Hilde Skrevet 10. mars 2005 #1 Skrevet 10. mars 2005 Vi har et variert og sunt kosthold, og han spiser 3 ganger om dagen. Allikevel går han ned i vekt, og nå har han fått hule kinn. Absolutt ikke pent, og han føler at han ikke har noe å gå på energimessig. Hva kan man spise for å legge på seg uten å være usunn? Han er veldig glad i avokado, så han spiser det endel, men han trenger noe annet også. Gjerne ting man kan ta som en "snack", som man ikke trenger å tilberede. Tips?
Kristin S Skrevet 10. mars 2005 #2 Skrevet 10. mars 2005 Noen som har det!! Andre må hele tiden tenke over hva en spiser.. Har i grunn ingen forslag til hva man kan spise for å legge på seg, men ikke være usunn. Kjør han på en skikkelig colakur du!! (kanskje et vanvittig dårlig forslag) Men noe som feter opp, men samtidig ikke er usunt? Er det mulig da?
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #3 Skrevet 10. mars 2005 Ja men dersom han spiser normalt er det ikke en annen grunn til at han går ned i vekt da?
Gjest Pet Skrevet 10. mars 2005 #4 Skrevet 10. mars 2005 Min sambo er også kjempetynn! Følger med her for å få tips... Kunne lagt på seg 15 kg uten å bli tjukk.
-Fisken- Skrevet 10. mars 2005 #5 Skrevet 10. mars 2005 Nøtter er veldig sunt og har et høyt fettinnhold (umettet) på rundt 50%. Men om han spiser det samme som før og likevel går ned i vekt, burde han virkelig ta seg en tur til legen, for da er det noe som ikke er som det skal.
Gjest Madeline Skrevet 10. mars 2005 #6 Skrevet 10. mars 2005 Høres lite ut med 3 måltider om dagen. Bør kanskje øke det til 4-5?
Hilde Skrevet 10. mars 2005 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2005 Han jobber veldig mye for tiden, så det er nok derfor han går ned i vekt. Han trenger rett og slett noe for å oppveie for all den ekstra energien han bruker. Nøtter var forresten et godt tips!
Ephemera Skrevet 10. mars 2005 #8 Skrevet 10. mars 2005 Massevis med kyllingkebab og cola!!! Og potetgull og sjokolade Neida, fra spøk til alvor... Men det er noen som har det, ja. Men jeg har begynt å skjønne at det ikke er kult å være for tynn heller. Jeg ser for meg at jeg skulle gasset i meg sååå mye godsaker, men det er det der med å ville det man ikke kan... Det beste er sikkert masse sunn kost med masse proteiner. Rett og slett spise MYE av alt! Sånn at han spiser mere enn han forbrenner. Håper han legger på seg snart da (Hvor mye enklere livet var om vi alle hadde idealvekt og kunne spise alt vi ønsket... )
Amarone Skrevet 11. mars 2005 #9 Skrevet 11. mars 2005 Sambo er også for tynn (180/ 60 kg). Han spiser i alt 4 måltider om dagen, men veldig lite til lunsj (to brødskiver - teite mannen!). Av og til tar han seg sammen, og drikker melk og spiser egg i tillegg til kvelds/frokost, men så glemmer han det igjen. Nøtter er han ikke spesielt glad i... Jeg kan ikke skjønne at han ikke spiser mer til lunsj, fordi han sier at han ofte er sulten, men jeg kan ikke akkurat tvinge ham til å spise mer heller...
Hilde Skrevet 11. mars 2005 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2005 Jepp, sånn er "min" også. Han prøver å spise mer en periode, også glemmer han det. Han er 195 cm, og veier rett 70-75 kilo, ikke akkurat mye å gå på..
Gjest Catwoman Skrevet 11. mars 2005 #11 Skrevet 11. mars 2005 Noen som har det!! Andre må hele tiden tenke over hva en spiser.. det må gjerne de som er for tynne og det. Tenke på hva de spiser nettopp for å passe på å få i seg mye nok. Nøtter er jo en veldig fin ting, og å ha litt ekstra olje i all maten han spiser. Men hvis dere spiser det samme, så vil jo det resultere i at du får i deg den ekstra oljen.
Hilde Skrevet 11. mars 2005 Forfatter #12 Skrevet 11. mars 2005 Nettopp, og jeg har ikke noe å gå på andre veien.
Cronos Skrevet 11. mars 2005 #13 Skrevet 11. mars 2005 Hva med bare å øke mat-inntaket? Det hele er jo bare et produkt av hva man putter i seg, og hva man bruker. Øk matmengden og frekvensen. Jeg måtte gjøre det selv i en periode jeg trente litt mye. Begynte å veie skummelt lite. Målet var å gå opp. Derfor doblet jeg matinntaket. 15 brødskiver 2 middager (ekstra stor prosjon) 1 liter melk et par boller korn diverse youghurt+frukt+knekkebrød+etc.. Men det funket. Gikk opp en god del velfordelte kilo. Huff, blir sulten bare av å skrive dette..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå