AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Har nylig bestilt hotell i København via Hotels.com, og fikk meg litt av en bakoversveis da jeg oppdaget at "denne supre prisen" på ikke-refundert rom økte med ca kr 250 pga diverse gebyrer (valutapåslag, valutagebyr, Teller gebyr). Jeg har klaget til hotellet, da jeg på mail ble informert om at det eneste gebyret utover selve prisen på hotellrommet ville være valutapåslaget fra mitt kredittkortselskap, men de virker ikke til å være villige til å refundere gebyrene de har påført meg utover dette. Jeg har derfor googlet Danmark, kredittkort og gebyrer, og oppdaget at de tar ganske høye gebyrer generelt sett ved bruk av utenlandske kredittkort. Også ved uttak av penger i minibank. Så til dere som har vært i Danmark nylig, opplevde dere gebyrsjokk ? Og vil dere anbefale meg å heller ta ut noen kontanter før avreise ? Jeg pleier vanligvis å bestille refunderbare rom via Hotels.com ,men trodde jeg skulle være økonomisk lur denne gangen. Det viste seg at jeg absolutt ikke var. Det blir refunderbart for min del heretter. Anonymkode: d92f6...7f6
Gjest Bolledeig Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Ja, Danmark har historisk sett vært ordentlig kjipe på det der. Eneste stedet i verden jeg fortsatt brukte en del kontanter. Nå er det kommet EU-reguleringer på at man ikke kan rulle kredittkortavgifter over på kundene, så det går seg vel til etter hvert. Med vanlige debetkort/VISA skal det gå greit men kan fortsatt få trøbbel med typ Amex/Diners mm. mer info her: https://www.dinside.no/okonomi/disse-kredittkortene-kan-gi-gebyr-ved-betaling-i-danmark/70022913
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Vel, da kan det virke som om hotellet jeg har bestilt på ikke følger disse reglene. På kvitteringen fremkommer det helt tydelig at jeg er blitt trukket for gebyr som går til Teller AS. Hotellet fastholder derimot at det er min bank som tar gebyrene som fremkommer. Min bank sier at dette ikke er tilfellet. Så det blir en evig runddans av "ikke min skyld". Ettersom beløpet utgjør ca kr 200 kroner, er det også et spørsmål om hvor mye krefter som skal brukes på saken. Jeg valgte til slutt å foreslå at vi fikk et ekstra gode på hotellet som egentlig kun gjelder gjester som bestiller direkte med hotellet. Men jeg er blitt veldig skeptisk til å bestille noe som helst på forhånd for oppholdet vårt. Hadde bl a tenkt å bestille sykler, men nå vet jeg ikke helt..... Anonymkode: d92f6...7f6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Ja, Danmark er kjipe på dette. Men slapp tillegg på hotell sist jeg var i byen. Men for meg er det ganske enkelt. Jeg velger å reise dit, da må jeg forholde meg til hvordan det gjøres der. Jeg betaler alltid med kredittkort på grunn av sikkerheten ved svindel. Og jeg lar ikke et kredittkortgebyr på noen få kroner ødelegge ferien min. Så ville aldri latt humøret og en planlagt sykkeltur bli ødelagt for noen få tikroninger. Anonymkode: 74fa1...b9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå