Gå til innhold

Er han litt too much? Hvordan ville dere håndtert det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en fyr på en date. Det var hyggelig og han er en jeg kunne tenke meg å møte igjen, for å bli bedre kjent. Men jeg følte ingen umiddelbar tiltrekning eller ble særlig heartstruck. 

Da vi satt der og pratet så sa han at han syntes jeg er veldig sexy. Følte ikke det passet helt i settingen der og da, men ok. Da vi gikk fra hverandre tok han en initiativ til litt kyssing, noe som for meg var helt greit, men ikke mer enn det. Kjente ingen akutt lyst å gå noe videre med det der og da. 

Vi har ikke møttes igjen, men jeg får daglige meldinger og rapporter om hva han gjør, gjerne med bilder. Det kjennes litt påtrengende, som at vi allerede er i et fast datingforhold eller noe. Han kaller meg også gjerne "baby/babe", "kjæreste du" og "du vakre". For meg blir dette veldig rart og invaderende. Føler ikke vi kjenner hverandre tilstrekkelig til sånn intim dialog. Orker ikke åpne de siste rapportene hans... 

Er det vanlig å være såpass ivrig etter én date? Kan jeg sende ham en melding om at jeg ikke er helt på nett med ham der, at det blir litt mye og at jeg gjerne kan bli bedre kjent først? Er ikke helt inni sånn dating, etter langt forhold og litt oppi åra... 

Anonymkode: 23106...42d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært turn off for meg..

Anonymkode: 61db3...a34

• Liker 7
Skrevet

😂Styr unna 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Løp 😯

Anonymkode: 7e717...0ab

• Liker 1
Skrevet

Det hadde blitt for mye hvis jeg ikke likte han, men hadde jeg likt han, så hadde det vært søtt! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, frubaluba skrev:

Det hadde blitt for mye hvis jeg ikke likte han, men hadde jeg likt han, så hadde det vært søtt! 

Men saken er at jeg vet jo ikke om jeg liker ham sånn ennå, har bare møtt ham ganske casual kun én gang... 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Endret av annebanane
  • Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men saken er at jeg vet jo ikke om jeg liker ham sånn ennå, har bare møtt ham ganske casual kun én gang... 

Jeg vet alltid om det er tiltrekning eller noe der på første date. Man vet jo ikke om man ender opp sammen eller noe for evig og alltid, men tiltrekning/ kjemi må alltid være på plass på første date, og hvis det ikke er det, så tenker jeg at det ikke er noe poeng å fortsette. 

AnonymBruker
Skrevet

Han ikke tydeligvis ikke sosial knapper.

Anonymkode: bda07...99f

Skrevet

Det blir for mye. 

Og som @Moonwalker er inne på så føles det litt flyktig og tilfeldig, er man SÅ klar etter bare en date når man knapt kjenner hverandre så stikker ikke følelsene veldig dypt, de kan forsvinne like fort som de kom og for meg føles det ikke helt ekte.

Det er også mangel på sosiale antenner, man har ikke helt plukket opp at den andre ikke er på samme nivå og skremmer den personen vekk. Når kjærlighet ved første blikk bare går den ene veien så må man legge litt lokk på det.

Selv sier jeg fra, den mildeste formen for å gjøre det er å starte med å skrive at jeg ikke er en som liker å tekste og snappe så mye. Pleier ikke fungere veldig bra på sånne egentlig da, men.. ender jo som oftest med at de ikke gir seg likevel og så ender det med at neste date blir avlyst per sms og man møtes aldri igjen og får meldinger av dem med jevne mellomrom i noen år etterpå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei nei nei, ifølge den andre tråden er mannfolk alt for rolige i tidligfasen

Så kommer dere her og sier han er for aktiv....

hmmmmm.....

Anonymkode: e298c...bc7

Gjest supernova_87
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løp 😯

Anonymkode: 7e717...0ab

Man må da gi ting en sjanse. Om en litt overtent fyr som ikke helt senser den andres preferanser fører til råd om at man må løpe i motsatt retning skjønner jeg godt at folk tar det rådet med en klype salt. Hva med å forbeholde det rådet til direkte helseskadelige typer? 

Jeg ville bare sagt at jeg synes det ble litt mye og at jeg gjerne ville bli bedre kjent først. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rainstorm skrev:

Man må da gi ting en sjanse. Om en litt overtent fyr som ikke helt senser den andres preferanser fører til råd om at man må løpe i motsatt retning skjønner jeg godt at folk tar det rådet med en klype salt. Hva med å forbeholde det rådet til direkte helseskadelige typer? 

Jeg ville bare sagt at jeg synes det ble litt mye og at jeg gjerne ville bli bedre kjent først. 

Men ts vil jo ikke bli kjent med han, hvorfor gi sjanse til en man ikke er titrukket av og intressert i?

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at man vet omtrent umiddelbart etter første date om man liker noen eller ikke, og hvis jeg synes en mann er for på eller at han maser og er irriterende så er det fordi jeg ikke er interessert. Jeg har prøvd å date en mann som var veldig på fra første date, følelsene dukket ikke opp. Jeg må innrømme at jeg utnytta det litt og brukte ham som pauseunderholdning, fordi han virka veldig som en ladies man som er vant til å få dem han ville ha. Ingen dårlig samvittighet, men jeg dumpa ham etter hvert etter å ha gitt det et par måneder. Sex er hyggelig det og, men jeg visste umiddelbart at dette ikke kom til å være den store kjærligheten. 

Så mitt råd er: gi ham tilbakemelding på at det er litt mye og se om han jenker seg. Hvis det gir deg rom til å puste og du egentlig er interessert, så gi ham en sjanse. Hvis du ikke er interessert, så fortell ham det, så kan dere begge to gå videre. 

