Gå til innhold

Venner med motsatt kjønn når en er i forhold.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det evige spørsmålet, hva er greit?

Mannen har flere venninner, forsåvidt greit, men jeg får jo aldri møte de.

Virker jo nesten som han vil ha de for seg selv.

Dette gjør meg litt utrygg i forholdet. Han sier aldri at han møter de, men vet han gjør.

Hvordan hadde du reagert? 

Anonymkode: 0bdcd...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mange mannlige venner. Han har ingen kvinnelige. Om han hadde hatt, så måtte det være sånn som vi har det mine venner nå. Alle møtes innimellom, mine mannlige venner har heldigvis også blitt gode venner med minn mann. Noen ganger så møtes de med mannen alene, og han er kjempeglad at jeg har så gode venner. 

Åpenhet er viktig, og hvorfor skulle ikke mann være åpen?

Vi hadde vært venner i mange år før jeg traff mannen min. 

Så her hadde det skurret om man ikke kunne møte vennene til den andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjør meg litt utrygg i forholdet. Han sier aldri at han møter de, men vet han gjør.

Hvis han lyver om at han møter dem, og du ikke får lov til å møte dem, er det ugler i mosen. En mann som er stolt av kjæresten sin vil jo gjerne presentere henne for sine nærmeste venner og inkludere henne i omgangskretsen sin? 

Anonymkode: 576c2...849

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han lyver om at han møter dem, og du ikke får lov til å møte dem, er det ugler i mosen. En mann som er stolt av kjæresten sin vil jo gjerne presentere henne for sine nærmeste venner og inkludere henne i omgangskretsen sin? 

Anonymkode: 576c2...849

Hun ene skjønte det gjennom fb at han hadde fått seg kjæreste.

Folk må liksom skjønne det selv, han sier det ikke. Unntak av sin familie de fleste der vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen mannlige bekjente/venner. Kjæresten får seff måte de, de har vært på vors og fest og slikt hos oss. Kan ikke se hvorfor han ikke skulle få omgås de jeg omgås.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo det jeg ikke liker, å bli holdt utenom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bestevennen min er mann og han og samboeren min er etter hvert blitt veldig gode venner. Samboeren min har også vært veldig bevisst på at han forteller om meg til venninnene sine og jeg får også møte dem så raskt det er naturlig. 

Anonymkode: d83ef...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bestevennen min er mann og han og samboeren min er etter hvert blitt veldig gode venner. Samboeren min har også vært veldig bevisst på at han forteller om meg til venninnene sine og jeg får også møte dem så raskt det er naturlig. 

Anonymkode: d83ef...70f

Vært sammen i snart 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke likt det, tror hovedfaktoren er at han ikke forteller på eget initiativ og "viser deg frem" annet enn at de må snike rundt på Facebook for å finne ut av det. Ikke en grei måte å behandle deg på.

Det er viktig at du tar opp med han hvorfor og hva det får deg til å føle. Så blir det opp til han om han kan og vil ta hensyn til det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mange kompiser fra barndommen min som jeg møter og er mye sammen med hver gang vi alle er hjemme samtidig i ferier ol. Kjæresten min er blitt god venn med alle, så det er veldig fint å være sammen alle sammen :) Hadde ikke vært like greit for han om jeg hadde "nektet" han å treffe dem.

Anonymkode: d3b10...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er egentlig dette hemmeligholdet eller skjermingen som bør få varsellampene til å lyse, ikke kjønnet. Hadde det ikke vært like ille om det var kompisene han skjulte for deg?

Anonymkode: ef00c...d82

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke greit når han ikke vil presentere deg for dem, eller finner på unnskyldninger slik som min eks gjorde. Passet aldri å besøke venninnene hans, enda de var "hans beste venner gjennom femten år" som han sa. Og han hadde jo aldri noe med dem å gjøre lenger, bortsett fra at det viste seg at alle telefonsamtaler til disse damene foregikk når han var ute av huset. Selvfølgelig var han jevnlig på besøk også. Det var kanskje ikke noe forhold mellom dem sånn sett, men fant ut at han hadde vært jevnlig knullekompis med den ene og evig forelsket i den andre... Og det er han sikkert den dag i dag, selv om hun ikke ville ha ham.

Som en skriver over så vil det være naturlig å være stolt av kjæresten sin og ønske å presentere deg for venner. Så når han ikke gjør det: gå din vei. Finn en som er stolt som en hane over at du er hans.

Anonymkode: 82477...0c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mange kvinnelige venner. De fungerer bra som venner. Men jeg ville aldri hatt noe forhold til noen av de. Jeg stoler på dama med de mannlige hun kjenner. Så lenge man er en åpen og ærlig person. Så går nok dette bra. 

Anonymkode: 855ae...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har de vært venner før han traff deg, så er det vel greit. Men du må inkluderes selvsagt. Å bli gode venner med ett annet kjønn når man har kjæreste, har jeg større problemer med.

Anonymkode: 753d5...426

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de vært venner før han traff deg, så er det vel greit. Men du må inkluderes selvsagt. Å bli gode venner med ett annet kjønn når man har kjæreste, har jeg større problemer med.

Anonymkode: 753d5...426

Han forteller ikke om oss. De fant ut selv. Ja jeg vil jo bli inkludert, men da sier han bare at han aldri ser de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer an på hvor lenge han har kjent dem og hvordan han kjenner dem. Er alle de kvinnelige vennene tidligere ekser, så ville jeg vært skeptisk, og hadde alle disse venninnene kommet etter at forholdet startet, så ville jeg også vært skeptisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ikke greit når du ikke får møte dem, syns jeg, det blir veldig mistenkelig. Andre situasjoner jeg heller ikke syns er innafor, er hvis den ene parten er typen som kun har venner av samme kjønn, og har hatt det i alle år, men plutselig får en ny venn av motsatt kjønn og tilbringer mye tid med denne personen. 

Personlig kan jeg være litt gutte-jente på en del områder, og det er veldig naturlig for meg å ha guttevenner. Samtidig er samboer typisk manne-mann, som aldri har hatt venninner, så det hadde vært rart hvis han plutselig fikk det.

Anonymkode: f7b41...72e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og han har venner av motsatt kjønn, og noe av det første som skjedde når vi ble kjærester var jo å møte vennene til hverandre. Det er jo normalt at alle parter vil møtes og bli litt kjent. De var nysgjerrig på meg siden han var så forelsket, og jeg ønsket og møte alle som sto han nært siden jeg ønsket og være en del av livet hans. De få kompisene som ikke hadde interesse av å møte han og ei av venninnene som ikke ville møte meg, ble det til at vi mistet kontakt med etterhvert. Venner ønsker å være en del av livet ditt, så selv om de ikke ønsket å bygge vennskap med kjæresten til vennen sin. Så syns jeg det er personlig litt respektløst å ignorere noen som er viktig del av livet til vennen eller kjæresten sin.

Jeg syns det er rart og mistenksomt å gjemme bort vennene fra kjæresten og omvendt. Og det at han ikke er åpen om forholdet deres heller, og vil fremstå som singel over for venninnene sine er ett stort rødt flagg i mine øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg som kvinne har mange mannlige venner og kjæresten kan gjerne ha venninner. Skeptisk til menn som ikke har noen venninner faktisk. 

Men hadde helt klart reagert på det om han drev og møtte dem i skjul og løy om det!

Tenker som så at det finnes noen venneforhold som jeg selv er og har vært en del av flere ganger hvor det ligger en flørt eller en tiltrekning under der, kanskje man koser og kysser litt eller til og med ligger med hverandre en gang hvert skuddår. Noen ganger er de først og fremst interessert seksuelt og dernest en "venn". Merker jo når jeg har fått meg kjæreste at et par av mine mannlige "venner" har forsvunnet. Det er heller ikke alle mine mannlige bekjente som introduserer meg for sin kjæreste.

Noen av de mannlige vennene man kan klemme litt på som faktisk er ekte venner forsvinner ikke når man får seg kjæreste, men man endrer på tonen og relasjonen med dem, og man introduserer dem for kjæresten. Men for noen kan dette være vanskelig, man vil ikke endre på relasjonen, man vil holde tonen som akkurat som den er og holde den på siden av kjæresteforholdet. Man vil derfor heller ikke blande de to personene ved å være med dem samtidig. 

Så altså.. worst case er jo at han er utro eller forelsket i noen av disse venninnene. Men kan også bare være at de har en flørtete tone som gir begge litt bekreftelse eller noe. Iallfall et venneforhold som ikke er hundre prosent platonisk, men basert på noe mer romantisk eller seksuelt som ligger der helt i bunn. Det kan godt være veldig lite, han har jo valgt å være sammen med deg. Men han vil ikke endre relasjonen med sine venninner ved å introdusere deg og dermed drepe den tonen de har hatt, hva enn nå det er.

Alternativ to er jo at han oppfatter deg som sykelig sjalu, eller eventuelt har hatt en sykelig sjalu kjæreste før, og derfor føler han må lyve om det selv om det absolutt ikke er noe å lyve om.

Anonymkode: 6183a...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meg som var AB over, skrev at det jo "bare" kan være en flørtende tone han ikke vil gi slipp på som om det var OK. Jeg synes ikke det er OK. Det er emosjonell utroskap. Man må kutte alle tullevennskap basert mest på flørt og tiltrekning eller behov for komplimenter og bekreftelse osv når man får seg kjæreste. Man vil vanligvis også introdusere venner man er med til kjæresten, og man skal ikke lyve om at man møter dem!

Anonymkode: 6183a...aad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...