Gå til innhold

Hvorfor er menn så rolige i datingfasen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en fyr i litt over en måned. Og jeg merker at jeg begynner å bli litt betatt av han. Og derfor "freaker" jeg litt ut ved å overtenke, overtolke. Jeg kan av og til spørre han om ting jeg lurer på om åssen han syns det går osv, og han bare sier at jeg må slappe av litt, og ta det helt med ro, for dette går fint. Og det har jeg opplevd tidligere også, at menn er helt avslappet i forhold til dette. 

Og de sier hele tiden at det går fint? Hva går fint? Begynner de å bli betatt selv? Eller ser de fortsatt an? Og hadde de fortsatt giddet å holde på hvis de ikke var sikre på at det gikk fint? 

Jeg prøver å være rolig, men jeg vil ikke sitte med skjegget i postkassa heller, fordi jeg trodde at det gikk bedre enn det gjorde, som jeg har erfart før. 

Anonymkode: 52db2...1b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame og kan dermed ikke svare deg, men lurer på akkurat det samme... 

Jeg får raskt følelser selv, og da blir det mye grubling på om denne «roen» er uttrykk for manglende engasjement eller bare «dette er en fin ting og vi har allverdens tid», eller noe helt annet? Hva tenker en mann som holder jevn kontakt men ikke driver noe fram i særlig grad? 

Anonymkode: 185f2...df7

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet en fyr i litt over en måned. Og jeg merker at jeg begynner å bli litt betatt av han. Og derfor "freaker" jeg litt ut ved å overtenke, overtolke. Jeg kan av og til spørre han om ting jeg lurer på om åssen han syns det går osv, og han bare sier at jeg må slappe av litt, og ta det helt med ro, for dette går fint. Og det har jeg opplevd tidligere også, at menn er helt avslappet i forhold til dette. 

Og de sier hele tiden at det går fint? Hva går fint? Begynner de å bli betatt selv? Eller ser de fortsatt an? Og hadde de fortsatt giddet å holde på hvis de ikke var sikre på at det gikk fint? 

Jeg prøver å være rolig, men jeg vil ikke sitte med skjegget i postkassa heller, fordi jeg trodde at det gikk bedre enn det gjorde, som jeg har erfart før. 

Jeg var ikke rolig med de første datene mine, og de ble skremt. Med litt mer rutine fant jeg mer ro, og da ble det suksess. Vi lærer vel å roe ned.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg må legge til at han har sagt at han er seriøs, og ikke i utgangspunktet gidder å kaste bort tiden hvis han ikke ser en framtid med den han dater, men menn sier mye rart av og til... 

Skrevet

Fordi forpliktelser som regel bare fører med seg mer kjipe ting kanskje? Det er muligens grunnen. Får man det man vil ha, altså kos og nærhet, vennskap og den gode samtalen, så er liksom det å 'ta det videre' som regel ensbetydende med svigerforeldre og klein prat med gamle tanter. Det fører liksom ikke til noen stor merverdi. 

På den andre siden er det nok også slik at det kan være vanskelig for menn å snakke om følelser. Mange synes det er ulidelig kleint å skulle snakke om forholdets status. Jeg er sånn sjæl, jeg unngår det så langt jeg kan. Det er veldig sjelden jeg er såpass gira at jeg vil laminere statusen. Det skjer vel nesten en gang i tiåret. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg må legge til at han har sagt at han er seriøs, og ikke i utgangspunktet gidder å kaste bort tiden hvis han ikke ser en framtid med den han dater, men menn sier mye rart av og til... 

Erfaring kan også tilsi at man finner ut av nye sider først etter noen måneder. Da er det greit å ha tatt ting litt rolig. Det blir potensielt lettere å slippe å måtte forklare alle rundt deg hundre ganger hvorfor dere ikke er sammen lengre. Skal du ta ting videre skal du jo være ganske sikker. Ingenting er vel mer slitsomt enn å måtte forklare for venner og bekjente i årevis hva som skjedde med en du holdt på med, men som det ikke funka med mer enn noen få måneder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, I Grosny said:

Jeg var ikke rolig med de første datene mine, og de ble skremt. Med litt mer rutine fant jeg mer ro, og da ble det suksess. Vi lærer vel å roe ned.