Anonymkode: b3a94...8e3

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ts vil jo ikke bli kjent med han, hvorfor gi sjanse til en man ikke er titrukket av og intressert i?

Hun skriver han er en hun kunne tenke seg å bli bedre kjent med. Hva er det med tiden vi er i som gjør at alle forventer seg lynnedslag og søt musikk på første møte? 

Er hun overhodet ikke interessert er denne tråden fullstendig overflødig. Hun MÅ ikke følge det opp. Men å skrive LØP fordi noen er litt døv sosialt blir bare helt teit syns jeg. Jeg ville vært skeptisk, men man finner aldri noen om man ikke gir folk en sjanse. Jeg ville gitt det et møte til, sagt fra om at jeg synes det ble helt kleint at han kalte meg de tingene siden vi knapt kjenner hverandre og sett det an derfra. Han kan være sosialt tilbakestående, som ikke vet hva virkelige følelser handler om, som bare er ute etter en å kalle baby, eller han kan være nervøs, ny i gamet og skite på seg fordi han ikke egentlig aner hva han driver med. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Rainstorm skrev:

Hun skriver han er en hun kunne tenke seg å bli bedre kjent med. Hva er det med tiden vi er i som gjør at alle forventer seg lynnedslag og søt musikk på første møte? 

Er hun overhodet ikke interessert er denne tråden fullstendig overflødig. Hun MÅ ikke følge det opp. Men å skrive LØP fordi noen er litt døv sosialt blir bare helt teit syns jeg. Jeg ville vært skeptisk, men man finner aldri noen om man ikke gir folk en sjanse. Jeg ville gitt det et møte til, sagt fra om at jeg synes det ble helt kleint at han kalte meg de tingene siden vi knapt kjenner hverandre og sett det an derfra. Han kan være sosialt tilbakestående, som ikke vet hva virkelige følelser handler om, som bare er ute etter en å kalle baby, eller han kan være nervøs, ny i gamet og skite på seg fordi han ikke egentlig aner hva han driver med. 

Jeg hadde ikke gitt en fyr som det en sjanse, etter erfaring er det som flere brukere sier eller at slike fyrer begynner ikke kunne ta nei til svar, begynner å dukke opp event de vet jeg skal på, og på disse eventene skal snakke med meg, kun meg-mens jeg er i samtale med andre, eller at de dukker på steder de vet jeg er og igjen skal prøve å få meg alene med de.

Haugvis ha meldinger på facebook, eller på sms med fult av anklager fordi jeg ikke svarer eller fordi jeg sier ifra at dette er mye.

Når jeg sier fra at det er mye og de er masete, begynner de å diskutere på det, og at de ikke er mase and so on.

Gjest supernova_87
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gitt en fyr som det en sjanse, etter erfaring er det som flere brukere sier eller at slike fyrer begynner ikke kunne ta nei til svar, begynner å dukke opp event de vet jeg skal på, og på disse eventene skal snakke med meg, kun meg-mens jeg er i samtale med andre, eller at de dukker på steder de vet jeg er og igjen skal prøve å få meg alene med de.

Haugvis ha meldinger på facebook, eller på sms med fult av anklager fordi jeg ikke svarer eller fordi jeg sier ifra at dette er mye.

Når jeg sier fra at det er mye og de er masete, begynner de å diskutere på det, og at de ikke er mase and so on.

Vel om de begynner å diskutere på grensene dine fra første stund så har du jo svaret på hvilken type de er, og man kan ta det derfra. Det finner man jo veldig raskt ut med å si fra helt enkelt. Blir det ikke respektert kan man avslutte. Jeg ville heller ikke vært med noen som tråkket over mine grenser på noe så enkelt som at "jeg vil bli bedre kjent før vi begynner med kosenavn og så mye kontakt".

Men jeg antar ikke at alle mennesker som snapper mye eller er sosialt kleine er antisosiale stalkere som er skadelige for en. 

AnonymBruker
Skrevet

TS talking. 

Jeg er interessert på den måten at jeg syntes han var bra utseende og normalt hyggelig der og da. Hadde ikke veldig imot litt forsiktig kyssing heller. Men får litt utslett av at jeg gjennom de daglige og omstendelige meldingene han sender får inntrykk av at jeg allerede anses litt som en kjæreste. Får litt sånne klamme "oss-to-for-evig"-vi ber, og etter et langt og dårlig forhold er man da ekstra på vakt kanskje. 

Det var fint å se tilbakemeldingene deres, at jeg ikke er helt på bærtur! 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som love-bombing. Har også erfart at slike menn mister interessen like kjapt som den kom, ironisk nok er det de som har vært minst interessert når det kommer til stykket, og sjansen for at han holder på sånn med alle han møter og har lyst på er stor. 

Anonymkode: e4d29...2e4

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS talking. 

Jeg er interessert på den måten at jeg syntes han var bra utseende og normalt hyggelig der og da. Hadde ikke veldig imot litt forsiktig kyssing heller. Men får litt utslett av at jeg gjennom de daglige og omstendelige meldingene han sender får inntrykk av at jeg allerede anses litt som en kjæreste. Får litt sånne klamme "oss-to-for-evig"-vi ber, og etter et langt og dårlig forhold er man da ekstra på vakt kanskje. 

Det var fint å se tilbakemeldingene deres, at jeg ikke er helt på bærtur! 

Si fra. Respekterer han det ikke, så er han ikke noe å samle på. 

Om han gir deg utslett ville jeg bare avsluttet selv om han var hyggelig. Det finnes masse fine menn der ute. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...