Gå til innhold

Gode tips før visning? (Selge bolig)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha visning på huset mitt til helgen. Mye konkurranse med like hus på markedet, så vil gjøre det lille ekstra før visning.

Holder på med litt vasking og forberedelser nå disse dagene. Hva er lurt å huske på? Hvor er det viktig å huske på å vaske, som kanskje ofte blir glemt?

Andre gode tips? Mottar alt med stor takk😀😀😘

Anonymkode: a3780...14c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vaske så det er rent og pent, spesielt kjøkken og bad. Tørke støv av lister etc
Rydde! Ikke ha en overfylt gang med 30 par sko og jakker!
Rydd bort familiebilder og andre personlige ting
Pynt med grønne planter, og frisk opp med avskårne blomster på stuebordet eller spisebordet
Tenk hotellrom, pent, delikat og ryddig, det er andre som skal kunne se seg selv bo i din bolig, ikke at du skal vise frem din egenart, personlige stil.

Anonymkode: 3da94...bca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk at alle lyspærer/lysrør virker, spesielt i rom uten vinduer, trapper, boder osv. Tenk litt på uteområdet, ikke la leker, sykler osv ligge og slenge, men rydd opp og sett syklene pent samlet (Biltema har sykkelstativer som ikke koster all verden). Gi inntrykk av at du er en person som liker å ha orden rundt deg, da regner de fleste automatisk med at eiendommen er velholdt og ikke har alvorlige feil.

Og for guds skyld ikke tenn duftlys. Da snur jeg i døra.

Anonymkode: 8a8fc...380

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fjern dobørsten.

Anonymkode: bb678...a88

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips 😀😀👍👍 

Skrevet

Gjør det fint ute. Et fint uterom er alltid pluss for oss. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips! Har fikset og vasket i hele dag! 😀👌

Ts

Skrevet (endret)
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjern dobørsten.

Eller kjøp ny å pynt den som uåpnet.

den på Biltema er eksemplarisk!😁

Endret av Siljedesir88
AnonymBruker
Skrevet

Fjern så mye du kan av ting. 

Vi fjernet alle kommoder på soverommene. Kun seng og nattbord igjen. 

Vi fjernet bokhyller fra stuene og gang, unntatt møbler som viste smart utnyttelse av plass. 

Fjernet absolutt alle løse gjenstander på bad, som dobørste, vekt og søppel. Og alt løst i dusj, samt handklær som henger. Lot en fin handsåpe være eneste ting på vasken. Og noen pene, rene handklær som lå brettet på baderkarskanten. 

Tilsvarende på kjøkkenet. Fjern alt. Bortsett fra litt urter, et par fine krydderholdere og en pen kjøkkenmaskin. 

Kjøp noen friske blomster. 

Se på bilder på Finn, få inspirasjon. 

Anonymkode: f2183...387

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fjern alt som får rommene til å se trange ut. Rydd i skap, særlig under vasken, fordi  mange sjekker kraner og avløp. Kjedelig å titte ned i en full søppelbøtte. Skap må se ryddige og ordentlige ut. Ikke overfylte. Alt som er løst av ledninger osv fikses. Mangler en list, fiks den. 

Anonymkode: 39e1a...702

AnonymBruker
Skrevet

Fjern vaskemaskin og tørketrommel hvis du har det på et lite bad. Opplegget er der og megler kan oppgi at det er plass til vaskemaskin. Det gir mye bedre romfølelse.

(hilsen ei som ikke vil ha trangt bad og som har vært på visninger med minibad «fylt til randen» av vask/tørk. Det har skremt meg! Selv om jeg skjønner det kommer til å ta plass når jeg eventuelt flytter inn ;) var på en visning der det var lite bad og null vaskemaskin, der megleren sa «og her er det selvsagt opplegg for vaskemaskin» - badet var lite men fremstod mye luftigere og mer innbydende når det var plass til å snu seg der inne)

Anonymkode: b6a6e...2ba

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjern vaskemaskin og tørketrommel hvis du har det på et lite bad. Opplegget er der og megler kan oppgi at det er plass til vaskemaskin. Det gir mye bedre romfølelse.

(hilsen ei som ikke vil ha trangt bad og som har vært på visninger med minibad «fylt til randen» av vask/tørk. Det har skremt meg! Selv om jeg skjønner det kommer til å ta plass når jeg eventuelt flytter inn ;) var på en visning der det var lite bad og null vaskemaskin, der megleren sa «og her er det selvsagt opplegg for vaskemaskin» - badet var lite men fremstod mye luftigere og mer innbydende når det var plass til å snu seg der inne)

Anonymkode: b6a6e...2ba

Jeg foretrekker det omvendt. At det vises hvor stort/trangt badet egentlig er når vaskemaskinen står der. Jeg lurer på hvorfor de ikke har vaskemaskin der, når det er opplegg for det. Er badet for trangt, liksom? 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker det omvendt. At det vises hvor stort/trangt badet egentlig er når vaskemaskinen står der. Jeg lurer på hvorfor de ikke har vaskemaskin der, når det er opplegg for det. Er badet for trangt, liksom? 

En kjøper foretrekker, ja. Men det er ikke alltid i selgers interesse. 

Vi fjernet vaskemaskin og tørketrommel fra vaskerommet av den grunn. Vaskerommet var bygd slik at servant og uttak gjorde at maskinene ikke kunne stå der de skulle, og tok opp all gulvplass. Men uten maskinene så det ut som et stort vaskerom med super løsning. 

Kom selvfølgelig klage etter overtagelse på dette. Men er jo kjøpt som sett. 

Skrevet

Det mest effektive er faktisk å betale en stylist, som ofte ber deg male i trendfarger og bytter ut flere av dine møbler med trendy og plassbesparende møbler. Det koster en del, men da skiller man seg fort ut fordi folk flest ikke vil betale for dette. Kjøpere er ofte enkle, og liker at det ser stilig ut.

Nå er det kanskje for sent for deg ts, men om den ikke blir solgt kan du prøve det :)

Anonymkode: 50afe...ff3

Skrevet

Vi brukte stylist og angret ikke, vi fikk over 400 000 over takst og mye mer enn vi hadde blitt forespeilet pga andre leiligheter i området og at det ikke var pusset opp på noen år osv.

Vi tok ut absolutt alt av møbler og stylistene satte inn sine egne møbler og bilder osv. Vel verdt pengene. 

Vi kjøpte en pakke med visningsvask, styling og flyttevask og betalte ca 20 000 for det. Det var det verdt.

Anonymkode: 88c35...c4f

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi fjernet vaskemaskin og tørketrommel fra vaskerommet av den grunn. Vaskerommet var bygd slik at servant og uttak gjorde at maskinene ikke kunne stå der de skulle, og tok opp all gulvplass. Men uten maskinene så det ut som et stort vaskerom med super løsning. 

Er det ikke i selgers interesse at kjøpere finner leiligheten attraktiv? Ser jeg at eier har smarte løsninger, klart å utnytte plassen, og at det faktisk er plass til det man trenger legger jeg inn bud. Ser jeg at selger har fjernet selvsagte ting i leiligheten mistenker jeg alltid at det er fordi det er et problem med f.eks å ha en vaskemaskin på badet. Man vil jo se at alt fungerer. Det samme gjelder hvis jeg ser at der ikke er noe oppbevaring på er soverom. 

Nå er jeg rimelig erfaren med å gå på visninger og lar meg ikke så lett lure lenger. Jeg ser forbi vakre møbler og fargeklatter som skal trekke blikket vekk fra det man egentlig burde se på. Og jeg vet at en stor prosentandel kjøper leilighet pga utseende/feelingen når man kommer inn. Derfor har jeg lykkes både som kjøper og selger. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke i selgers interesse at kjøpere finner leiligheten attraktiv? Ser jeg at eier har smarte løsninger, klart å utnytte plassen, og at det faktisk er plass til det man trenger legger jeg inn bud. Ser jeg at selger har fjernet selvsagte ting i leiligheten mistenker jeg alltid at det er fordi det er et problem med f.eks å ha en vaskemaskin på badet. Man vil jo se at alt fungerer. Det samme gjelder hvis jeg ser at der ikke er noe oppbevaring på er soverom. 

Nå er jeg rimelig erfaren med å gå på visninger og lar meg ikke så lett lure lenger. Jeg ser forbi vakre møbler og fargeklatter som skal trekke blikket vekk fra det man egentlig burde se på. Og jeg vet at en stor prosentandel kjøper leilighet pga utseende/feelingen når man kommer inn. Derfor har jeg lykkes både som kjøper og selger. 

Helt enig. Derfor jeg har fjernet ting som viser at det ikke er plass, gir inntrykk av dårlig plass, eller viser at det er dårlige løsninger. Og har beholdt ting som viser smart utnyttelse av plassen. 

Megler sa bare at vaskemaskinene var flyttet til vår nye leilighet, noe som var helt sant. 

• Liker 1
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2018 den 11.11):

Fjern dobørsten.

Hvor? I klesskapet? 🤣

Anonymkode: b2f48...272

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2018 den 10.25):

Det mest effektive er faktisk å betale en stylist, som ofte ber deg male i trendfarger og bytter ut flere av dine møbler med trendy og plassbesparende møbler. Det koster en del, men da skiller man seg fort ut fordi folk flest ikke vil betale for dette. Kjøpere er ofte enkle, og liker at det ser stilig ut.

Nå er det kanskje for sent for deg ts, men om den ikke blir solgt kan du prøve det :)

Anonymkode: 50afe...ff3

Hvor mye koster en stylist sånn cirka? 

Anonymkode: b2f48...272

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2018 den 10.24):

Eier du ikke samvittighet? Ufattelig hvor sleip folk tillater seg å være.

Anonymkode: 4a09a...bd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...