Men om man liker noen, hvordan kan man bli skremt? Og ved å ta det med ro, hvordan forandrer det seg plutselig helt- til at da blir det suksess? Mulig jeg er treig her, for jeg skjønner det bare rett og slett ikke, hvis man i utgangspunktet har samme følelser ved 1 måned, og sier at man er betatt da, og så freaker den andre parten helt ut, enn om man venter tre måneder, og da går det fint? Hva endrer seg? Tror jeg trenger dette med teskjeer 😄 

Skrevet

Jeg tror mange menn er slik:

Image result for be like a duck meme

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har sex - han er ikke interessert i noe mere.

Hvis dere ikke har sex - Han er seriøst interessert siden han henger med ennå

Anonymkode: d8bee...6d9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis dere har sex - han er ikke interessert i noe mere.

Hvis dere ikke har sex - Han er seriøst interessert siden han henger med ennå

Anonymkode: d8bee...6d9

Vi har sex ja, men det hender vi ikke har sex på date også. Og vi meldes flere ganger i løpet av dagen når vi ikke treffes. 

Gjest Kariannne
Skrevet

Om man liker noen veldig godt, vil man ha bekreftelse på at det er gjensidig. Å "ta det med ro og se hva som skjer" holdning signaliserer litt for meg at man er usikker, men har det greit og hyggelig sammen, men om det er den store kjærligheten er usikkert. 

Er man forelska vil begge partner forsikre seg om at det er gjensidig. Det er fordi man ikke ønsker investere tid og følelser i en person som ikke føler det samme. Det er en slags beskyttelses mekanisme. Om jeg dater en fyr jeg er blitt veldig betatt av og ønsker ett forhold med, mens han er sånn passe intressert, tar det med ro og virker til tider litt likegyldig, velger jeg ofte å avslutte.  Selvom personen kan bli veldig betatt etterhvert, så klarer ikke jeg legge inn mye tid, energi og følelser om jeg føler de kun går en vei. Så da avslutter jeg. 

Masing og hvis man stadig må spørre etter bekreftelse, så blir det fort slitsomt for den andre parten og man ender fort med å skyve vedkommende bort. 

Det går fint an å date og ta det rolig og se hva som skjer, men da bør begge være der. Er den ene allerede forelsket og lyst til å gå inn i et forhold, mens den andre vil "se det an" Bør man revurdere om det er et forhold man ønsker å investere i.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Kariannne said:

Om man liker noen veldig godt, vil man ha bekreftelse på at det er gjensidig. Å "ta det med ro og se hva som skjer" holdning signaliserer litt for meg at man er usikker, men har det greit og hyggelig sammen, men om det er den store kjærligheten er usikkert. 

Er man forelska vil begge partner forsikre seg om at det er gjensidig. Det er fordi man ikke ønsker investere tid og følelser i en person som ikke føler det samme. Det er en slags beskyttelses mekanisme. Om jeg dater en fyr jeg er blitt veldig betatt av og ønsker ett forhold med, mens han er sånn passe intressert, tar det med ro og virker til tider litt likegyldig, velger jeg ofte å avslutte.  Selvom personen kan bli veldig betatt etterhvert, så klarer ikke jeg legge inn mye tid, energi og følelser om jeg føler de kun går en vei. Så da avslutter jeg. 

Masing og hvis man stadig må spørre etter bekreftelse, så blir det fort slitsomt for den andre parten og man ender fort med å skyve vedkommende bort. 

Det går fint an å date og ta det rolig og se hva som skjer, men da bør begge være der. Er den ene allerede forelsket og lyst til å gå inn i et forhold, mens den andre vil "se det an" Bør man revurdere om det er et forhold man ønsker å investere i.

Jeg er jo heller ikke sikker på om han er den store kjærligheten ennå, det er jo for tidlig å si noe om, så hvis det er det som er greia så skjønner jeg jo at man vil se an, å se hvordan det går. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de spiller et spill. 

Anonymkode: f0d73...b58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fordi de spiller et spill. 

Anonymkode: f0d73...b58

Jeg hater spill, og det har jeg sagt til han. Jeg sa at jeg blåser i om jeg sier ting for tidlig, for seint, for lite, for mye osv osv, så det må han bare leve med... men jeg holder jo likevel igjen da, blåser ikke ut alle mine følelser, har litt sosiale antenner, selv om jeg av og til har lyst 😄 

AnonymBruker
Skrevet

I parforhold som sliter så er det ofte sånn at dama år etter år prøver å ta opp problemene, snakke om dem. Mens mannnen ikke vil innse at forholdet har problemer. Så blir mannen skikkelig overrasket den dagen dama plutselig har fått nok. Den dagen hun forlater ham skjønner han ingenting. Han trodde jo de egentlig hadde det helt fint.

Noe sånt kan også være tilfellet i datingfasen. Menn er kanskje mye mer trygge/selvsikre på at dama liker dem. De oppfatter at alt går på skinner, og ser derfor ikke noe behov for å ta opp følelser eksplisitt. Så blir de eventuelt overrasket da, når kvinnen sier hun ikke vil mer.

Kvinner er ofte mye mer vàr på nyanser enn menn. Det er ikke for ingenting det snakkes om kvinnelig intuisjon.

Anonymkode: df95e...2fd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I parforhold som sliter så er det ofte sånn at dama år etter år prøver å ta opp problemene, snakke om dem. Mens mannnen ikke vil innse at forholdet har problemer. Så blir mannen skikkelig overrasket den dagen dama plutselig har fått nok. Den dagen hun forlater ham skjønner han ingenting. Han trodde jo de egentlig hadde det helt fint.

Noe sånt kan også være tilfellet i datingfasen. Menn er kanskje mye mer trygge/selvsikre på at dama liker dem. De oppfatter at alt går på skinner, og ser derfor ikke noe behov for å ta opp følelser eksplisitt. Så blir de eventuelt overrasket da, når kvinnen sier hun ikke vil mer.

Kvinner er ofte mye mer vàr på nyanser enn menn. Det er ikke for ingenting det snakkes om kvinnelig intuisjon.

Dette er så sant!

Anonymkode: d85da...1f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat sånn du nevnte over har jeg nettopp vært gjennom selv, så det er veldig sant. Har ikke tenkt på det andre du nevner, så kanskje det også er sant... 

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg datet en mann som generelt ga lite bekreftelse på hvor jeg hadde han, hva han tenkte om meg og hvor vi stod, og ikke ville respondere annet enn «slapp av, alt er fint» en dag jeg var superstressa for noe som hadde skjedd mellom oss og hadde stort behov for å prate ut (aldri vært sånn med han før, pleier å være rolig av meg). Så skrev jeg at ikke alt var fint, og om han kunne ringe for jeg har det virkelig ikke bra, og han svarte, «nei, slapp av, alt er fint sier jeg!!!». Så gikk jeg fra han, og han ble sjokkert over at jeg stakk i og med at «alt var jo fint» :rolleyes: :ler: 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Husker jeg datet en mann som generelt ga lite bekreftelse på hvor jeg hadde han, hva han tenkte om meg og hvor vi stod, og ikke ville respondere annet enn «slapp av, alt er fint» en dag jeg var superstressa for noe som hadde skjedd mellom oss og hadde stort behov for å prate ut (aldri vært sånn med han før, pleier å være rolig av meg). Så skrev jeg at ikke alt var fint, og om han kunne ringe for jeg har det virkelig ikke bra, og han svarte, «nei, slapp av, alt er fint sier jeg!!!». Så gikk jeg fra han, og han ble sjokkert over at jeg stakk i og med at «alt var jo fint» :rolleyes: :ler: 

Haha, tilpass for han. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi menn ikke er hysteriske følelsesvrak. Voks opp TS.

Anonymkode: 0224e...dd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...