stilling via et bemanningsbyrå. De trang folk som kunne starte umiddelbart og det gikk bare noen få dager fra jeg var inne til intervju til jeg var i gang med å jobbe. Dette er en "på gølvet" jobb som ikke krever utdanning (jeg søker butikk-/kundeservice-/lagerjobber). Anonymkode: 656c3...355 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #3 Skrevet 13. august 2018 Det kommer Ann på typen jobber. Jeg velger selv jobber fra øverste rekke. Har ikke noe problem med å komme på intervju. Er et mas der mange ringer meg og vil ha meg på intervju. Jeg har teknisk utdannelse og noen års erfaring innen programmering og systemutvikling. Jeg tror det er vanskelig og mange søkere for jobber uten utdannelseskrav. Anonymkode: 0973e...414
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #4 Skrevet 13. august 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer Ann på typen jobber. Jeg velger selv jobber fra øverste rekke. Har ikke noe problem med å komme på intervju. Er et mas der mange ringer meg og vil ha meg på intervju. Jeg har teknisk utdannelse og noen års erfaring innen programmering og systemutvikling. Jeg tror det er vanskelig og mange søkere for jobber uten utdannelseskrav. Anonymkode: 0973e...414 Jeg opplever noe av det samme, at arbeidsgivere ringer meg om jobb. Jeg har også (svært) høy utdanning og en god del arbeidserfaring, men jeg er i en helt annen bransje. Jeg tror dette avhenger både av bransje og erfaring/utdanning. Anonymkode: 4717c...a12
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #5 Skrevet 13. august 2018 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg opplever noe av det samme, at arbeidsgivere ringer meg om jobb. Jeg har også (svært) høy utdanning og en god del arbeidserfaring, men jeg er i en helt annen bransje. Jeg tror dette avhenger både av bransje og erfaring/utdanning. Anonymkode: 4717c...a12 Hva er svært høy utdannelse? Bare nysgjerrig😊 Anonymkode: a289a...1fc 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #6 Skrevet 13. august 2018 Folk søker ikke bare på én jobb. De søker titalls jobber. Er det 100 som søkte en jobb du søkte på, kan du banne på at de samme hundre også søkte den andre jobben du også søkte på. Så søkermassen er den samme, de søker som deg på alle jobbene. Derfor er 100 søkere på alle jobber du søker på, men søkerene er de samme. Enkelt forklart. Anonymkode: 1c1db...028
Veslemøy22 Skrevet 13. august 2018 #7 Skrevet 13. august 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er svært høy utdannelse? Bare nysgjerrig😊 Anonymkode: a289a...1fc Dette lurer jeg også på! Hva skal til for å få tittelen (svært) foran graden sin? 😅
Gjest AnonGangerTo Skrevet 13. august 2018 #8 Skrevet 13. august 2018 8 minutter siden, Pianojenta said: Dette lurer jeg også på! Hva skal til for å få tittelen (svært) foran graden sin? 😅 Tipper doktorgrad. Den har vært min største hinder som langtidsledig. Har ikke fasiten.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #9 Skrevet 13. august 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er svært høy utdannelse? Bare nysgjerrig😊 Anonymkode: a289a...1fc Anonymkode: 14431...cc6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #10 Skrevet 13. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er svært høy utdannelse? Bare nysgjerrig😊 Anonymkode: a289a...1fc Jeg har doktorgrad + annen utdanning i tillegg. Men som en annen over her var inne på kan det i noen tildeler være en ulempe å være overkvalifisert, men så langt ser det ut til at det ikke er noe problem for meg. Får håpe det varer. 😜 Anonymkode: 4717c...a12
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #11 Skrevet 13. august 2018 *tilfeller såklart, ikke tildeler! Anonymkode: 4717c...a12
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #12 Skrevet 13. august 2018 3 timer siden, AnonGangerTo skrev: Tipper doktorgrad. Den har vært min største hinder som langtidsledig. Har ikke fasiten. Tror problemet ligger mer i at du er ekstremt pro-Trumpist, og hvis du "utstråler" halvparten av den negative energien til Trump Dumpster og hans oppførsel, så tror jeg ikke at det finnes en PhD grad her i verden som kan "redde" deg i forhold til jobbintervju. Anonymkode: 2a356...ff2 1
Gjest AnonGangerTo Skrevet 13. august 2018 #13 Skrevet 13. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker said: Tror problemet ligger mer i at du er ekstremt pro-Trumpist, og hvis du "utstråler" halvparten av den negative energien til Trump Dumpster og hans oppførsel, så tror jeg ikke at det finnes en PhD grad her i verden som kan "redde" deg i forhold til jobbintervju. Anonymkode: 2a356...ff2 Haha, det er sikkert det som gjør det når jeg aldri blir innkalt til et eneste intervju. Tipper de er synske på forhånd og vet at jeg er pro-Trump. Jepp! Flere teite og usaklige teorier du kan bidra med? Jeg har ingen planer om å la være å støtte Trump. Den beste presidenten noensinne.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #14 Skrevet 13. august 2018 1 time siden, AnonGangerTo skrev: Haha, det er sikkert det som gjør det når jeg aldri blir innkalt til et eneste intervju. Tipper de er synske på forhånd og vet at jeg er pro-Trump. Jepp! Flere teite og usaklige teorier du kan bidra med? Jeg har ingen planer om å la være å støtte Trump. Den beste presidenten noensinne. Hva har du phd i? Hvilket uni? Hva lever du av i Norge uten jobb? Mann? Du klarer det til slutt! Anonymkode: 5788f...aae
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #15 Skrevet 14. august 2018 14 timer siden, AnonGangerTo skrev: Jeg har ingen planer om å la være å støtte Trump. Den beste presidenten noensinne. Lol, stå på - har jo "lønnet" seg for deg så langt, ser jeg. Du må gjerne plapre også det du sier her på jobbintervjuet, og med stolthet erklære at "Trump er den beste presidenten noensinne". Du ligger godt an da, vet du. Anonymkode: 2a356...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #16 Skrevet 14. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har du phd i? Hvilket uni? Anonymkode: 5788f...aae Trump Uni - PhD in Making Muri-KKK-a Stron-KKK Again (PhD MMSA). Anonymkode: 2a356...ff2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå