tommeline Skrevet 10. mars 2005 #1 Skrevet 10. mars 2005 Invitasjonene til bryllup i sommer er sendt ut. Nå er det slik at jeg har flere single veninner som er invitert (uten følge), men som det ikke er usannsynlig blir sammen med noen før bryllupet står. Hva gjør dere da? Inviterer ekstra i etterkant? :klø: Har jo ikke kommet i dilemaet, men hadde vært fint med noen kommentarer
Grooo Skrevet 10. mars 2005 #2 Skrevet 10. mars 2005 Kjærester vi ikke kjente ble ikke innvitert hos oss, tror ikke at dine venninner heller forventer å få ta med "ukas nye flamme"...
maki Skrevet 10. mars 2005 #3 Skrevet 10. mars 2005 Våre venner som er single nå, får komme i bryllupet alene.
rutti Skrevet 10. mars 2005 #4 Skrevet 10. mars 2005 hvis noen får seg dame/type etter at vi sender ut innbydelsene, blir selvsagt partneren invitert om det er et seriøst forhold. Det syns vi bare skulle mangle.
Kristin S Skrevet 10. mars 2005 #5 Skrevet 10. mars 2005 Nei vi inviterer ikke hvis de får seg en ny før bryllupet. Ser ikke helt poenget da. Da har de jo i tilfelle ikke vært sammen i mer enn litt over en mnd.
Snutus Skrevet 10. mars 2005 #6 Skrevet 10. mars 2005 Vi kommer ikke til å invitere eventuelt nye kjærester.
Grooo Skrevet 10. mars 2005 #7 Skrevet 10. mars 2005 Svarer en gang til jeg... Det kommer jo ann på hvordan deres vennekrets er også da. Jeg mener... Er det vanlig at nye kjærester er med på alt mulig fra dag en? Nå har jo du kjæreste og har hatt det en stund, men hva når dere nettopp hadde blitt sammen; hadde du da villet reise i bryllup til en av hans venner et par-tre uker ut i forholdet?
TeddyToria Skrevet 10. mars 2005 #8 Skrevet 10. mars 2005 Kjærester vi ikke kjente ble ikke innvitert hos oss' date=' tror ikke at dine venninner heller forventer å få ta med "ukas nye flamme"...[/quote'] :enig_animasjon: Vi har ikke invitert og kommer ikke til å invitere kjærester som er "ferske"... Det føler jo bare rart. Dessuten er ikke det mennesker vi kan prioritere...er så mange andre jeg gjerne skulle hatt der før evt. slike flammer! Men det er jo opp til enhver enkelt da - selv om jeg ikke tror noen ville reagere om dere ikke inviterer!!!
Miori Skrevet 10. mars 2005 #9 Skrevet 10. mars 2005 Vi ber kun de som er samboere vi.... Synes det var et greit skille for vår vennegjeng:=)
Gjest Madam Felle Skrevet 10. mars 2005 #10 Skrevet 10. mars 2005 De som er invitert nå, er de som er invitert i bryllupet. Finner de seg kjæreste i løpet av den tiden før bryllupet, så blir ikke kjæresten invitert med. Unntaket er om min søster finner en snart, men skulle hun finne en rett før blir ikke han heller invitert.
ragsan Skrevet 11. mars 2005 #11 Skrevet 11. mars 2005 Det kommer vel litt an på, men jeg tror jeg ville sagt fra at det var greit at de ble med uten å nødvendigvis sende formell invitasjon. Hos oss er alle invitert med kjærester, samme hvor lenge forholdet har vart og hvor godt vi kjenner den ene eller andre parten, så skulle noen av våre single gjester finne se noen før bryllupet ville det være naturlig at de fikk "lov" til å komme. Men jeg ville nok ringt den vennen det gjaldt og spurt om det var så at han/hun ønsket å ha med kjæresten og om han/hun trodde kjæresten ville ha lyst til å være med - det er jo forskjell på folk. For min egen del var det sånn at når jeg ble sammen med min kjære visste jeg fra dag en at dette var seriøst og jeg ville ha mislikt sterkt å måtte reise i bryllup uten ham eller latt ham reise uten meg - andre jeg kjenner derimot, har eller har hatt mer "tilfeldige" forhold, og for dem tror jeg det ville være unaturlig å ha med seg en "helt ny" partner i bryllup. Men jeg ville altså latt det være opp til paret - det er jo bare de som vet hvor seriøst det er - et forhold kan være seriøst etter to timer, et annet er fortsatt "useriøst" etter tre år...
Gjest Gjesta Skrevet 11. mars 2005 #12 Skrevet 11. mars 2005 Jeg har tenkt på det samme. Søstera mi har akkurat fått seg ny kjæreste, men han blir ikke bedt i bryllupet - rett og slett fordi det antakelig da ville bli den første gangen at han møter resten av familien vår - og det føles ikke naturlig at det skal skje i bryllupet vårt, syns jeg. K
Gjest Melk Skrevet 11. mars 2005 #13 Skrevet 11. mars 2005 For min egen del var det sånn at når jeg ble sammen med min kjære visste jeg fra dag en at dette var seriøst og jeg ville ha mislikt sterkt å måtte reise i bryllup uten ham eller latt ham reise uten meg Snakk om å se verden fra sin egen navle! Du har ikke tenkt over de administrative sidene ved et bryllup? At en del ting må planlegges litt i forveien og slikt?
Gjest Gjesta Skrevet 11. mars 2005 #14 Skrevet 11. mars 2005 Vi ber kun de som er samboere vi.... Synes det var et greit skille for vår vennegjeng:=) Vi også
ragsan Skrevet 11. mars 2005 #15 Skrevet 11. mars 2005 Snakk om å se verden fra sin egen navle! Du har ikke tenkt over de administrative sidene ved et bryllup? At en del ting må planlegges litt i forveien og slikt? Jo. Litt av grunnen til at vi foretrekker en noe mindre formellt bryllup er at vi ikke har lyst til å måtte si at noen ikke kan komme fordi det ødelegger hele opplegget vårt. Nå var jeg ikke invitert i bryllup på det aktuelle tidspunktet, men hadde jeg vært det ville jeg selvsagt møtt opp - alene om det var alene jeg var invitert - og gledet meg med brudeparet og smilt og hygget meg - men jeg ville også hygget meg mindre enn om kjæresten min hadde vært der sammen med meg. Jeg har full forståelse for at enkelte opplegg gjør et plutselig tillegg såvel som et plutselig frafall til et administrativt problem (derfor ville jeg heller aldri ringt kvelden før og sagt at "beklager, men jeg kan ikke komme" med mindre det virkelig var umulig for meg å møte) - det er hovedgrunnen til at vi har valgt annerledes. Hvis det møter opp 20 ekstra mennesker i vårt bryllup vil det ikke være noe større problem, annet enn at det kanskje blir litt mindre å spise per person (litt mindre sjangse til å forspise seg) - møter det opp 20 mindre får vi alt for mye mat til overs. De som kommer kommer til å hygge seg uansett - det er i hvert fall det jeg har tenkt å gjøre.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #16 Skrevet 11. mars 2005 Gjør det som føles naturlig for DERE. Dersom dere synes det er greit for deres del (både sosialt og økonomisk/administrativt) at noen ekstra eventuelt kommer, så se det ut fra hva som er vanlig i vennegjenge, og snakk med den/de som har fått kjæreste og hør hva de mener/ønsker og hva kjæresten tenker. Men tenk først og fremst på dere selv - det er deres dag, og det burde vennene deres og deres eventuelle nye kjærester forstå og respektere. Uansett hva dere velger.
Martha Stewart Skrevet 13. mars 2005 #17 Skrevet 13. mars 2005 Gjør det som føles naturlig for DERE. Dersom dere synes det er greit for deres del (både sosialt og økonomisk/administrativt) at noen ekstra eventuelt kommer' date=' så se det ut fra hva som er vanlig i vennegjenge, og snakk med den/de som har fått kjæreste og hør hva de mener/ønsker og hva kjæresten tenker. Men tenk først og fremst på dere selv - det er deres dag, og det burde vennene deres og deres eventuelle nye kjærester forstå og respektere. Uansett hva dere velger.[/quote'] Som jeg skulle sagt det selv! Hvis dere har lagt opp til et bryllup hvor det fint går an å inkludere gjester i siste liten - go for it! De fleste har vel såpass faste rammer (administrativt og økonomisk) at noe slikt kan bli vanskelig, men det får jo være opp til hvert par hvor og når man setter grensen for hvem som kan komme. Jeg sa til min forlover for lenge siden at hvis hun fikk et seriøst forhold før vårt bryllup, så ville hennes kjæreste være velkommen også. Men nå er det mindre enn fire mnd igjen og da anser jeg det som utelukket. Heldigvis vet jeg at hun og jeg tenker så likt at hun heller ikke er interessert i å ta med en fyr som hun bare har vært sammen med i et par mnd. Personlig må jeg innrømme at jeg synes det har vært kjedelig tidligere - når jeg "bare" har vært kjæreste med noen - å gå i bryllup alene. Men det betyr ikke at jeg ikke har forståelse for brudeparet sine prioriteringer.
tommeline Skrevet 13. mars 2005 Forfatter #18 Skrevet 13. mars 2005 Takk for mange synspunkter! Får se om noen finner kjærligheten før bryllupet... og se hva som blir naturlig da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå